Beantwoord

T-mobile aansluiting te vroeg veroorzaakt problemen huidige bewoners

  • 24 November 2020
  • 3 reacties
  • 247 Bekeken

Per 1 december ontvang ik de sleutel van mijn nieuwe adres aan ADRES (hierna: adres). 

Om ook hier internet/tv te hebben heb ik enkele weken geleden t-mobile thuis aangeschaft met ingangsdatum 02-12-2020. Keurig de bevestingsmail ontvangen etc, inclusief de aanduiding dat de doos met aansluitapparatuur naar het aansluitadres wordt verstuurd in de week voorafgaand aan de ingangsdatum. Oke, beetje onhandig, want ik woon daar nog niet. Dus contact gezocht met klantenservice, zij gaven aan dat ik voorafgaand aan verzending een mailtje krijg met track en trace en daarmee ook bezorgadres kan wijzigen. Prima oplossing. Het bestelnummer was: BESTELNUMMER

Gisteren 23-11-2020 ontving ik de track en trace code van de verzending. Geen mogelijkheid om op een ander adres te laten bezogen, ook geen pick-up point etc. enkel de mogelijkheid om tijdstip aan te passen. Beetje onhandig maar nog geen probleem... 

Vanochtend 24-11-2020 09:41 ontving ik een sms "Hoera, in de loop van de dag kun je t-mobile thuis installeren..." en gelijktijdig een mail: "je aansluitdatum is veranderd van 02-12-2020 naar 24-11-2020 om 18:00u". 
Probleem 1: Ik woon er nog niet, kan nog niets aansluiten dus vervroeging van de aansluitdatum is niet nodig. 
Probleem 2: Als mijn aansluiting wordt aangesloten, wordt de huidige aansluiting waarschijnlijk afgesloten in de wijkkast... 

Voor probleem 2 heb ik jullie klantenservice gebeld: mevrouw gaf aan dat het verzoek al 'in service' was, en dat zij daar niks aan kon veranderen omdat T-Mobile afhankelijk is van KPN en conform overeenkomst 8 dagen voorafgaand al de aansluiting om kan zetten. 
Dus geen antwoord op probleem 2. Het probleem nogmaals herhaald, er werd overlegd met supervisor, maar er kon geen garantie worden gegeven dat de huidige bewoners vanavond om 18:00 niet worden afgesloten. 

Klacht 1: hoe kan het dat de aanvraag van mij, voor de aansluiting op een adres wat ik nog niet bezit, kan leiden tot het afsluiten van de voorzieningen van de huidige bewoner?  

Advies 1 was om het abonnement te annuleren zodat de servicerequest hopelijk ook zou worden geannuleerd, en daarmee werd voorkomen dat de huidige bewoners zonder voorziening zouden komen te zitten. 
Advies 2 was om de huidige aanbieder van het adres te bellen en te controleren of de aansluiting bij hun in het systeem stond om te worden opgezegd. 

Advies 1 heb ik meteen in gang gezet, ik wil namelijk niet dat de huidige bewoners problemen ondervinden van mijn acties en dus van 24-11-2020 tot 01-12-2020 (7 dagen) zonder internet/tv zitten. in tijden van thuis werken etc.

Klacht 2: ik heb het abonnement wat ik met korting heb afgesloten bij jullie nu opgezegd, hierdoor loop ik de korting mis (we hebben gelijktijdig ook 2 t-mobile mobiel abonnementen afgesloten voor de combi korting etc). 

Advies 2 Op advies van jullie helpdesk heb ik de huidige bewoners gebeld en gevraagd welke aansluiting zij nu hebben, ik schaamde me kapot! Zij ontvangen op dit moment de diensten van Ziggo. Daarop heb ik Ziggo gebeld en gevraagd of zij toevallig een opzegging vanuit T-Mobile hebben ontvangen voor het adres. Dit was niet het geval, enkel de opzegging door de huidige bewoners. Daarnaast gaf deze vriendelijke ziggo helpdesk medewerker aan dat zij nooit een adres opzeggen zonder toestemming van de huidige afnemer op dat adres, indien de opzegdatum en aansluitdatum conflicteren zullen ze dit bij beide partijen navragen. 

Klacht 3 Hoe kan het dat T-Mobile in staat is om een abonnement op te zeggen zonder de huidige afnemer hiervan op de hoogte te stellen?! 

Klacht 4 Hoe kan het dat ik hier de problemen moet oplossen en zelf min of meer moet uitvogelen hoe ik kan voorkomen dat de huidige bewoners worden afgesloten van hun voorzieningen. Dit heeft me al met al veel tijd gekost. 

Heeft iemand dit al vaker meegemaakt? Lijkt me dat er iets fout zit in de procedures van T-Mobile toch? 

icon

Beste antwoord door Waqqas 24 November 2020, 12:34

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @TiesM26 

Heb je een nieuwe aanvraag gedaan zonder de overstapservice? In dat geval wordt er niks met Ziggo gedaan omdat zij gebruik maken van een andere aansluiting en niet de aansluiting waarover T-Mobile gaat leveren.

Voor DSL geldt verder dat je wel een week kunt wachten zonder daarvoor te moeten betalen. Indien het modem na 2 weken nog niet is aangesloten dan begin je automatisch met betalen.

Postnl heeft te maken met december drukte en daardoor zullen denk ik wat opties niet beschikbaar zijn, heb ik ook gemerkt bij 2 recente bestellingen.

Je kan wel een lijn overnemen van iemand anders als die van hun maandelijks opzegbaar is maar ze krijgen dan wel een mail hierover en dan kunnen ze de "lijnkaping" annuleren of door laten gaan.

@Waqqas inderdaad zonder overstapservice. Als de heldeskmedewerker bovenstaand nu als advies had gegeven had ik niet op haar advies mijn aansluiting geannuleerd… jammer, nu zit ik met een probleem terwijl er dus eigenlijk geen probleem was. 

De oude bewoners hadden alleen een probleem gehad als ze op dezelfde lijn als T-Mobile diensten hadden gehad, iets dat jij en TM niet kunnen weten als je geen overstap service gebruikt, iets met privacy en wettelijke regelgeving.

De huidige bewoners waren dan vandaag verbaasd gaan bellen met hun service provider omdat hun verbinding er uit gehaald was, zonder opzegging.

Doordat zij nu via de kabel geleverd krijgen was er dus geen probleem en dat is dus iets wat niemand kon weten, dus het advies was wat ongelukkig maar door onwetendheid wel goed.

Reageer