Beantwoord

Geen wan eigen Asus

  • 15 April 2021
  • 5 reacties
  • 121 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Master Poster
  • 19 reacties

Wan lampje brandt niet. 5 dagen internet en tv gehad sinds 14 april niets meer.

Gebruik asus router 11000 Rog werkte prima. Ook zyxel router geeft geen wan verbinding.

 

Morgen monteur Guidion hopelijk geen begin van veel ellende ik zat bij Ziggo

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 18 April 2021, 17:06

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2

Vanmorgen reboot gedaan van mediaconverter en verdomd naar 48 uur werkt het ineens weer net zo abrupt als het stopte.

Reputatie 2

Nu wederom na update Asus 11000 Rog met Merlin weer geen internet ik krijg geen Wan nr.

 

Iemand een idee waarom en hoe dit op te lossen? om nu weer meer dan 24 uur zonder internet en tv te zitten geeft oorlog thuis.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Ruud64, welkom op de Community!

Brandt het wereldbolletje wel wanneer je de Zyxel aansluit op de Media Converter? Het klinkt alsof de Asus geen IP meer toegewezen krijgt vanuit onze DHCP na de meest recente update. Dat zou kunnen verklaren waarom je geen WAN/verbinding binnenkrijgt.

Probeer eens de Asus te resetten naar de fabrieksinstellingen: 

Om je router te resetten naar de fabrieksinstellingen, kun je de Reset-knop op de Asus ingedrukt houden. In sommige gevallen is het echter mogelijk dat de router hierdoor niet wordt gereset naar de standaardstatus, maar dat varieert van model tot model.

Reputatie 2

Het is opgelost na 9 uur werkte het weer. ik heb wel Asus terug gezet op haar eigen firmware.

Dank voor je reactie Jason.

Reputatie 7

Hi @Ruud64, heel fijn om te horen dat het probleem volledig is opgelost! Dankjewel voor de heads up. Mochten er in het vervolg toch weer problemen komen opspelen, trek dan vooralaan de bel. Dan help ik je graag verder! 💪

Reageer