Nieuwe aansluiting glasvezel activeren door T Mobile thuis

• 13 januari 2021
  • 5 reacties
  • 176 Bekeken

Erg fijn dat T-Mobile thuis mijn lijn pas gaat activeren op de dag dat mijn huidige provider (Tweak.nl)  de lijn stop zet. Vanaf dat moment kan ik pas een afspraak maken om opnieuw aangesloten te worden door T-Mobile thuis, en dan wordt ook pas het installatie pakket verstuurd. Dus vanaf die dag zonder internet en tv met dank aan T-Mobile thuis. Ik ben al vanaf eind november bezig dit voor elkaar te krijgen maar T-Mobile geeft geen thuis en doet geen moeite maar iets te regelen zodat mijn aansluiting gewoon over kan gaan. 

Nee de schuld bij de ander neerleggen is wel erg goedkoop, nooit zo’n slechte overgang gehad als nu. Dit belooft vast niet veel goeds voor de toekomst! :(

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@Technoboy60 

Ja misschien de schuld bij je zelf neerleggen ?

overstapservice 

Vast, ben al vanaf begin december bezig dit voor elkaar te krijgen, en ondanks talloze beloftes van de klantenservices vandaag gehoord dat pas als mijn abbo stopt maandag er een aanvraag voor de lijn wordt gedaan en de mogelijkheid om de installatie af te spreken, daarna wordt pas de router en tv box opgestuurd. Mijn provider heeft op 16 november al de lijn opgezegd per 18-01, waar ligt dan de fout?

Reputatie 7
Badge +7

Goedemiddag @Technoboy60, welkom op de Community en bij Thuis!

Het had sowieso beter en genuanceerder uitgelegd moeten worden, maar eigenlijk beantwoord je jouw eigen vraag al: je provider heeft de lijn opgezegd per 18 januari 2021, weliswaar al op 16 november, maar dat maakt voor het vrijgeven van de lijn niets uit. Zodra een vorige verbinding vrijgegeven wordt, kan pas een nieuwe lijnaanvraag gestart worden.

Vergelijk het met het verhuizen naar een nieuwe woning: ook al heeft de oude bewoner op jouw nieuwe adres al de huur opgezegd, dat betekent niet dat jij er al vanaf die datum kunt gaan wonen. Dat kan pas op het moment dat die bewoner zelf verhuist - de uiteindelijke verhuisdatum zogezegd. Is het zo logischer, of kan ik het nog toelichten? 

We zitten altijd voor je klaar, dus laat het zeker weten indien ik het beter kan uitleggen. Geniet van jouw weekend en blijf gezond!

Goedemiddag @Technoboy60, welkom op de Community en bij Thuis!

Het had sowieso beter en genuanceerder uitgelegd moeten worden, maar eigenlijk beantwoord je jouw eigen vraag al: je provider heeft de lijn opgezegd per 18 januari 2021, weliswaar al op 16 november, maar dat maakt voor het vrijgeven van de lijn niets uit. Zodra een vorige verbinding vrijgegeven wordt, kan pas een nieuwe lijnaanvraag gestart worden.

Vergelijk het met het verhuizen naar een nieuwe woning: ook al heeft de oude bewoner op jouw nieuwe adres al de huur opgezegd, dat betekent niet dat jij er al vanaf die datum kunt gaan wonen. Dat kan pas op het moment dat die bewoner zelf verhuist - de uiteindelijke verhuisdatum zogezegd. Is het zo logischer, of kan ik het nog toelichten? 

We zitten altijd voor je klaar, dus laat het zeker weten indien ik het beter kan uitleggen. Geniet van jouw weekend en blijf gezond!

Toch apart dat dit kennelijk alleen voor T-Mobile geldt, aangezien bij een vorige overstap hier geen sprake van was en op de dag dat het oude abonnement eindigde de nieuwe meteen bekrachtigd werd en wel de monteur alles kon aansluiten en activeren. Misschien dat Tweak.nl op dat gebied de boel beter voor elkaar heeft dan T-Mobile.

Nu maar afwachten hoe lang het gaat duren voor dat mijn lijn is aangesloten en geactiveerd. Dat betekent waarschijnlijk 1 a 2 weken zonder internet en tv zitten, en dat met thuiswerken :(

Gewoon erge slechte service en informatie vanuit T-Mobile!

Reputatie 6
Badge +2

Als men voor besluit om welke reden dan ook over te stappen naar een andere provider vooraf wat onderzoek te doen naar de beoogde provider dit veel frustratie voorkomt.

Er zijn diverse sites zoals internetten.nl of kieskeurig enz waar men klantervaringen kan lezen, voor mij persoonlijk zou dat op dit moment betekenen dat ik nu zeker niet zou kiezen voor T-Mobile thuis, let wel dat is als ik nu geen klant bij T-Mobile thuis zou zijn.

Reageer