Reggefiber is vandaag langsgeweest en heeft een glasvezelmodem geinstalleerd en de kabels door mijn muur geboord, prima. Er zit een Ethernet-poort in de modem en als jullie de lijn openzetten, kan ik daar gewoon mijn router inpluggen en klaar. Wat is deze onzin met afspraken maken met Guidion etc, zetten jullie een andere glasvezel modem erin? Waarom?
Bovendien zet ik toch liever mijn eigen router neer i.p.v. eentje die door jullie wordt opgestuurd, het ergste is hoelang het duurt voordat ik nu internet krijg terwijl het een simpele kwestie is van de lijn openzetten op dit punt. (letterlijk 2 maanden, vind ik onacceptabel!)
Groeten,
Arno Bosch
Beste antwoord door Marcel MCi
Reggefiber installeert geen modem maar een glasvezel converter. Op deze converter zit inderdaad een ethernetpoort.
T-mobile werkt met een andere (externe) converter. De bestaande converter gaat eraf en er komt een speciaal kapje met glasvezelkabel voor in de plaats. (Neemt monteur mee)
Het T-mobile modem wordt weer op de converter aangesloten.
Het T-mobile modem werkt wel op het door Reggefiber geplaatste converter maar dit wordt niet ondersteund. (Voor tijdelijk zou het kunnen, zodra het signaal erop staat) De monteur kan het later dan aanpassen.
Mvg. Marcel