Beantwoord

Uniek glasvezel probleem

  • 12 May 2021
  • 6 reacties
  • 111 Bekeken

Hoi,

Ik woon in een nogal oude boerderij met een heel oude DSL aansluiting.
Momenteel wonen wij er met z’n vieren en delen max 12mbps download en 9mbps upload.

Nu stream ik best vaak ( of deed dat, want nu kan het niet meer ) en upload veel + game.
Hierover hebben mijn verhuurder en ik dus een nieuw contract afgesloten bij T-mobile voor glasvezel.
Mij werd verzekerd “Jazeker, meneer. U heeft een glasvezel aansluiting in huis
Nou top, monteur gebeld afspraak gemaakt en zie daar: Meneer u heeft alleen DSL er is geen glasvezel aansluiting te vinden.

Wat nu? kan ik T-mobile gewoon bellen en zij leggen dan glasvezel aan in huis?
Het is bekend dat de kabel er wel ligt, maar hoe gaat dit in zijn werken?

Wij kunnen met het internet zoals het nu is niet verder.
Luxeprobleempje, tuurlijk. Maar moet wel opgelost worden :)

Gr ik,

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 12 May 2021, 22:08

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Swagbraham 

Weet je of de kabel al tot aan de gevel is aangelegd of nog vóór de boerderij ligt?

Een moderator kan je hierin helpen en iemand aansturen die de kabel naar binnen kan brengen.

Beste, 

 

Helaas weet ik dat niet.

Mijn verhuurder weet dat helaas ook niet.

 

De Monteur zei dat deze al in de tuin moet liggen, omdat de hele straat aangesloten is.

Reputatie 7
Badge +15

Meestal is het naar binnen brengen van de kabel gewoon gratis maar in sommige situaties kunnen er kosten aan verbonden zijn, je zult dan een offerte krijgen.

Het ligt er volgens mij aan of het makkelijk gaat of dat er nog extra werkzaamheden uitgevoerd moeten worden.

Reputatie 5

Hi @Swagbraham 

Indien er geen glasvezelkabel dicht bij je huis ligt, is het beste om via https://mijnaansluiting.nl/ een aanvraag te doen voor de aanleg van glasvezel.

Reputatie 7
Badge +15

TS heeft al een abonnement en dan zal T-Mobile hoogstwaarschijnlijk alles gratis laten regelen, via mijnaansluiting.nl moet alles door de klant betaald worden.

Reputatie 7

Hoi @Swagbraham ,

Wil je mij je postcode en huisnummer sturen in een privébericht? Dan check ik precies wat er mogelijk is op jouw adres en wat er eventueel moet gebeuren. Ik hoor het graag van je! 

Reageer