Beantwoord

zyxel vmg8825-t50 combineren met tp link deco mesh

  • 29 November 2020
  • 8 reacties
  • 3777 Bekeken

Beste T-mobile,

graag wil ik mijn Deco X60 wifi mesh systeem aansluiten op de VMG8825-T50 modem/router. Omdat het mesh systeem als router functioneert is er de kans dat een dubbele NAT gecreëerd wordt. Nu wil ik het liefst de Zyxel alleen als model laten functioneren maar ik begrijp dat TMobile de bridge functie niet ondersteund (waarom niet?). Is er een andere mogelijkheid om bijv de dubbele NAT te voorkomen? Wij hebben een glasvezel verbinding en ik will geen mesh verbinding van Tmobile omdat dit alleen via een maandelijks abonnement gaat.

icon

Beste antwoord door Waqqas 29 November 2020, 22:32

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @nick_brouwers 

Heb je telefonie of tv bij internet of alleen internet?

De Deco X60 heeft vlan support dus je kan bijvoorbeeld een managed switch op de mediaconverter aansluiten en daar de Deco bijvoorbeeld op aansluiten en eventueel de Zyxel.

T-Mobile gebruikt vlan 300 voor internet en VOIP en vlan 640 voor IPTV.

Ik heb internet en tv via glasvezel, geen vaste telefoon. Vanuit een ander topic heb ik gelezen dat je de x60 ook allemaal als access point kunt instellen en dan de router van de zyxel gebruiken. Wat zou het beste werken?

Reputatie 7
Badge +15

Indien je hem achter de Zyxel als Acces Point kan plaatsen dan is dat wel de meest simpele optie.

Gewoon de WiFi op de Zyxel uitzetten, "hoofd" station bekabeld aansluiten en instellen als Acces Point.

@Waqqas  Wat een kennis is er op deze community, geweldig.

Ik heb alleen internet van T-Mobile.

Kan ik de Deco X60 direct op de mediaconverter aansluiten en zo mijn Zyxel modem/router  welke ik liever niet wil gebruiken om dubbele NAT problemen te voorkomen er tussenuit halen.

Vervolgens wil ik een switch plaatsen aan de Deco X60 om vervolgens een Ethernet backhaul te creëren met nog twee Deco X60. Ik wil dus niet een “acces point” oplossing maar een mesh systeem  

Ik ben benieuwd of deze optie mogelijk is of maak ik ergens een denkfout.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @GJVDC 

Je kan de Deco X60 direct aansluiten op de mediaconverter en via de app vlan 300 instellen.

Hier heb je een guide

Zodra het internet werkt kun je hierachter een switch plaatsen 😀

Hi @Waqqas 

Bedankt voor je feedback. Het is gelukt en alles is up and running.

Een van de Deco X60 haalt jammergenoeg slechts een maximale up/down load snelheid van rond de 95 Mbps. De andere zitten rond de 650 Mbps.

Kabels zijn Cat 6. 

Ik zal eens gaan stoeien met de instellingen.:grin:

 

 

Reputatie 6

Wat een topper hè die @Waqqas! @GJVDC wat fijn dat het bij jou gelukt is, ik ben er van overtuigd dat je met de instellingen een eind gaat komen! @nick_brouwers is het bij jou ook gelukt?

Wat zijn jullie toch aan ‘t doen bij odido? Mijn wifi mesh werkte 99% bij t-mobile. Direct na odido werkt alles nog maar 30% vd tijd. Mesh op 1ste verdieping wordt helemaal niet meer bereikt.

Cell phone bereik 4G inclusief apple watch cell mobiel communicatie is 50% vd tijd nul. Gebied 2405. In Duitsland via de bevriende providers werkt alles als vanouds goed (niet de unsupported cell iwatches).

Wat te doen, behalve abo restitutie aanvragen en omzien naar andere provider?

Reageer