Vraag

internet valt steeds weg


Mijn internetverbinding valt om de haverklap uit.

alleen het lampje van internet wordt dan rood en een minuut later weer groen. Alle andere lampjes blijven werken, alle kabels los en vastgemaakt. Het is van de ene op de andere moment gestart. Overdag gaat het beter dan in de avond. Het is wel super irritant. Wat is de oplossing?

 


17 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @tabpost 

Heb je glasvezel of DSL?

Misschien kan er een storingsbron aanwezig zijn bij DSL bijvoorbeeld en is je modem dan direct aangesloten op het ISRA waar ook de KPN kabel binnenkomt?

Misschien kan een fabrieksreset van het modem ook helpen door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Nee geen storingsbron, en is op de ISRA aangesloten. Ik heb het hele spul al gereset. Kwam ook van het ene moment op het andere. Overdag heel weinig last en op de avond zomaar 10x per uur om dan daarna 2 uur prima te doen en vervolgens weer mis…

Reputatie 7
Badge +19

@tabpost 

Kijk eens of het na een fabrieksreset beter gaat?

Al geprobeerd maar geen verbetering 

De verbinding op zich blijft ook gewoon netjes, alleen het lampje van internet gaat uit, wordt rood en dan weer groen

Reputatie 7
Badge +19

@tabpost 

Wat voor een ISRA heb je?

 

De 2e van links 

Reputatie 7
Badge +19

Als het modem direct daarop is aangesloten dan kan het misschien een probleem buitenshuis zijn waar een monteur naar moet kijken.

Het is daar ook op aan gesloten. Zoals ik al zei; de verbinding is goed. Alleen internet wordt rood. DSL blijft groen

Iemand van Tmobile die het weet of kan helpen?

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @tabpost ,

Goed dat je het bij ons aankaart! Ik heb direct met je meegekeken en zie dat er vanaf onze kant een probleem met de bekabeling wordt geconstateerd en dan vooral waar het ISRA-punt zich bevindt. Ik begrijp dat het modem is aangesloten op het oorspronkelijke punt, welke zich in de meterkast bevindt, klopt dat? 

Zo’n bridge tap kan worden opgelost, zodat de verbinding weer helemaal stabiel is. Je leest daar alles over in ons speciale topic. Wil je me laten weten of het modem daadwerkelijk in de meterkast is aangesloten? Dan kan ik er eventueel voor zorgen dat er een monteur bij je langskomt om het probleem op te lossen. Ik hoor het graag van je! 

Zo zit het aangesloten. Maar wat ik niet helemaal snap is dat het overdag redelijk goed gaat en op de piekmomenten fout…

En dit zit erin; ik zie nergens een lus zitten 

 

 

Reputatie 4
Badge +2

Hi @tabpost ,

Dank je wel voor de extra informatie! Een stuk meer duidelijkheid. Ik laat graag een monteur met de situatie meekijken. Ik heb daarom direct aan verzoek neergelegd om dit te doen. Je zal zo snel mogelijk een SMS en mail ontvangen om digitaal een afspraak in te plannen. Ik weet zeker dat we ter plekke de boel beter kunnen oppakken. Hulp is onderweg! 

Super! Het lijkt nu wel wat beter te gaan, maar zou toch graag hebben dat er goed naar gekeken wordt.

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @tabpost, we laten de afspraak gewoon staan, dan kan de monteur de situatie nader bekijken en bepalen of er verbeteringen mogelijk zijn!

Helaas, het valt nog steeds af en toe weg, dus goed plan

Reageer