Beantwoord

eigen apparatuur overstap wba - odf

  • 23 June 2021
  • 6 reacties
  • 205 Bekeken

Ik ga binnenkort overstappen van de WBA naar de ODF op een semi nieuwe KPN lijn (voor de GPON) nu viel me op dat ik een GPON ont heb binnen gekregen maar ik gebruik zelf een NGFW waar de fiber momenteel direct op SFP binnen komt, als ik een gpon SFP haal kan ik dit blijven doen aangezien ik geen extra apparatuur wil plaatsen?

icon

Beste antwoord door Waqqas 23 June 2021, 13:00

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @inpothet 

De ONT is onderdeel van het netwerk van T-Mobile en moet worden geactiveerd door de monteur en staat vast op jou verbinding. hierdoor is het niet mogelijk je eigen apparatuur direct aan te sluiten op de glasvezel of een andere media convertor te gebruiken. 

Hallo @inpothet 

De ONT is onderdeel van het netwerk van T-Mobile en moet worden geactiveerd door de monteur en staat vast op jou verbinding. hierdoor is het niet mogelijk je eigen apparatuur direct aan te sluiten op de glasvezel of een andere media convertor te gebruiken. 

Dat is jammer aangezien ik het momenteel wel al zo gebruik op de wba, dan wordt het maar kijken of ik de ont in mijn rack kan hangen.

Reputatie 7
Badge +15

De Zyxel kan je verder wel gewoon vervangen en je eigen router op de ONT aansluiten.

De Zyxel kan je verder wel gewoon vervangen en je eigen router op de ONT aansluiten.

Momenteel zijn zowel de zyxel als media converter niet in gebruik, de vezel gaat momenteel direct in mijn router.

Reputatie 7
Badge +15

De Fritzbox 5530 heeft een AON en GPON module dus de verbinding wordt automatisch herkend. Hier kan wel de fiber rechtstreeks in de modem las ik.

Dus als ik een gpon module haal kan ik dat ook gebruiken. interesant.

Reageer