Beantwoord

Maximaal aantal aansluitingen devices

  • 10 September 2020
  • 2 reacties
  • 177 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb een Huawei router van T-Mobile en die heeft een limiet van 32 devices. Met het aantal kinderen en de Wifi lampen die ik gebruik is dat te weinig. Nu is er ook een Zyxel router. Kan deze router wel meer devices aan?

icon

Beste antwoord door yalerta 10 September 2020, 20:56

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @marcel56 

Deze instelling is wel aanwezig in de Zyxel en je kan de limiet van 32 apparaten wijzigen maar zelf heb ik dat nooit gedaan dus of het werkt durf ik niet te zeggen.

Een hogere aantal devices dan de limiet gaat wel ten koste van je snelheid.

Reputatie 7
Badge +5

@marcel56 

Zoveel apparaten dat je wifi vastloopt? Waarom dan vragen naar een andere consumenten router.

Overweeg eens om een goed WiFi toegangspunt aan te schaffen. Met b.v. een Unifi AP-AC-Pro of AP-AC-LR Link naar zulk spul

Oké je betaalt er wat voor maar krijgt er wat voor terug. 200 users zijn op een AC-Pro geen probleem. Ook Netgear en TP-link hebben tegenwoordig betere wifi oplossingen, soms met een nog hogere prijskaart.

En die WiFi lampen hebben die geen “eigen” mesh netwerk zoals Hue? En gebruiken die zoveel data doorvoer?

Zelf heb ik een aantal jaren terug een Unifi AP-AC-LR aangeschaft waarvan ik over de stabiliteit en het bereik erg tevreden ben.

Reageer