Beantwoord

Geen licht op de glasvezel

  • 29 January 2021
  • 6 reacties
  • 298 Bekeken

Goedemorgen,

 

Dinsdag 26 januari is de gideon monteur bij ons langs geweest om alles aan te sluiten.

Hij komt na alles aangesloten te hebben tot de conclusie dat er geen licht op de lijn zit.

 

Hij is weggegaan zonder de verbinding te kunnen opleveren maar heeft wel een ticket ingeschoten bij T-mobile (16.30 uur).

Hij gaf aan dat KPN tot 18.00 uur de tijd heeft om de diensten/lijn te activeren.

Na 18.00 uur maar contact opgenomen via T-mobile klantenservice via de chat.

Ze geven aan dat er een melding/ticket gemaakt wordt bij de backoffice en dat zij een ticket bij KPN aanmaken. We krijgen een e-mail zodra KPN de ticket heeft. Voor tijdelijk nu een voucher gekregen zodat we via mijn mobiele telefoon onbeperkt kunnen interneten. 

Leuke tijdelijke oplossing maar zodra ik overdag ga werken moet ik mijn telefoon dus ook thuis laten voor mijn vrouw.

 

Woensdag (rond 16.00 uur) maar weer contact opgenomen met de klantenservice om te vragen wat de status is aangezien ik nog niks van KPN heb gekregen.

Na 45 min in de wacht te staan krijg ik eindelijk iemand aan de lijn. De helpdesk medewerker geeft aan dat de ticket naar de backoffice afgesloten is en niks gebeurd is. Dit vind hij zelf vreemd en maakt een nieuwe aan. Wij kunnen niks anders dan weer een dag afwachten.

 

Donderdag (rond 16.00 uur) weer contact opgenomen met de klantenservice. Na 2x 30 minuten bellen wordt de lijn weer verbroken en beginnen we weer vooraf aan. Poging gedaan om de verkoopafdeling aan de lijn te krijgen lukt ook niet na 10 minuten. Daarna maar weer een poging gedaan om de klantenservice te bereiken. Na 30 minuten eindelijk iemand aan de lijn (ondertussen ± 1.5 uur verder) en geeft aan de de ticket naar de backoffice opnieuw gesloten is zonder activiteit. Hij heeft nu een nieuwe melding gemaakt met aantal uitroeptekens met de hoop dat dit helpt.

 

Vandaag gaan we maar gelijk in de ochtend bellen om te kijken of de ticket nog openstaat.

 

We hopen dat we snel de verbinding hebben zodat we weer normaal kunnen tv kijken en alles in huis weer kunnen gebruiken ipv alles over 1 mobiele hotspot.

Na jaren een mobiele abonnement van t-mobile te hebben en nooit problemen te hebben gehad waren we blij met de overstap naar t-mobile thuis maar deze blijdschap was (tot nu toe) van een korte duur.

Ik hoop dat T-mobile dit probleem snel oplost!

 

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 1 February 2021, 15:49

Bekijk origineel

6 reacties

Contact gehad met klantenservice (gelukkig al na 5 minuten). Ticket is weer Gesloten. Medewerker heeft een nieuwe aangemaakt en aangegeven dat hij de melding gaat monitoren. We wachten weer af...

Reputatie 7
Badge +4

Hi @hondshorst, allereerst excuses voor de problemen die je ervaart, en bedankt voor de uitgebreide informatie! Dit moest inderdaad al bij het eerste belletje adequaat opgepakt moeten worden. In ieder geval ben ik wel blij om te zien dat KPN ondertussen is geïnformeerd, en wij samen druk bezig zijn om de juiste monteur te vinden die jouw verbinding tot stand kan brengen. Ik vermoed dat je hierover uiterlijk morgen wordt gecontacteerd. Wij zitten er nu bovenop om dit op te lossen!

Hi @hondshorst , je verhaal is herkenbaar. zit momenteel al ruim een week te wachten op Tmobile. Zou per 9 april 2021 van start gaan. De monteur is 12 april geweest met de conclusie dat er geen licht is. Heb inmiddels al 4 Tmobile werknemers gesproken die allemaal sorry zeggen. vervelend voor deze medewerkers, zou zelf niet graag willen werken voor een bedrijf die de boel zo slecht voor elkaar heeft. Laatste belofte is dat ze me terug zou bellen, maar helaas, dat is niet gebeurd. Succes ermee, ik overweeg het contract op te zeggen (bedenktijd van 14 dagen).

Hi @hondshorst , je verhaal is herkenbaar. zit momenteel al ruim een week te wachten op Tmobile. Zou per 9 april 2021 van start gaan. De monteur is 12 april geweest met de conclusie dat er geen licht is. Heb inmiddels al 4 Tmobile werknemers gesproken die allemaal sorry zeggen. vervelend voor deze medewerkers, zou zelf niet graag willen werken voor een bedrijf die de boel zo slecht voor elkaar heeft. Laatste belofte is dat ze me terug zou bellen, maar helaas, dat is niet gebeurd. Succes ermee, ik overweeg het contract op te zeggen (bedenktijd van 14 dagen).

De bedenktijd van 14 dagen gaan in vanaf het moment dat je de overeenkomst hebt afgesloten dus niet per 9 april 2021 wanneer de overeenkomst ingegaan zou zijn. Omdat de oplevering van een verbinding vaak pas na 14 dagen plaatsvind zijn de 14 dagen bedenktijd dus al verstreken.

Mocht je gebruik gemaakt hebben van de versnelde procedure - afzien van de cooldown periode - dan heb je eveneens afgezien van de bedenktijd en is deze eveneens niet langer van toepassing.

Hooguit kun je T-Mobile in gebreke stellen, dit kan vrij eenvoudig door een aangetekende brief of e-mail te sturen en hierin de in gebreke stelling en hierin het probleem/klacht, duidelijk te omschrijven en hen in de gelegenheid te stellen binnen een redelijke termijn (lees; gemiddeld is dit zo'n 14 dagen) het probleem op te lossen.

Hopelijk kan één van de T-Mobile moderatoren ( @Sander /  @Jason / @Cal)  hier eens in duiken en e.e.a. wat versnellen.

@Gerrit078 Dank. Ik zal morgen een email opstellen richting Tmobile.

Reputatie 7

Hoi @Foe ,

Dank je wel voor het delen van je ervaring! Niet één van de bovenstaande moderators, maar wel één die je graag helpt. Ik begrijp dat je inmiddels al een mail hebt gestuurd, maar wil je toch meenemen in een update.

Het klopt inderdaad wat je zegt; toen de Guidion monteur bij jou is langsgekomen om de installatie af te ronden, is gebleken dat er door de netwerkbeheerder nog geen licht heeft kunnen sturen door de lijn. Nu zijn we daar direct mee aan de slag gegaan om ervoor te zorgen dat dit zo snel mogelijk gebeurt. Nu ligt de kwestie bij de netwerkbeheerder en is de IT afdeling van KPN aangestuurd om dit op te lossen. Ook wij balen dat we je hierdoor niet eerder hebben kunnen aansluiten.

Nu begrijp ik dat dit al lang duurt, maar voorzie dat dit zo snel mogelijk wordt opgelost. Mocht ik met de update je wat meer duidelijkheid hebben gegeven en daardoor je meer inzicht hebben gegeven in de situatie, dan hoor ik het graag van je. Ik weet zeker dat we tot een juiste oplossing komen! 

Reageer