Beantwoord

Geen toegang tot World of Warcraft / Blizzard login server


Beste lezers,

Sinds deze week heb ik het probleem dat ik dus niet meer kan inloggen op het wel bekende spelletje World of Warcraft. Nu heb ik inmiddels met Blizzard aardig wat stappen doorlopen, en is gebleken dat het probleem dus in m'n T-mobile netwerk zit. Als ik een willekeurige VPN gebruik dan is het probleem weg. Dit heb ik eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt, bepaalde login servers worden dus geblokkeerd?

Wat is jullie advies?

 

 

icon

Beste antwoord door Jason 12 april 2021, 12:53

Excuses voor het sluiten van dit topic: dat was niet de juiste beslissing, maar leek op dat moment volledig gerelateerd te zijn aan de internet- en TV-verkeer issues in Dordrecht.

UPDATE: we verwachten vanmiddag een concrete update te kunnen geven omtrent de gamingproblemen. Ik houd jullie op de hoogte!

Bekijk origineel

26 reacties

Je bent niet de enige, ik heb hier maandag ook al over gepost, meerdere datacentres zijn niet bereikbaar op T-Mobile, waaronder degene waar Blizzard haar EU servers host, Overwatch werkt ook niet.

Ben net een week over op T-mobile thuis en krijg niet echt een goeie indruk zo, er word ook niet op de vragen gereageerd.

Je bent niet de enige, ik heb hier maandag ook al over gepost, meerdere datacentres zijn niet bereikbaar op T-Mobile, waaronder degene waar Blizzard haar EU servers host, Overwatch werkt ook niet.

Ben net een week over op T-mobile thuis en krijg niet echt een goeie indruk zo, er word ook niet op de vragen gereageerd.

Goed om te weten dat ik niet de enige ben hier, dat verklaard een hoop!

Dat is inderdaad geen mooie indruk zo… ik zal het zo eens telefonisch proberen.

Hier ook!! Kan niet verbinden met de Overwatch EU servers. Wel NA/Asia. 

Paar dagen geleden een topic aangemaakt en niks gehoord. Hoop dat het snel opgelost wordt anders ga ik toch echt overstappen

Inmiddels telefonisch contact gehad, maar ze kunnen er vrij weinig mee omdat het te “technisch” is. Het advies was om het via het forum te laten lopen en af te wachten. Hopelijk treft een T-mobile ICT techneut deze topic aan en kan er geschakeld worden met Blizzard.

Reputatie 7
Badge +7

Goedemorgen @c.gokcen en all, bedankt voor jullie meldingen!

We hebben het probleem aangemeld en in onderzoek. Er worden lage downloadsnelheden en packet loss gemeld in Dordrecht. Vooral dat laatste zorgt voor problemen bij online gamen. We zullen dit zo snel mogelijk verhelpen, sorry voor het ongemak!

Zodra er updates zijn, plaats ik die in de gerelateerde topics!

Reputatie 7
Badge +7

UPDATE: in de nacht van donderdag 8 april op vrijdag 9 april zullen we een verandering aanbrengen in het netwerk. Hiermee wordt gepoogd het probleem op te lossen. Wordt vervolgd! 

Reputatie 7
Badge +7

Hi all, de geplande werkzaamheden voor vannacht staan nog steeds op de agenda. Updates volgen na vannacht (8 op 9 april).

Reputatie 7
Badge +7

UPDATE: Goedemorgen all, afgelopen nacht zijn er werkzaamheden geweest, zoals gepland. Deze zijn succesvol uitgevoerd. Indien het probleem bij jou nog speelt, geef het alsjeblieft aan. Dan pakken we dit zo snel mogelijk op! Alvast bedankt voor je medewerking.

Bij mij is er niets veranderd (Dordrecht) ik moet nog steeds een VPN gebruiken om in te kunnen loggen.

Reputatie 7
Badge +7

UPDATE: Goedemiddag all, onze technische dienst en het overkoepelende technisch-orgaan hebben dit nu ondergebracht bij de netwerkspecialisten zodat er grondiger naar een oplossing kan worden gezocht. Excuses dat het nog niet hersteld is!

Eventuele extra voorbeelden mogen aangeleverd worden in de topics. 

Hier ook nog niet werkend, lijkt mij sterk dat dit Dordrecht gebonden is. Via een 4G T-mobile verbinding dus via Android Tethering via m'n smartphone heb ik het zelfde probleem

Reputatie 5
Badge +2

Bedankt voor deze concrete informatie @c.gokcen en mijn excuses dat het nog niet is opgelost. Het liefst hadden wij dit ook meteen onder de knie gekregen. Ik heb door de dag heen met onze technische geschakeld, alleen is het ons nog niet gelukt om de oorzaak te achterhalen. Wél kan ik je verzekeren dat wij ook met derde partijen in gesprek zijn om zo snel mogelijk tot een oplossing te komen.

Reputatie 7
Badge +7

Hi all, er is nog geen volledige oplossing gevonden jammer genoeg. Sorry dat jullie al sinds 6 april wachten en op deze manier niet normaal thuis kunt werken/studeren/TV kijken.

We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet en TV in Dordrecht. Op dit moment werken we aan een oplossing. Excuses voor het ongemak! In dit Communitytopic houden we je op de hoogte: 

Ik begrijp 100 procent dat jullie hier weinig mee kunnen op dit moment, maar het is een hardnekkiger issue dan verwacht en vergt veel meer onderzoek en werkzaamheden. Sorry ook dat er sinds vrijdag vrij weinig qua updates te geven is geweest. We doen er alles aan om overal updates los te weken!

Dit topic zal ik nu sluiten om het overzicht te bewaren.

Reputatie 7
Badge +7

Excuses voor het sluiten van dit topic: dat was niet de juiste beslissing, maar leek op dat moment volledig gerelateerd te zijn aan de internet- en TV-verkeer issues in Dordrecht.

UPDATE: we verwachten vanmiddag een concrete update te kunnen geven omtrent de gamingproblemen. Ik houd jullie op de hoogte!

Mijn vrouw had zaterdag de klantenservice aan de telefoon voor iets anders, de dame aan de telefoon gaf aan dat we voor dit probleem een afspraak moesten maken ivm “damping” op de lijn, monteur komt vanavond tussen 6-8. Ben benieuwd.

Reputatie 7
Badge +7

@TepasJ Het kan zijn dat jouw situatie losstaat van de algemene problemen met de gaming-servers en dat daarom een monteur op pad gestuurd is. Dit zou vandaag aan het licht moeten komen. Mocht de monteur onverrichter zaken huiswaarts gaan, dan pakken we het op een andere manier voor je op.

Bedankt voor je update trouwens!

Reputatie 7
Badge +7

Graag ontvang ik zoveel mogelijk voorbeelden van VPN-/gaming-server-problemen per privébericht, mochten er nog issues gaande zijn: zet ze vooral naar mij door. Alvast bedankt! 

@TepasJ Het kan zijn dat jouw situatie losstaat van de algemene problemen met de gaming-servers en dat daarom een monteur op pad gestuurd is. Dit zou vandaag aan het licht moeten komen. Mocht de monteur onverrichter zaken huiswaarts gaan, dan pakken we het op een andere manier voor je op.

Bedankt voor je update trouwens!

Monteur heeft weinig kunnen doen, ziet nog steeds teveel damping op de lijn, maar ik weet niet zeker of dit gerelateerd is aan mijn probleem met het verbinding met game servers,

Ook ik ervaar problemen met Blizzards Diablo 3 op de Europe server. Het spel wil niet starten want ik krijg dan een network disconnect. Wat heb ik zelf gedaan om te kijken wat er aan de hand is: Een ticket gestart bij Blizzard (verwijst ook naar de communities) Het spel verwijdert en opnieuw geïnstalleerd op een andere drive. (geen verschil) Het spel op een Laptop geïnstalleerd. (geen verschil) Gevraagd aan mijn zoon (woont in Utrecht en heeft Ziggo) of hij wil inloggen met mijn account om te kijken of hij ook dat probleem heeft. (geen enkel probleem, daar werkt het wel) Kortom, er moet hoe dan ook bij T-Mobile iets gewijzigd zijn. Mijn vermoeden is dat bij een modem update (vind regelmatig plaats volgens T-Mobile) iets in de modem settingen verandert zijn, waardoor we niet langer kunnen spelen op de Europe server van Blizzard. 

Reputatie 7
Badge +7

Bedankt voor je update @TepasJ, we pakken hem op een andere manier op. Ik zet jouw info graag door naar onze onderzoekers: kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft? Graag ook het probleem beschrijven + VPN en gaming server benoemen, dan zet ik het meteen door. Indien je er ook nog bij wilt vermelden naar welk IP/naar welke server je probeert te connecten, is het helemaal super!

Thanks alvast!

Update netwerkprobleem T-Mobile:

Zojuist vastgesteld dat de verbinding naar de ggd servers ook niet functioneert. Dat is een buitengewoon kwalijke zaak T-Mobile!

Hoe heb ik dit vastgesteld: 

Mensen geboren tussen 1947 en 1951 kunnen online een afspraak maken via www.corronavaccinatie-afspraak.nl  Vervolgens komt u op de overheid site corronatest.nl waar u: ik wil me laten vaccineren kunt kiezen. Vervolgens dient u een aantal vragen te beantwoorden en klik dan op: Maak Afspraak. Hier gaat het dus fout! U krijgt een foutmelding.

Als je hetzelfde doet via je mobiel en de T-Mobile wifi uitzet, maak je verbinding via je mobiele providor en daar werkt het wel.

Mijn advies aan T-mobile ga hier direct wat aan doen.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Ferdinand Bijl, bedankt voor het doorgeven, dit is absoluut iets wat gelijk onderzocht en hersteld dient te worden. Ik heb het doorgezet naar de onderzoekers en hoop dat het spoedig opgelost is. Sorry dat het nog niet goed werkt. Zodra ik updates heb, plaats ik die in de lopende topics!

Reputatie 7
Badge +7

Goedemiddag all, graag horen we op welke exacte data de VPN en gaming-issues gestart zijn. We proberen te duiden of er netwerktechnische aanpassingen zijn geweest waardoor dit ontstaan is en of dit met een nieuwe fix te herstellen is. Een soort van backtracking zeg maar. Mag ik van jullie weten op welke dag (en het liefst indien mogelijk tijdstip) dit voor het eerst opspeelde? 

Alvast uitvoerig bedankt voor jullie medewerking en geduld! 

Ergens tussen 3 april zaterdagmiddag, en 4 april zondagavond is het bij mij begonnen.

Gebeurde Bij mij ergens tussen 8 april Donderdag nacht 01:00 en Vrijdag 9 april 's ochtends 10:00.

Reageer