Beantwoord

Storing vast internet 4102

• 29 april 2021
  • 9 reacties
  • 115 Bekeken

Sinds vanochtend 10:15 is de glasvezelverbinding er bij ons mee opgehouden, lampje PON knippert en that’s it. Helaas zie ik verder geen storingen gemeld of andere zaken dus vroeg me af of er (behalve mediaconverter paar minuten van stroom) nog andere zaken zijn die ik zelf al kan uitsluiten?

Tot op dat moment prima verbinding en midden in een videocall ineens alles klaar en uit. Heb sindsdien een aantal keer een restart uitgevoerd maar geen oplossing.

Wij willen met onze mobiele telefonie ook over naar t-mobile unlimited, is het mogelijk hier bijv al vandaag ergens een sim-kaart voor op te halen zodat we in ieder geval weer verbinding hebben morgen en in het weekend? (Nummer portering kan dan later).​​​​​​​

icon

Beste antwoord door Boris 30 april 2021, 12:59

Hoi @Sander-, welkom op de Community!

Sorry dat de verbinding ermee opgehouden is, daar gaan we meteen verandering in aanbrengen. 

Knippert of brandt het LOS (waarschuwings)lampje op de ONT (witte Huawei converter) of is het PON-lapmje echt de enige led die brandt? 

Mocht enkel PON branden, dan stuur ik graag een monteur aan die op bezoek komt om de glasvezelverbinding te herstellen. De monteur brengt vervangende apparatuur mee zodat alles straks weer werkend is!

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Sorry dat de verbinding ermee opgehouden is, daar gaan we meteen verandering in aanbrengen. 

Knippert of brandt het LOS (waarschuwings)lampje op de ONT (witte Huawei converter) of is het PON-lapmje echt de enige led die brandt? 

Mocht enkel PON branden, dan stuur ik graag een monteur aan die op bezoek komt om de glasvezelverbinding te herstellen. De monteur brengt vervangende apparatuur mee zodat alles straks weer werkend is!

Hi @Boris 

Bdankt voor de reactie, PON knipperde maar op magische wijze was alles 5 uur later weer hersteld. Is er jullie iets bekend van de oorzaak van de storing? 

@Boris helaas nu toch weer storing… dit is echt waardeloos en doet me overwegen de hele handel terug te sturen en weer terug te gaan naar ziggo. gigabit is leuk maar niet als je er in 6 weken tijd vaker uit ligt dan de afgelopen 6 jaar bij ziggo.

modem krijgt geen IP adres en PON lampje brandt gewoon continue (eerder was dit knipperend)

Reputatie 3
Badge +2

@Sander- Dat is niet lekker Sander. Ik heb direct een lijnmeting uitgevoerd. Het lukt mij niet om verbinding te maken met het modem. Kan het zo zijn dat het modem momenteel niet aangesloten staat? Mocht deze wel aangesloten staan, kan je mij dan nog laten weten wat het LOS-lampje doet en het power-lampje op de witte mediaconverter? Daarnaast ben ik ook benieuwd wat het WAN-lampje op het Zyxel modem doet. Wanneer ik deze informatie heb, kan ik vervolgstappen voor jou ondernemen.

@Sander- Dat is niet lekker Sander. Ik heb direct een lijnmeting uitgevoerd. Het lukt mij niet om verbinding te maken met het modem. Kan het zo zijn dat het modem momenteel niet aangesloten staat? Mocht deze wel aangesloten staan, kan je mij dan nog laten weten wat het LOS-lampje doet en het power-lampje op de witte mediaconverter? Daarnaast ben ik ook benieuwd wat het WAN-lampje op het Zyxel modem doet. Wanneer ik deze informatie heb, kan ik vervolgstappen voor jou ondernemen.

Ik gebruik eigen apparatuur, maar tijdens de verschillende storingen dit weekend was ook hjet aansluiten van de Zyxel geen oplossing. Heb ook contact gehad afgelopen vrijdag met je collega’s van de telefonische helpdesk, maar daar helaas ook niks meer van gehoord. Storingen waren:

Vrijdag overdag tussen ~11:20 en ~15:05

Zaterdagavond ~21:20 en ~21:50

In beide gevallen geen enkele verklaring te vinden en geen storingen gemeld door jullie. Buren met KPN Glasvezel hadden op die tijdstippen geen problemen, dus dit was zeker niet op wijknivo.

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @Sander- ,

Thanks voor je terugkoppeling! Ik heb de situatie direct doorgespeeld naar onze technische dienst. Vooral het feit dat het IP niet aan het modem kan worden gekoppeld, lijkt de boosdoener te zijn. Ik heb daarom expliciet gevraagd om dit op te lossen. Ik vermoed dat daarmee ook de stabiliteit van het modem wordt verbeterd. Ik houd persoonlijk dit onderzoek in de gaten en mocht ik je van een update kunnen voorzien, hoor je direct van me. Ook voor vragen zit ik voor je klaar!

Hoi @Sander- ,

Thanks voor je terugkoppeling! Ik heb de situatie direct doorgespeeld naar onze technische dienst. Vooral het feit dat het IP niet aan het modem kan worden gekoppeld, lijkt de boosdoener te zijn. Ik heb daarom expliciet gevraagd om dit op te lossen. Ik vermoed dat daarmee ook de stabiliteit van het modem wordt verbeterd. Ik houd persoonlijk dit onderzoek in de gaten en mocht ik je van een update kunnen voorzien, hoor je direct van me. Ook voor vragen zit ik voor je klaar!

Bedankt, ik heb net je collega’s telefonisch gesproken, helaas is de verbinding inmiddels weer geheel eeg en ook geen PON lampje meer maar alleen rood knipperend LOS. Herstart media converter doet niks en ook geen signaal op de glasvezel. Het lijkt dus vooralsnog niet beter maar slechter te worden…

Reputatie 5
Badge +2

Hi @Sander-, aangezien @Boris momenteel niet aanwezig is, neem ik graag het stokje van hem over. Jammer om te horen dat je nog steeds wegval ervaart, dit is ook zeker niet wat wij voor ogen hebben. Inmiddels hebben wij een monteur aangestuurd en zie ik dat je een afspraak hebt ingepland. Ik hoop en verwacht dat de monteur veel voor je kan betekenen!

Hi @Sander-, aangezien @Boris momenteel niet aanwezig is, neem ik graag het stokje van hem over. Jammer om te horen dat je nog steeds wegval ervaart, dit is ook zeker niet wat wij voor ogen hebben. Inmiddels hebben wij een monteur aangestuurd en zie ik dat je een afspraak hebt ingepland. Ik hoop en verwacht dat de monteur veel voor je kan betekenen!

Ik hoop het ook, nadat dinsdag wederom alles na een paar uur zonder enige aanpassing aan mijn kant weer begon te werken, is helaas nu het verhaal weer van voor af aan begonnen en zit ik wederom al 1,5u zonder internet. 

Deze knipperlicht verbinding die elke paar dagen een paar uur down is zonder verklaring heeft ervoor gezorgd dat het vertrouwen in t-mobile volledig weg is. 

Reageer