Beantwoord

ptt punt

  • 30 November 2020
  • 5 reacties
  • 1426 Bekeken

Goedemiddag,

In mijn nieuwe huis zit dit oude ptt-kastje (zie foto). Als het goed is dit het punt waar ik moet zijn om mijn modem aan te sluiten. Ik heb dit vanmiddag aan de elektricien laten zien en hij vertelde mij dat ik (of hij) niet zomaar een kabel aan kan maken: dit kastje is van kpn en er dient een zgn. overname-kastje op te worden aangesloten.

Herkent iemand dit en wat is de volgende stap die ik moet zetten om dit te laten functioneren?

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 30 November 2020, 15:25

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Frank.A 

Je kan op het linker kastje boven gewoon een eigen DSL kabel aansluiten die direct naar je modem gaat of via het meegeleverde aansluitdoosje in het installatiepakket.

Je mag niet aan de onderkant zitten maar wel gewoon boven een kabel aansluiten dus.

Is het gelukt? Hoe heb je het aangesloten? Zit met hetzelfde probleem. Geen idee hoe ik het moet aansluiten?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @kevin4today 

Kan je dit namaken?

Het bovenste doosje zit in je installatiepakket en de kabel helemaal boven is de DSL kabel die naar je modem gaat.

Die kabel tussen het PTT doosje en aansluitdoos mag wel wat langer zijn 👍.

De kabel vanaf het PTT doosje mag ook direct naar de modem zonder dat doosje er boven.

Dat gaat zeker lukken. Bedankt. 

Reputatie 7
Badge +15

@kevin4today 

Op dat PTT doosje zitten de draden nu in de 2 meest linkse aansluitingen, mocht het niet werken dan kan je de 2 meest rechtse aansluitingen proberen.

Reageer