Beantwoord

port forwarding ik krijg de poorten niet open naar de buiten wereld

  • 4 April 2021
  • 7 reacties
  • 205 Bekeken

ik draai een internet radio station     ik kom niet naar de buiten wereld 

wat ik ook doe en probeer in de router      met de poort 8000 

 

kan iemand helpen

icon

Beste antwoord door yalerta 4 April 2021, 19:26

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Weinig informatie.

Welke router?

Zyxel VMG8825-T50

 

Reputatie 7
Badge +5

Als je de instellingen maakt volgens bovenstaande link werkt poortmapping.

Indien je die opgevolgd hebt mag je hier terug komen met een schermdump van jouw instelling zodat we het kunnen controleren.

Reputatie 7
Badge +5

De vraag om de schermdump is niet zo maar. Deze week nog “op afstand” hulp gegeven. Schermdump gemaakt van de instelling zoals deze gedaan moesten worden op een Zyxel modem en deze gemaild naar de hulpzoekende.

Werkte in eerste instantie niet, schermdumpje terug gevraagd en bleek een 8809 benodigd ingevuld als 8909.

Vergeet niet dat een firewall op een pc/laptop indien je daar vanaf probeert te radioen e.e.a. kan blokkeren.

En voor een test kun je in een PB (persoonlijk bericht) je ip-adres of dns vermelding doorgeven,

Oh, en terug komen hier mag natuurlijk altijd, zelfs om te melden of het werkt :sunglasses:

 

Reputatie 7
Badge +15

VD_ethernet is DSL en ETH_ethernet glasvezel.

Ben je er zeker van dat het een TCP poort is?

Zorg er verder voor dat de server IP een statische IP is.

Reputatie 7
Badge +5

@martijn1975

De southcast server draait dus op een PC met ip adres 192.168.1.62

De eerste 10 IP adressen van de Zyxel DHCP vallen meestal buiten de DHCP range. Dus het is goed mogelijk om een vast IP adres voor die southcast server in te stellen op b.v. 192.168.1.7

Firewall settings van die server gecontroleerd?

@Waqqasopmerkingen gelezen en/of toegepast?

Voordat ik nu de manual ga lezen om te zien hoe en wat, eerst nog wat vraagjes.

  1. heeft het gewerkt bij een andere provider?
  2. is het de server versie?
  3. we hebben het over southcast? omdat southcast ook een algemene term voor streaming radio is.

Ik zag al een opmerking om de server softwareniet in een windows program files map te installeren i.v.m. de lees en schrijf rechten

Reageer