Beantwoord

Overstap van Tele2 naar T-mobile

  • 3 June 2020
  • 9 reacties
  • 252 Bekeken

Vandaag hebben wij getracht over te stappen van provider.

Onze verbinding bij Tele2 stopte, waarna wij getracht hebben alles aan te sluiten op het nieuwe modem van T-Mobile.

 

Helaas krijgen wij op de een of andere manier geen verbinding, het 2e en 3e lampje gaan niet branden.

We hebben de kabels op de juiste wijze aangesloten.

 

De klantenservicemedewerkers konden ons telefonisch helaas ook niet helpen, dus mochten wij een monteur inplannen. Deze kan echter pas maandag. 

Dit is nogal vervelend (erg zacht uitgedrukt). 

 

Heeft iemand nog tips waar het aan kan liggen, zodat we dit sneller op kunnen lossen?

 

 

Alvast dank!

icon

Beste antwoord door Anonymous 3 June 2020, 17:36

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @bisse060 

Bij Tele2 heb je alleen ADSL volgens mij.

Gebruik je het meegeleverde DSL kabeltje en is jouw modem aangesloten op het ISRA punt in de meterkast of zit er nog een aansluitpunt tussen waarop je modem is aangesloten?

Is volgens je T-Mobile thuis account de verbinding al actief?

 

Hi Waggas,

 

We hadden inderdaad ADSL bij Tele2, nu bij Tmobile ook.

We hebben hem rechtstreeks aangesloten op het ISRA punt

 

Ik vraag mij af: kan het niet zo zijn dat er bij het omzetten in de centrale iets mis is gegaan?

 

Ik zie zojuist dat ik je laatste vraag niet heb beantwoord. 

Als ik inlog zie ik dit:

 

 

Er staat dat de aanvraag in behandeling is, maar de klantenservicemedewerker gaf aan dat dit pas afgerond wordt na een succesvolle installatie?

Normaliter zou de verbinding met Tele2 er af gaan en datzelfde kabeltje zou dan in de T-Mobile verbinding gestoken moeten worden en dan behoort het te werken.

Is dus iets niet goed gegaan, kan zijn dat de verbinding nog geactiveerd moet worden, vraag is of de klantenservice dit kan zien, ik begreep dat er veel thuiswerken en of ze dan in alle systemen kunnen heb ik geen idee van.

Kan zijn dat het inmiddels is gedaan en dat een herstart van het modem de verbinding opzet, lukt dit vandaag of morgen niet ben ik bang dat het wachten word tot maandag en dan hopen dat de goede monteur komt die ook de centrale in mag, anders moet het doorgezet worden.

Reputatie 7
Badge +15

@bisse060

Dat kan kloppen omdat je de modem al hebt ontvangen.

Hoe zit jouw ISRA eruit? Indien dit een wandcontactdoos is kan je hem eens open schroeven en een foto hiervan plaatsen?

Zorg dat er naast rood en blauw niks anders is aangesloten ook geen doorlussing. Het signaal zou heel misschien op oranje en wit binnenkomen ipv rood en blauw, zou je kunnen testen.

@Waqqas , Als tele2 werkt op het isra behoort TM ook te werken als die hetzelfde is aangesloten, enige is dat het misschien niet lekker gaat omdat TM een hogere snelheid kan leveren dan dochter Tele2 die nog max 20Mb mag leveren.

Hoezo toezegging dat na de overname Tele2 gewoon blijft bestaan, ze kleden het gewoon uit.

Reputatie 7
Badge +15

@Doornekamp33 klopt zeker, ben ik helemaal met je eens dat het gewoon hoort te werken maar gewoon even kijken kan geen kwaad toch?

Alles uitsluiten vóór maandag is zeker niet verkeerd volgens mij.

Ik ben morgen weer op de zaak, dan ga ik even kijken. Thanks.

Reputatie 7

Hi @bisse060, ik heb meteen even met je meegekeken en zo te zien leveren wij op een ander aderpaar dan Tele 2. Deze zou sinds gisteren actief moeten zijn maar we krigjen geen verbinding met de modem dus er lijkt daar iets niet helemaal goed te gaan. Top dat je zelf op onderzoek uit gaat maar in dit geval wordt het inderdaad toch even wachten op de monteur.

 

@bisse060

Dat kan kloppen omdat je de modem al hebt ontvangen.

Hoe zit jouw ISRA eruit? Indien dit een wandcontactdoos is kan je hem eens open schroeven en een foto hiervan plaatsen?

Zorg dat er naast rood en blauw niks anders is aangesloten ook geen doorlussing. Het signaal zou heel misschien op oranje en wit binnenkomen ipv rood en blauw, zou je kunnen testen.


In dit geval zou ik de ISRA nog even met rust laten.:slight_smile: Eigenlijk mag alleen de netbeheerder hier werkzaamheden aan verrichten en met het abonnement van Tele 2 werkte het wel dus geen reden om aan te nemen dat er problemen met de hardware van de aansluiting zijn. 

Reageer