Beantwoord

Beeld/internet valt weg tv kastje

  • 6 February 2022
  • 43 reacties
  • 475 Bekeken

Reputatie 3

Het vaste TV netwerk via de UTP kabel vanuit de modem is instabiel. Er hangt geen switch tussen en is dus 1 op 1 aangesloten. 

Tijdens het kijken valt ineens het beeld weg met de mededeling dat het netwerk mislukt is. Hierna schakelt hij automatisch naar een andere zender terug, en soms klapt het er volledig uit. Als ik dan zap naar een ander kanaal, zeurt hij over netwerk en schiet weer terug naar NPO1. Via de Webapp op de TV gaat het iets beter, maar daar merk ik ook latency in het beeld. Dit komt sinds 5 dagen soms schokkerig over. Ik heb de t50 al een herstart gegeven en ook het TV box een reset gegeven. Ik zou het graag opgelost zien, want het is op deze manier niet heel lekker TV kijken. 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 7 February 2022, 13:42

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

43 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @bharskamp, graag onderzoek ik direct waar de oorzaak ligt. Om dit te analyseren, heb ik een lijnmeting uitgevoerd en zie ik dat alle vier apparaten die momenteel aangesloten zijn op het modem (LAN 1 en LAN 3) voor IP lease time errors zorgen. Dit kun je verhelpen door de apparatuur los te koppelen, opnieuw te verbinden met het Internet en daarna een reprovisie op het modem uit te laten voeren. Geef me een seintje zodra je deel één volbracht hebt, dan voer ik deel twee uit en zullen de haperingen en de instabiliteit niet meer optreden.

Reputatie 3

Hi Jason,

 

Wat is een repovisie

Reputatie 3

Maar goed, alles is losgekoppeld geweest, modem herstart en weer aangesloten. 

Reputatie 3

Het lijkt er nu op dat het bekabelde internet het helemaal niet meer doet. Ik word daar echt zo niet blij van. WIFI is ook defect, ik zou best wat ondersteuning willen ontvangen. Zo kan ik morgen niet thuis werken. 

 

Reputatie 3

 

Reputatie 3

Ik raak even niets meer aan @Jason Na 5 keer resetten en modem inclusief glas kastje nieuw opstarten, lijkt er weer leven in te zitten. Dit is bekabeld boven, het WIFI is nog immer klote beneden. 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @bharskamp, ik heb de reprovisie vanmorgen uitgevoerd; een reprovisie zorgt ervoor dat alle diensten (de verbinding) opnieuw naar het modem verstuurd worden zodat er een nieuw signaal aangemaakt kan worden. 

Wat betreft de wifi: we garanderen geen snelheden op wifi, dat is niet te doen. Wifi is van duizenden factoren (vaak onzichtbaar) afhankelijk en is te fluctuerend om er een zinnige marge aan vast te hangen.

Kun je me eens een drietal speedtests sturen die uitgevoerd zijn op onderstaande manier, alsjeblieft?

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Je kunt er uiteraard voor zorgen dat privacygevoelige informatie in een snipping tool wordt geblurd.

Reputatie 3

Hi Jason,

Dank voor je uitleg, maar bij mij niet heel nodig aangezien ik ook in de IT zit. 
Ik doe de hele dag hetzelfde als jij doet, dus heb het hele uitvraagscript reeds getest voor ik hier iets zal melden. Ik wil je best de screenshots van de rest van de info van Cloudflare.com sturen, maar nu druk met mensen en hun verbindings issues hahahaha

Reputatie 7

Hi @bharskamp, tof om te lezen dat jij je in dezelfde branche begeeft! Haha kijk, lekker bezig. Hopelijk heb jij ook weer veel mensen blij kunnen maken met jouw hulp. Alleen met de bovenstaande speedtest die Jason heeft opgevraagd bij je, start onze technische dienst een onderzoek. Dus mocht je hier toch de tijd voor hebben, dan zou dat super zijn. Ik zet het namelijk met liefde voor je door! ☘

Reputatie 3

Hi @bharskamp, tof om te lezen dat jij je in dezelfde branche begeeft! Haha kijk, lekker bezig. Hopelijk heb jij ook weer veel mensen blij kunnen maken met jouw hulp. Alleen met de bovenstaande speedtest die Jason heeft opgevraagd bij je, start onze technische dienst een onderzoek. Dus mocht je hier toch de tijd voor hebben, dan zou dat super zijn. Ik zet het namelijk met liefde voor je door! ☘️

Ik zal het eens produceren, maar was nogal druk. De beelden hangen nu om de paar seconden via de TV box. Nu is alles helaas weer over de zeik. Zelfs de app doet het niet meer met TV. 

De beelden hangen nu om de paar seconden via de TV box.

 

Hier het zelfde  ( Dordrecht | 3315 )… T-Mobile TV (ontvanger) loopt soms 1 tot 3 seconde vast op nagenoeg alle zenders. Begin van de middag ook ( toen NPO 1 opstond).

Twee weken zelfde problemen, toen al bezig geweest met standaard troubleshooting. Dag later was het opgelost. Lijkt wel alsof er een te hoge load op de servers plaatsvind waardoor ze een hik-up hebben.

Reputatie 3

Hier het zelfde  ( Dordrecht | 3315 )… T-Mobile TV (ontvanger) loopt soms 1 tot 3 seconde vast op nagenoeg alle zenders. Begin van de middag ook ( toen NPO 1 opstond).

Vorige week zelfde problemen, toen al bezig geweest met standaard troubleshooting. Dag later was het opgelost. Lijkt wel alsof er een te hoge load op de servers plaatsvind waardoor ze een hik-up hebben.

Je Modem een schop geven doet wonderen hier. Ineens werkt zowel de TV box als ook de app op de TV weer. 

Je Modem een schop geven doet wonderen hier. Ineens werkt zowel de TV box als ook de app op de TV weer. 

Nope, twee weken geleden al m'n Ubiquiti Unifi meuk meerdere trappen verkocht - het is een wonder dat 't nog werkt :joy::wink: - dit hielp voor tussen de 15 en 30 minuten daarna begon de ellende weer.

Vervolgens T-Mobile Huawei modem aangesloten wat resulteerde in dezelfde problemen.

Probleem speelde zich trouwens af op T-Mobile TV als ook op TV Anywhere. Zal zo eens kijken of TV Anywhere het ook heeft via het mobiele netwerk.

Reputatie 3

Je Modem een schop geven doet wonderen hier. Ineens werkt zowel de TV box als ook de app op de TV weer. 

Nope, vorige week al m'n Ubiquiti Unifi meuk meerdere trappen verkocht - het is een wonder dat 't nog werkt :joy:  - dit hielp voor tussen de 15 en 30 minuten daarna begon de ellende weer.

Vervolgens T-Mobile Huawei modem aangesloten wat resulteerde in dezelfde problemen.

Probleem speelde zich trouwens af op T-Mobile TV als ook op TV Anywhere. Zal zo eens kijken of TV Anywhere het ook heeft via het mobiele netwerk.

Herstarten Gerrit, niet schoppen hahahaha

Herstarten Gerrit, niet schoppen hahahaha

Ja maar schoppen is juist leuker :joy::rofl:
Bedoel natuurlijk herstarten/rebooten/stroomloos maken/resetten etc. :smile:

Reputatie 3

Hi @bharskamp, tof om te lezen dat jij je in dezelfde branche begeeft! Haha kijk, lekker bezig. Hopelijk heb jij ook weer veel mensen blij kunnen maken met jouw hulp. Alleen met de bovenstaande speedtest die Jason heeft opgevraagd bij je, start onze technische dienst een onderzoek. Dus mocht je hier toch de tijd voor hebben, dan zou dat super zijn. Ik zet het namelijk met liefde voor je door! ☘

Je hebt een DM van me ontvangen. Hoor graag hoe ik de screenshots bij je krijg. 

Sorry voor het kapen van dit topic.

Heb het zelfde probleem. Maar kan schijnbaar geen topic plaatsen dus doe het maar even hier. 

Doetinchem /7007

 

 

Je hebt een DM van me ontvangen. Hoor graag hoe ik de screenshots bij je krijg. 

Screenshots kan je hier in het topic plaatsen, hier mag je overigens je eigen IP-Adres / Hostname uit verwijderen daar hebben klanten en- / of moderators weinig aan (deze laatste sturen de screenshots veelal in combinatie met je klantgegevens door naar de TD).

Sorry voor het kapen van dit topic.

Heb het zelfde probleem. Maar kan schijnbaar geen topic plaatsen dus doe het maar even hier. 

Doetinchem /7007

Over welk “zelfde” probleem heb je het precies ?

Reputatie 3

Je hebt een DM van me ontvangen. Hoor graag hoe ik de screenshots bij je krijg. 

Screenshots kan je hier in het topic plaatsen, hier mag je overigens je eigen IP-Adres / Hostname uit verwijderen daar hebben klanten en- / of moderators weinig aan (deze laatste sturen de screenshots veelal in combinatie met je klantgegevens door naar de TD).

Sorry voor het kapen van dit topic.

Heb het zelfde probleem. Maar kan schijnbaar geen topic plaatsen dus doe het maar even hier. 

Doetinchem /7007

Over welk “zelfde” probleem heb je het precies ?

Daar zouden ze dan iets op moeten vinden, aangezien een foutje voor mensen zonder technische kennis zo gemaakt is. 

 

 

Je hebt een DM van me ontvangen. Hoor graag hoe ik de screenshots bij je krijg. 

Screenshots kan je hier in het topic plaatsen, hier mag je overigens je eigen IP-Adres / Hostname uit verwijderen daar hebben klanten en- / of moderators weinig aan (deze laatste sturen de screenshots veelal in combinatie met je klantgegevens door naar de TD).

Sorry voor het kapen van dit topic.

Heb het zelfde probleem. Maar kan schijnbaar geen topic plaatsen dus doe het maar even hier. 

Doetinchem /7007

Over welk “zelfde” probleem heb je het precies ?

Haperen/blijven hangen van het beeld. 

Erg lange laadtijd bij het zappen. 

 

Reputatie 3

Nou @Jason en @Lisa 

 

Reputatie 3

Je hebt een DM van me ontvangen. Hoor graag hoe ik de screenshots bij je krijg. 

Screenshots kan je hier in het topic plaatsen, hier mag je overigens je eigen IP-Adres / Hostname uit verwijderen daar hebben klanten en- / of moderators weinig aan (deze laatste sturen de screenshots veelal in combinatie met je klantgegevens door naar de TD).

Sorry voor het kapen van dit topic.

Heb het zelfde probleem. Maar kan schijnbaar geen topic plaatsen dus doe het maar even hier. 

Doetinchem /7007

 

Over welk “zelfde” probleem heb je het precies ?

Haperen/blijven hangen van het beeld. 

Erg lange laadtijd bij het zappen.

 

Herstart modem lost het tijdelijk bij mij op. Dan begint hij na 10 a 15 minuten weer, en dan is zappen van kanaal naar kanaal genoeg om het te fixen. 

Je hebt een DM van me ontvangen. Hoor graag hoe ik de screenshots bij je krijg. 

Screenshots kan je hier in het topic plaatsen, hier mag je overigens je eigen IP-Adres / Hostname uit verwijderen daar hebben klanten en- / of moderators weinig aan (deze laatste sturen de screenshots veelal in combinatie met je klantgegevens door naar de TD).

Sorry voor het kapen van dit topic.

Heb het zelfde probleem. Maar kan schijnbaar geen topic plaatsen dus doe het maar even hier. 

Doetinchem /7007

 

Over welk “zelfde” probleem heb je het precies ?

Haperen/blijven hangen van het beeld. 

Erg lange laadtijd bij het zappen.

 

Herstart modem lost het tijdelijk bij mij op. Dan begint hij na 10 a 15 minuten weer, en dan is zappen van kanaal naar kanaal genoeg om het te fixen. 

Modem en tv-kastje al los gehad evenals het glasvezel kastje. 

Idd het probleem houd dan even op.  Zappen nog niet geprobeerd daarna. Zal dat proberen als het weer voorkomt. Bedankt! 

 

Reputatie 3

Hier ook problemen met lange laadtijden na zappen en stotterend beeld. Postcode 7424. 

Reputatie 3

Hier ook de problemen: Culemborg 4102.

een Ping naar www.fast.com valt om de zoveel keer weg. en precies wanneer dit op treed staat het beeld van de tv ook stil.

Modem, tv kastje, mediaconverter, allemaal al van het stroom gehaald.

Bellen met de klantenservice meld dat er meerdere problemen zijn maar vertellen niet WELKE problemen.

Tevens staat er op de website alleen maar een melding dat er bepaalde ip adressen niet beschikbaar zijn. Denk dat er een groter probleem aan de hand is.

Ook een ping naar www.nu.nl lukt niet bijvoorbeeld omdat de naam niet geresolved kan worden.