Beantwoord

Ethernet slomer dan Wifi Glasvezel

  • 8 November 2020
  • 3 reacties
  • 140 Bekeken

Reputatie 3

Ik heb fast internet, met Wifi krijg ik 90+ down/up MB/s en met Wifi en VPN 80+ up en down MB/s
 

Ethernet cat5 kabel denk ik, 60 Mb/s zonder VPN, wel via een hub, mijn mac heeft geen ethernet ingang. 

Zyxel modem staat in meter kast, de test was op macbook pro retina early 2015. Op iphone 11 pro max is het net geen 90 Mb/s terwijl 4g  250+ Mb/s ligt wat heb ik dan aan wifi ( moeder en ik hebben beide unlimited 4g )^^ kan ook niet upgraden naar 1000 kan alleen downgraden van Fast. 
 

Bij ziggo was wifi vele malen sneller zo rond de 300 heb nooit ethernet getest alleen had je daar maar 40 upload, had de max pakket. 

Waarom max glasvezel niet hoger? Al haal ik niet 1gb als maar sneller is dan 4g 

Ff rond gesnuffeld en mijn glasvezel WBA is dus van KPN en had bij KPN dus wel 1 gig kunnen hebben. Waarom kan het niet naar t-mobile ODF gezet worden? KPN is verschrikkelijke klanten service, zelfde met ziggo. 
Van KPN site;
Op jouw adres is de maximale internetsnelheid: 1000 Mbit/s download- en 500 Mbit/s uploadsnelheid.

Waarom bieden jullie niet meer bijv 500mb/s aan voor WBA klanten ook al is het duurder? In principe kan ik voor alles 4g gebruiken nu, behalve updates voor iOS want daar moet je wifi voor hebben.

icon

Beste antwoord door Waqqas 9 November 2020, 00:08

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3

Kan niet editen maar ik zag dat WBA naar ODF kon worden overgezet maar dat je dan geen internet hebt voor 2 weken. Was dit maar duidelijk…. zat al 4 weken zonder wifi en tv, sinds gister pas weer wifi en tv en vast bellen. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Chris en Vera 

T-Mobile is een prijsvechter die het hoogst haalbare snelheid op jouw adres volgens de T-Mobile postcodecheck voor 25 euro kan aanbieden icm unlimited mobiel.

T-Mobile heeft er bewust voor gekozen om maximaal 100 MB over WBA te leveren.

Zelfs 1000 MB kost 25 euro icm unlimited mobiel over ODF, van WBA naar ODF is inderdaad even opzeggen en opnieuw bestellen als 1000 MB ook volgens de postcodecheck geleverd kan worden.

Ik heb zelf ook internet fast, via de WiFi zit ik netjes rond de 90 MB en deze snelheid is voor veel taken meer dan genoeg. Met 4G haal ik ook 200mb maar dan blijf je maar aanvullen en via T-Mobile thuis gebruik je zoveel je wilt :)

Reputatie 3

@Waqqas 
Dat is waar maar ik wil een Bitdefender box 2 aansluiten op de zyxel modem mijn mobiel moet op wifi dan toch? Als ik de bescherming van de box 2 wil. Kan box 2 überhaupt wel, en op welke LAN ingang en als AP of ISP router?
En zal het de bekabelde tv box wel beschermen?

En alsnog ethernet 60 snelheid en wifi 90+, zou door kabel kunnen komen of de hub? 

 

Reageer