Beantwoord

Nieuw klant; Glasvezel aansluiting werk niet (sinds 1 december)

  • 10 December 2020
  • 8 reacties
  • 222 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Hoi,

Even hier de vragen stellen want ik raak een beetje hulpeloos.

Ik ben een nieuw klant en zou op 1 december van KPN naar T-Mobile zonder downtime gemigreerd worden. Ik heb thuis glasvezel.

Ik heb inmiddels twee keer Guidion en twee keer KPN Network over de vloer gehad maar nog steeds heb ik geen internet. Deze twee bedrijven komen steeds met de zelfde vragen en geven de ander de fout dat het niet werkt. Ik heb de helpdesk meerdere keren gebeld maar daar wordt ik ook niet wijzer van.

In deze tijden van verplicht thuiswerken is het opzetten van een hotspot met je mobiel echt geen pret. Laat staan dat de TV het natuurlijk ook niet doet en dat de kinderen ook zonder netflix of gamen het moeten doen.

Ik krijg van niemand een duidelijk antwoord van wat er mis is (lijkt in de centrale te zijn) of niemand zoekt / denkt pragmatisch mee om dit probleem al dan niet tijdelijk op te lossen.

Is dit normaal? Hebben meerdere mensen hier dit zelfde probleem gehad?

Wat kan ik doen om dit op te lossen?

Het mag duidelijk zijn dat ik behoorlijk spijt heb van mijn keuze.

Thanks,

Olivier.

icon

Beste antwoord door Oli538 15 December 2020, 17:19

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Oli538,

Dat is heel vervelend!

Ik begrijp dat de installatie op 1 december is uitgevoerd en dat er toen geen signaal was?

In relatief korte tijd heb je dan nogmaals Guidion en 2x een KPN monteur over de vloer gehad? Wat hebben zij geconstateerd? Is KPN naar de centrale geweest?

Welke internetsnelheid neem je af en in welke plaats? Wacht even op reactie van een moderator (kan even duren ivm weekend), zij kunnen eea nakijken en in gang zetten.

Mvg. Marcel

Hoi Marcel,

Dank voor jouw reactie.

Iedereen die hier gekomen is heeft geconstateerd dat het probleem in de centrale ligt (ik had namelijk prima internet via glasvezel bij KPN voor 1 december - ik had 100 Mbps en moet naar 1 Gbps gaan).

Inmiddels heb ik weer de servicelijn gebeld en kreeg voor de eerste keer iemand die een beetje verder keek en die heeft een “hoge prio” ticket aangemaakt bij KPN networks (waarom het 10 dagen moet duren voor dat je in de hoge prio categorie moet komen is mij een raadsel...).

En de KPN planner vertelde mij gisteren dat ik tot nu toe van KPN networks inval medewerkers heb gekregen omdat de normale medewerker, die hier alles van weet, met vakantie is. Kijk, iedereen verdient zijn vakantie maar waarom is hier zo weinig kennisoverdracht?

Deze medewerker komt als het goed is maandag langs. Hopelijk kan hij het deze keer wel meteen oplossen.

 

Groeten,

Olivier.

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Olivier,

Weet je toevallig of je in "ODF" gebied zit? Aangezien je naar 1000 mbps gaat kan dit alleen in ODF gebied, of eventueel via "GPON" in onlangs "geupgrade" gebieden.

Welke converter heb je? De bruine of de witte?

Mvg. Marcel

Ik heb de linker / bruine converter.

Ik woon in Alphen a/d Rijn. Geen idee of het ODF of GPON is?

Volgens de website van T-Mobile is 1000 mbps mogelijk hier.

Groeten,

Olivier.

Reputatie 7
Badge +2

Alphen a/d Rijn is ODF. 👍🏻

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Oli538, bedankt voor het topic! Fijn dat @Marcel MCi je van wat informatie heeft kunnen voorzien. Ik zie gelukkig dat het de netwerkbeheerder gisteren gelukt is om het probleem op te lossen. Excuus voor de vertraging, maar ik ben blij dat je nu van je nieuwe abonnement kunt genieten. Mocht je nog andere vragen hebben, dan staan we voor je klaar!

Hoi @Cheyenne,

dank voor jouw reactie.

Klopt; gisteren heeft de monteur van KPN Networks de fout kunnen vinden; een kabeltje was los in de centrale was gelast moest worden. 2 minuten werk zei hij. Jammer dat niet iemand anders dit eerder had gezien.

Maar goed; ik heb nu weer internet; mega-snel internet zelf! Snel deze mis-start vergeten en hopelijk jaren tevreden klant nu.

Groeten!

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Oli538 Super dat het inmiddels is opgelost en je kan genieten van ons supersnelle Internet! Wanneer je hulp nodig hebt, kan je altijd bij ons terecht op de Community. Wij helpen je graag. Wanneer jij tevreden bent, zijn wij ook tevreden! 😁

Reageer