Beantwoord

Nieuwe Klant, aanvraag monteur ivm afschalen Pairbonding


Goedemorgen!

Het is mijn eerste berichtje hier, omdat ik rond 28-05 overstap met internet en tv naar T-Mobile (vanmorgen is de overstapservice goedgekeurd vanuit KPN)

Infrastructuur is dik in orde tot en met het ISRA punt. Echter ben ik nu voorzien van Pair-Bonding. 50Mbit is hier thuis meer dan voldoende. Dus de extra snelheid zijn we toch niet nodig die hiermee mogelijk is.

Dit gaat bij T-Mobile natuurlijk zo niet werken, dus dan dient dit bij mij thuis en in het POP station natuurlijk te worden aangepast. Kan ik via het forum dan ook een monteur inschakelen? Slechte ervaringen met de telefonische contactcenters :joy:  Want ik heb zo'n vermoeden dat wanneer ik de DSL kabel er in prik, zonder de wijziging naar één aansluiting, er geen diensten binnen zullen komen :zipper_mouth:

 

Forumprofiel is aangevuld.

icon

Beste antwoord door Waqqas 14 April 2020, 10:43

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JeroenB_ 

Welkom bij T-Mobile!

Dat komt wel goed door een monteur volgens mij, hoef je verder weinig voor te doen 😉

Wat voor een ISRA heb je? Is zit de wand contactdoos? Dan moet je even het oranje en witte draadje verwijderen, bij de meegeleverde aansluiting sluit je sws alleen rood en blauw aan.

Nee, gewoon de IRSA 2 in de meterkast, met de 2 dsl kabetjes er in geprikt.

In beide dls aansluitigen dus 2 losse draadjes, het is verlengt, aangesloten zijn nu tweemaal groen en tweemaal oranje, de rest zit in die vieze oude koperen kabel, maar moet ik m even open trekken.

Maar het lijkt me ook dat in de wijkkast ook e.e.a. gewijzigd moet worden toch? Of wordt ik nu gek, was de vorige keer namelijk wel zo :sweat_smile:

Reputatie 7
Badge +15

@JeroenB_ de werkzaamheden in de wijkcentrale zullen wel vanzelf gedaan worden door een monteur.

Een Moderator zal later nog wel reageren om dit te bevestigen.

 

Ja, ik heb geduld, thanks voor het meedenken in ieder geval!

Reputatie 7
Badge +15

Aan de ISRA hoef je niks te doen. Die blauwe kabel is van KPN en mag je niet zomaar open trekken of aanzitten.

Heb het even nagevraagd, en je hoeft zelf geen actie te ondernemen, de monteur doet het vanzelf in de centrale.

Dat “aanzitten” valt gelukkig nog wel mee, het dekseltje van de isra schiet zovaak spontaan los, dat ik het toch weer vast moet klikken, de draadjes weer een beetje bij elkaar moet binden, anders schiet die weer los :joy: Na 3 jaar spelen met kpn weet ik gelukkig wel hoe e.e.a. werkt :wink: Het is dat ik geen blauwe kabel heb, die makkelijk meewerkt, maar nog een dikke plakkerige oude koperen kabel met vieze mantel onder huis heb,… Maar hee, hij werkt! 

Helaas moet ik nog 10 maanden wachten, 2 maand geleden gekozen voor een hogere snelheid, want er stond een leuke korting bij,… Plakt kpn er direct 12 maanden aan vast jammer genoeg :(

 

Dus is overstappen nog geen mogelijkheid,…

Korting krijgen is idd een nieuw jaarcontact zowel bij KPN als alle andere concurenten, ook bij T-Mobile is dat het geval.

Reputatie 7
Badge +4

dat is jammer natuurlijk.

gelukkig kan je het tegen die tijd gewoon zelf installeren. gebruik dan wel de telefoon kabel van T-Mobile en niet de Y kabel van KPN.

Korting krijgen is idd een nieuw jaarcontact zowel bij KPN als alle andere concurenten, ook bij T-Mobile is dat het geval.

Niet helemaal. ten tijde van mijn vorige abonnementsvorm uit het “internet en tv” pakket kreeg ik een vergelijkbare aanbieding, zonder nieuw contract. Bij de huidige abonnementsvormen is dit dus gewijzigd. Maar heb me er al bij neergelegd!

Gooi deze toch maar weer omhoog,… Per 26-2-2021 is overstappen een feit aan het worden… Bovenstaand klinkt in mijn oren wel nog altijd erg warrig  :)  (en loop al heel een poos mee op kpn forum) Ben dus niet de meest domme aanwezige  :joy:

 

Er zal een monteur moeten komen, die redt zich wel in de wijkcentrale..

En dan zal de ISRA in mijn meterkast ook nog moeten worden aangepast lijkt me toch?

Er zitten nl, nu 4 draadjes aan elkaar verbonden,.. En dat moeten er 2 worden,.. Ik “mag” er zelf niet aan komen. Maar het deksel is er toch al 3000x afgedonderd,.. Incl printplaatje/bekabeling. Don't ask why, maar destijds met kpn een inhuurmonteur gehad, en ze wilden het niet nogmaals aanpassen, zodat er wel een degelijk stabiel isra punt zit, maar goed,… 

 

Lijkt me dat de monteur ook thuis langskomt toch? of niet? En hoe of waar wordt er t.z.t.een monteur ingeschakeld? Pakken jullie dit op, of kan ik er tzt achteraan bellen/roepen?

Reageer