Vandaag een email ontvangen met de mededeling dat ik een werkende thuisaansluiting zou hebben en dat ik per 14-10 officieel ben aangesloten. Geweldig maar niet heus!
Ik heb me 22-9 heb aangemeld en pas vandaag is er een monteur langs gekomen die heeft geconstateerd dat ik alles goed heb aangesloten maar dat nu eerst een kpn monteur mijn koperverbinding moet nakijken.
Dan vind ik zo’n mailtje van jullie best irritant, vooral omdat ik nu mijn ziggo abonnement langer moet aanhouden en ik op kosten wordt gejaagd door zowel voor ziggo als t-mobile te moeten betalen zonder dat jullie de afgesproken internetdienst leveren.
Beste antwoord door Jason
Hoi
Het is inderdaad niet heel verstandig van ons om jou een e-mail te sturen met dat de aansluiting vanaf 14 oktober actief is, terwijl hier meer tijd overheen gaat en je verbinding nog niet werkt. Waar het misgaat, is bij de koppeling tussen het aansluitsysteem van de netwerkbeheerder (KPN NetwerkNL) en de plandatum/activatiedatum die bij ons in het systeem door hen wordt doorgegeven. De activatiedatum van een verbinding kan overigens vóór de installatiedatum liggen. Dat heeft te maken met de overvolle agenda's van monteurs.
Geen zorgen wat betreft extra kosten: je zult pas gaan betalen vanaf het moment dat alles correct en werkend aangesloten is. Wij starten de facturatie pas op het moment dat de KPN monteur aan ons doorgeeft dat er een internetsignaal op de lijn is gezien.