Beantwoord

Raspberry Home assistant is niet intern bereikbaar

  • 7 March 2021
  • 6 reacties
  • 733 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hi,

 

Sinds een paar dagen hebben wij internet net de T-mobile, aangezien we net verhuisd zijn (feest).

 

Eerder zaten we bij de KPN. Nu draaide we eerder een raspberry Pi met Hass.io erop in ons vorige huis, zodat we verschillende slimme lichten kunnen besturen. Deze heeft geen statisch ip address.

 

Nu hebben we deze aan de T-mobile router gehangen en proberen we deze te bereiken, maar tot onze verbazing krijgen we de melding: De verbinding werd geherinitialiseerd, terwijl deze het eerder perfect deed (bij de KPN router).

 

Hij staat wel in de lijst

 




 

icon

Beste antwoord door linda44 8 March 2021, 21:03

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Benader je deze intern of extern? Indien extern, dan zul je nog een port forwarding moeten maken.

 

Reputatie 7
Badge +3

Welkom binnen de community @linda44 

Wat mij opvalt is, dat je IP range 192.168.0.x is, terwijl normaal gesproken de LAN IP range van de Zyxel ligt in de 192.168.1.x range.

Je heb je devices dus in een ander subent aangemaat, tenzij je je LAN basis IP hebt aangepast naar 192.168.0.x reeks.

Heb je deze fixed IP’s overgenomen vanuit de tijd dat je het modem/router had van KPN?

Het klopt inderdaad dat ik de hassio binnen het interne netwerk wil kunnen bereiken.  Daarnaast klopt het inderdaad dat ik 192.168.0.x gebruik en de hassio heeft gelukkig nu een goed intern ip adres.  Deze week zal ik even kijken naar de suggestie van eric.  Mocht ik de hassio ook extern (buiten mijn interne netwerk) willen bereiken; hoef ik dan alleen bepaalde poorten open te gooien bij port forwarding?

Reputatie 7
Badge +14

De poorten die je wilt forwarden hangt van de toepassing af. B.v. voor een webserver forward je poort 80.

Ik kan de hassio inmiddels extern bereiken, dus dat is mooi

Blijkbaar probeerde ik met de verkeerde poort de hassio te bereiken :joy:

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @linda44, ik weet hier nog niet bijster veel van af, maar ben lerende: het lijkt erop dat je niet de juiste poort gebruikt, kan dat kloppen? Zoals @eric aangeeft, hangt het ervan af welke toepassing je wilt gebruiken. 

Reageer