Alles over Viaplay bij T-Mobile voor thuis

  • 8 June 2022
  • 53 reacties
  • 2159 Bekeken
Alles over Viaplay bij T-Mobile voor thuis

Toon eerste reactie

53 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Als je de diverse artikelen leest en je oor te luister leg en iedereen doet inderdaad wat men zegt heeft Via Play binnenkort bijna geen klanten meer in Nederland.

Echter bij meer dan de helft blijft het bij dreigen en zal men niet opzeggen ondanks de vele klachten 

Deze voorspelling is met name door de te hoge prijs en kwaliteit issues via de app.

Ik kijk via kanaal 140 van tv kastje van T-Mobile, dus kwaliteit is geen probleem en met deze bundelkorting is de prijs ook geregeld!

Reputatie 7
Badge +2

Als je de diverse artikelen leest en je oor te luister leg en iedereen doet inderdaad wat men zegt heeft Via Play binnenkort bijna geen klanten meer in Nederland.

Echter bij meer dan de helft blijft het bij dreigen en zal men niet opzeggen ondanks de vele klachten 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @eric, de hoogste korting geldt en komt niet bovenop een andere korting. Dus stel de eerste maand korting is voordeliger, dan behoud je deze korting. Na de eerste maand zal de combikorting voordeliger zijn en ontvang je dus deze korting, omdat dit het hoogst is. Omdat je met de korting voor de eerste maand voor nu het voordeligst uit bent, zal je ook alleen deze korting nu zien staan en niet de combikorting.

Reputatie 7
Badge +17

NIEUW! Viaplay + ESPN Compleet bundel

Vanaf vandaag, 3 augustus 2022, kan je kiezen voor Viaplay + ESPN Compleet. Hiermee combineren we Viaplay en ESPN Compleet en krijg je één kortingsbedrag op de factuur. Meer info over deze bundel lees je in de openingspost! 😀

Hoi @Demi in de openingspost staat “Let op! De combibundel is nog niet zichtbaar in My T-Mobile Thuis. Wél zie je de korting al wanneer beide bundels zijn aangevinkt.”

Als ik de paketten pagina bekijk staat daar wel ESPN voor 10 euro (1e maand 7,50) Maar Viaplay staat hier niet tussen. DIe staat een pagina terug met een prijs van 13,99  euro(1e maand 6,99).   

  1. Moet je dan eerst op verschillende pagina's selecteren, en wanneer verschijnt dan die extra korting?  
  2. Geldt bovenop de bundelprijs dan ook nog de eerste maand de actieprijzen?
Reputatie 7
Badge +6

NIEUW! Viaplay + ESPN Compleet bundel

Vanaf vandaag, 3 augustus 2022, kan je kiezen voor Viaplay + ESPN Compleet. Hiermee combineren we Viaplay en ESPN Compleet en krijg je één kortingsbedrag op de factuur. Meer info over deze bundel lees je in de openingspost! 😀

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Ann1980, graag deel ik de terugkoppeling van mijn collega hier! Viaplay werkt op dit moment niet bij jou, omdat jij je nog op het oude tv-platform bevindt. Ik deel dan ook heel graag de voorwaarden van ons nieuwe platform (T-Mobile TV) met jou, zodat wij je kunnen overzetten als jij hier ook akkoord mee gaat.

Omdat je nu in het bezit bent van twee Entone Amulet 515 TV Boxen, dienen deze eerst omgewisseld te worden naar een Aria 610. Als jij akkoord gaat met de onderstaande punten, dan zet ik deze TV Box swap alvast in werking. Zodra de nieuwe TV Boxen bij jou binnen zijn én up and running zijn, dan kan ik de migratie verder aanvragen. Omdat ik wil dat jij zo snel mogelijk van Viaplay kunt genieten als je beslist om over te gaan naar T-Mobile TV, dan ga ik aan mijn collega's vragen of jij versneld gemigreerd kan worden. Zo hoef jij niet twee weken te wachten. 

Weet dat de opnames op de huidige TV Boxen verloren zullen gaan en jij - totdat alles helemaal geregeld is - ook niet meer de mogelijkheid hebt tot opnemen. In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Jij zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de tv geen HDMI-aansluiting heeft. 

Ook ontvang jij een e-mail en sms vlak voordat jij wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Als jij hier akkoord mee gaat, dan hoor ik dat graag van je. Vervolgens ga ik dit dan voor jou regelen! 💪

In dit topic kun je nog eens rustig alle ins en outs over T-Mobile TV teruglezen: 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Ann1980, top dat je gelijk de restart hebt uitgevoerd - al had ik natuurlijk gehoopt dat dit de de zender tevoorschijn zou toveren! Ik heb zojuist één van mijn collega's van de technische dienst aan zijn mouw getrokken om dit mysterie te ontrafelen. Zodra ik hier een terugkoppeling op heb gekregen, dan laat ik dat aan je weten. Ik wil dit zo snel mogelijk voor jou fixen.

We hebben hem gisteren gerestart. Dit heeft niks zichtbaar gemaakt. 

Reputatie 7
Badge +13

In navolging op je eigen topic, plaats ik dezelfde reactie hier:

 

Goedemiddag @Ann1980, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Is het inmiddels gelukt om kanaal 140 zichtbaar te krijgen? Het kan soms eventjes duren na de bestelling voordat het kanaal daadwerkelijk toegevoegd wordt aan je abonnement. Zou je de tip van Waqqas willen uitvoeren? Ik zie namelijk dat het modem al 36 dagen aanstaat en nog niet van een herstart voorzien is. Probeer tegelijkertijd eens de TV Box te herstarten - houd beiden 20 seconden stroomloos. Hierna zou het kanaal sowieso zichtbaar moeten zijn.

 

Houd er alsjeblieft rekening mee dat het niet toegestaan is om meer dan één topic aan te snijden wanneer je dezelfde vraag stelt/hetzelfde onderwerp bespreekt. Zo houden we het overzichtelijk en kunnen we je nog sneller helpen! 😄

Neem gerust een kijkje in de Huisregels voor alle info: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | T-Mobile Community

Ik probeer f1 te kijken via kanaal 140 maar helaas deze werkt niet

Reputatie 7
Badge +13

@Rugai Geen dank, ik licht het graag voor je toe! Ik neem je feedback zeker mee zodat we bij toekomstige promo-acties een duidelijkere e-mail kunnen versturen. Dankjewel! 

Reputatie 1

Jallo @Jason , bedankt voor je uitgebreide terugkoppeling. Kan best zijn dat ik over de uiterlijke datum heen heb gelezen. Ik vind het nog steeds een vreemde actie, maar het is duidelijk nu.

Ook bedankt voor de tip om contact op te nemen met jullie partner, maar dat is niet nodig. Ik kijk de rest van het F1 seizoen via F1TV.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Rugai, alhoewel ik me goed kan indenken dat het niet altijd helemaal duidelijk is per wanneer of hoe je de voucher kunt gebruiken, wil ik in dit geval wel benadrukken dat we er bewust voor hebben gekozen om de uiterste aanmeld-, c.q. inleverdatum in de mail te zetten:

Dit hebben we gedaan om misverstanden te voorkomen.

Desalniettemin snap ik wel waarom je wellicht het idee had dat het pas mogelijk was na activatie van T-Mobile voor thuis. We zullen in de toekomst extra nuanceren dat dit losstaat van de activatie van jouw abonnement en een promotionele actie betreft waarbij aanmelding verplicht is - niettegenstaande het feit dat dit laatste dan wel degelijk genoemd is natuurlijk.

We leveren sindsdien jammer genoeg geen nieuwe vouchers meer uit, je kunt echter altijd bij onze promotionele partner terecht voor support. Je kunt contact opnemen met onze partner 10XCREW via 071-2032075 (alleen op werkdagen) of per e-mail naar t-mobile@activationboxx.com

Dit is geen garantie, maar het is altijd het proberen waard. Veel succes en laat ons de uitkomst weten, alsjeblieft!

Reputatie 1

Dank voor je reactie @Waqqas ,

Ten tijde van de aanvraag (in april en heb sinds deze week pas TMT) was ik nog klant bij KPN en nam ik viaplay (met ‘entertainment korting’) bij hun af en kon op die manier ook Viaplay gebruiken op een van de tv kanalen van KPN.

Ik ging ervan uit dat ik de voucher kon gebruiken zodra ik viaplay niet meer via KPN kon kijken. Ik al zelf niet goed gelezen hebben, maar ik hoop dat T-Mobile alsnog een voucher beschikbaar kan stellen.

Blijf het een beetje vreemd vinden dat je een voucher ontvangt die niet meer geldig is als je klant bent geworden.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Rugai 

De voucher voor 4 maanden Viaplay was een actie van T-Mobile, de voucher was geldig t/m 31 mei en zoals je al aangeeft kreeg je na de aanvraag van een abonnement een mail om de voucher aan te vragen en te gebruiken. Met de voucher sloot je een abonnement af bij Viaplay dus je hoefde niet te wachten op activering van de TMT verbinding en kon dus gewoon kijken via de app.

Misschien dat een moderator nog wat voor je kan betekenen.

Reputatie 1

Ik heb in april tmobile thuis aangevraagd, omdat hier net glasvezel is aangelegd is mijn lijn afgelopen week pas opgeleverd. Hiervoor had ik kpn adsl en nam daar ook viaplay af. Ik heb toen ik mij had opgegeven voor tmobile een voucher voorbij zien komen van viaplay, maar deze heb ik genegeerd omdat ik nog niet wist wanneer mijn lijn opgeleverd zou worden. Nu is mijn lijn opgeleverd en wilde ik de voucher gaan gebruiken maar nu zie ik dat ik te laat ben, de voucher is verlopen?

Hoe kan het zo zijn dat de voucher voor Viaplay is verlopen voordat mijn abonnement geactiveerd is?

Dat is het nu juist @Waqqas de 1 heeft weinig tot geen problemen, de ander juist heel veel, waar het aan ligt blijft lastig, ligt het aan ViaPlay, de provider (lees verbinding onderweg0 of toch bij de klant thuis.

 

Reputatie 7
Badge +20

Via de Viaplay app is het beeld ook wel goed, goed te zien en af en toe blokjes in het beeld bij snelle bewegingen maar dat duurt meestal maar 1-2 seconden.

De klachten bij KPN over kanaal 225 zijn meer dat er buiten de F! op zaterdag en zondag niks werd uitgezonden en dat hij helemaal niet te vinden was in de decoder, beeld is wel goed.

Kwestie van, Ik heb het kopje ViaPlay bij KPN niet gelezen, en nu moet ik om alles te kunnen zien zelf iets kopen om dat te realiseren, ik betaal toch al genoeg, dus ga ik dat niet doen.🙄

Wat dat betreft heeft T-Mobile of beter lezende klanten, of de verwachting die ze wekken is niet zo hoog.😉

Ik ga uit van een veel betere uitleg dan bij KPN, daar staat een sterretje en het is te zien op jou favoriete apparaat, dat is voor veel de TV decoder en niet een Chrome cast/ Apple TV/ smart TV en dergelijke.

Hier word het netjes uitgelegd zie startpost.

Reputatie 5

De technische klachten komen vooral van mensen die het via een app online streamen. T-Mobile biedt het liniair aan via kanaal 140 en dan werkt het wel goed.

Bij kpn kwamen de klachten ook over het liniair kanaal.

Eric heb jij ervaring met Viaplay. ?

Volgens mij ligt het probleem bij de bron en dat is Viaplay zelf.

Ik gebruik gelukkig F1 tv pro. 😉

Reputatie 7
Badge +17

De technische klachten komen vooral van mensen die het via een app online streamen. T-Mobile biedt het liniair aan via kanaal 140 en dan werkt het wel goed.

Reputatie 7
Badge +2

De race op Silverstone is ook op de Duitse RTL (397) te volgen weliswaar met (veel) reclame maar toch, voor Nederlands commentaar zet ik het geluid op de tv uit en gebruik Grand Prix radio op de iPhone welke ik stream naar een soundbar

Reputatie 5

Tip voor de mensen die het alleen te doen is om de F1: https://www.formula1.com/en/subscribe-to-f1-tv.html?gclid=CjwKCAjw2f-VBhAsEiwAO4lNeE25GSWN6vn9ZVu7bQ_UBQhSUpp-vdqHzwmUTTdKsvw37GvlbGRxwRoC9EUQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds#nl-NL

Veel malen goedkoper, scheelt je €103,-/jaar!  Vele talen commentaar, Nederlands commentaar is ook mogelijk in de maar dan heb je wel die clowns van viaplay aan het woord.

 

Graag gedaan allemaal!

Dat is ook het beste wat je kunt doen als je het alleen om de races te doen is.

Ik heb F1 tv pro al bijna een jaar en bevalt prima.

Bij kpn zijn er veel klachten over Viaplay.

Ik ben sinds kort T-mobile klant. 😀

En Thijs jou advies is wel goed.

Als het je alleen om de races te doen is zou ik Viaplay ver links laten liggen. 

 

Tip voor de mensen die het alleen te doen is om de F1: https://www.formula1.com/en/subscribe-to-f1-tv.html?gclid=CjwKCAjw2f-VBhAsEiwAO4lNeE25GSWN6vn9ZVu7bQ_UBQhSUpp-vdqHzwmUTTdKsvw37GvlbGRxwRoC9EUQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds#nl-NL

Veel malen goedkoper, scheelt je €103,-/jaar!  Vele talen commentaar, Nederlands commentaar is ook mogelijk in de maar dan heb je wel die clowns van viaplay aan het woord.

 

Graag gedaan allemaal!

Reputatie 7
Badge +13

@PHemelrijk Vermoedelijk betrof dit een tijdelijke bug op de TV Box, sorry! Ook op de TV Box behoort kanaal 140 immers de Viaplay (Viaplay Xtra) race te zijn: Zenderoverzicht | TV-zenders T-Mobile Thuis.

Mocht dit nog eens voorkomen, laat het dan direct weten. Ik verzamel graag voorbeelden die we eventueel kunnen doorzetten, thanks!

Reageer