Beantwoord

Overstappen van Ziggo naar T-Mobile Glasvezel

  • 17 January 2021
  • 8 reacties
  • 647 Bekeken

Goedemiddag,

Ik overweeg om over te stappen van Ziggo naar Glasvezel T-Mobile, de melding komt als ik de postcode controleer “Glasvezel beschikbaar, Max. snelheid Glasvezel 1000 Mbit/s download en upload”

 

Nu heb ik die Meterkast gecontroleerd en zocht naar de Glasvezel verbinding, maar die is er niet, alleen  die groene Coax Kabel gaat er binnen. Hoe werkt het dan? Als ik nu overstap, zit ik dan een paar dagen zonder internetverbinding of gaat de overstap naadloos?

 

Ook op tv is er alleen de PTT en coax-aansluiting, ik zou graag de PTT-aansluiting willen laten vervangen met de UTP Kabel, hoeveel zijn de extra kosten daarvoor, heb daarme nog geen ervaring maar wel goed gelezen hoe het werkt :)

 

Ik ben gewoon een beetje onzeker omdat ik nu in de Home office ben en een constante internetverbinding nodig heb.

 

 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 17 January 2021, 12:28

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @axrinas 

Het glasvezelkastje hoeft niet altijd in de meterkast te zitten hij kan ook op een andere plek zitten.

Het kan ook zo zijn dat de kabel nog naar binnen moet worden gebracht en de FTU nog moet worden geplaatst, dit zal van tevoren gedaan worden en verder zou de overstap gewoon naadloos moeten verlopen met de overstapservice.

Overzicht kosten monteur

@Waqqas bedankt voor de Antwoord. Ik denk dat die FTU nog worden geinstalleerd. Die is erg niet. Moet ze daar de Voorkant buiten openmaken? Ben da een beetje verward :D

 

Dij de overzicht van de kosten, die heb ik gezien, maar beetje onduidelijk

“...sluiten één computer⁄laptop aan op je modem...” bedoeld via Kabel of WifI?

“...zorgen dat één TV is aangesloten...” Daar moet ja de Coax of PTT Kabel vervangen worden?

 

Ben alleen bang voor dat ik enkele dagen zonder internet daar zit

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@axrinas

De aannemer komt langs om met jouw een geschikte plek voor de FTU te kiezen en dan zullen ze vanaf de stoep naar de gevel ondergronds de kabel schieten.

Een pc/laptop bekabeld en omdat je een UTP via de PTT wilt valt dat onder meerwerk dus je betaald er voor.

Als alles goed verloopt kom je niet zonder internet want bij een overstapservice geeft T-Mobile pas een seintje aan Ziggo om te stoppen als alles werkt.

@Waqqas Die UTP moet erg niet via PTT, dat dacht is makelijker, maar die UTP moet ja naar de Televsie, correct? En daar moet ja da die Media Box angesluiten worden voor de Televsie, die kan ja niet bij de Meterkast zijn? En an die Mediabox kan ik ja ook die PC ansluiten?

Reputatie 7
Badge +15

@axrinas

De tv box moet via een UTP aangesloten worden ja maar je kan misschien een powerline adapter setje gebruiken, goede kwaliteit wordt hiermee niet gegarandeerd dus daarom wordt een directe UTP naar de tv box aanbevolen.

Je kan ook de pc aansluiten op die kabel ja of via de WiFi.

Powerline wil ik niet, die zijn niet altijd goed. als moet die FTU geinstalleerd worden, die UTP naar de TV. Ik denk ik zie dan toch af van overstappen, dat is toch te veel werk. Daar blijf ik bij Ziggo, het werkt heelemal goed. Ik heb geen zin op, dat ergens wat dan niet werk en ik zonder enkele dagen zonder internet ben. Heb erg veel berichtjes gelezen, dat die overstappen meestal toch niet zo makelijk was.

Reputatie 7
Badge +14

Overstappen van dure kabel Ziggo naar glasvezel  T-mobile is veel makkelijker dan van glas naar glas. Je kunt eerst de T-Mobile glasvezel helemaal laten opbouwen en dan pas ziggo opzeggen. Garantie dat je niet zonder komt te zitten. De upload met glasvezel is ook veel hoger dan kabel. Fijn met al het Telewerken nu en steeds meer video in de toekomst.

@eric dat is een mogelijkheid, maar dan heb ik ja mischien dubbelde kosten. maar dan is die vraag, welke kabel ze wisselen om van de meterkast naar de televsie te gaan

Reageer