Beantwoord

Beeld/internet valt weg tv kastje

  • 6 February 2022
  • 43 reacties
  • 477 Bekeken

Reputatie 3

Het vaste TV netwerk via de UTP kabel vanuit de modem is instabiel. Er hangt geen switch tussen en is dus 1 op 1 aangesloten. 

Tijdens het kijken valt ineens het beeld weg met de mededeling dat het netwerk mislukt is. Hierna schakelt hij automatisch naar een andere zender terug, en soms klapt het er volledig uit. Als ik dan zap naar een ander kanaal, zeurt hij over netwerk en schiet weer terug naar NPO1. Via de Webapp op de TV gaat het iets beter, maar daar merk ik ook latency in het beeld. Dit komt sinds 5 dagen soms schokkerig over. Ik heb de t50 al een herstart gegeven en ook het TV box een reset gegeven. Ik zou het graag opgelost zien, want het is op deze manier niet heel lekker TV kijken. 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 7 February 2022, 13:42

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

43 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Er is momenteel een tv storing bij T-Mobile.

https://community.t-mobile.nl/algemeen-490/is-er-een-storing-bij-t-mobile-thuis-op-internet-tv-of-vaste-telefonie-284385

Ik pak er een mooi glaasje whiskey bij en wacht het rustig af. Meer kan ik op dit moment toch niet doen. 

:joy:

Hier ook in hoofddorp hetzelfde probleem, zelfs de tv in de woonkamer is 5 minuten later dan de tv boven of tv anyware via WiFi op tablet .

Heb de speed test ook gedaan ik denk zeer laag nl 94.81 download en 94.80 upload .

Reputatie 3

Bij ons waren de problemen gelukkig rond negen uur klaarblijkelijk over. Geen haperingen meer in ieder geval. Maar dat kan ook komen omdat we niet meer gezapt hebben na die tijd. 

Hier ook in hoofddorp hetzelfde probleem, zelfs de tv in de woonkamer is 5 minuten later dan de tv boven of tv anyware via WiFi op tablet .

Heb de speed test ook gedaan ik denk zeer laag nl 94.81 download en 94.80 upload .

De ochtend erna zijn de problemen opgelost. 

Reputatie 3

Ik ga het testen @Cal maar ben nogal druk op het moment

 

Reputatie 7

Hi @bharskamp, tof om te lezen dat jij je in dezelfde branche begeeft! Haha kijk, lekker bezig. Hopelijk heb jij ook weer veel mensen blij kunnen maken met jouw hulp. Alleen met de bovenstaande speedtest die Jason heeft opgevraagd bij je, start onze technische dienst een onderzoek. Dus mocht je hier toch de tijd voor hebben, dan zou dat super zijn. Ik zet het namelijk met liefde voor je door! ☘

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @bharskamp, graag onderzoek ik direct waar de oorzaak ligt. Om dit te analyseren, heb ik een lijnmeting uitgevoerd en zie ik dat alle vier apparaten die momenteel aangesloten zijn op het modem (LAN 1 en LAN 3) voor IP lease time errors zorgen. Dit kun je verhelpen door de apparatuur los te koppelen, opnieuw te verbinden met het Internet en daarna een reprovisie op het modem uit te laten voeren. Geef me een seintje zodra je deel één volbracht hebt, dan voer ik deel twee uit en zullen de haperingen en de instabiliteit niet meer optreden.

En weer geen internet verbinding vandaag. 

Ik hoop echt dat het snel 28 februari is.

Wat een bende. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi all, erg fijn om te lezen dat jullie kijkplezier is hersteld! 

Hopelijk ervaar jij dit ook @bharskamp? Hoewel ik betwijfel of jouw topic aansluit bij de andere reageerders, lijkt de TV stream van de afgelopen twee dagen wel erg goed te zijn. Zo niet, dan gaan wij daar absoluut dé oplossing voor zoeken!

Reputatie 3

Hi @bharskamp, tof om te lezen dat jij je in dezelfde branche begeeft! Haha kijk, lekker bezig. Hopelijk heb jij ook weer veel mensen blij kunnen maken met jouw hulp. Alleen met de bovenstaande speedtest die Jason heeft opgevraagd bij je, start onze technische dienst een onderzoek. Dus mocht je hier toch de tijd voor hebben, dan zou dat super zijn. Ik zet het namelijk met liefde voor je door! ☘️

Ik zal het eens produceren, maar was nogal druk. De beelden hangen nu om de paar seconden via de TV box. Nu is alles helaas weer over de zeik. Zelfs de app doet het niet meer met TV. 

De beelden hangen nu om de paar seconden via de TV box.

 

Hier het zelfde  ( Dordrecht | 3315 )… T-Mobile TV (ontvanger) loopt soms 1 tot 3 seconde vast op nagenoeg alle zenders. Begin van de middag ook ( toen NPO 1 opstond).

Twee weken zelfde problemen, toen al bezig geweest met standaard troubleshooting. Dag later was het opgelost. Lijkt wel alsof er een te hoge load op de servers plaatsvind waardoor ze een hik-up hebben.

Reputatie 3

Hier het zelfde  ( Dordrecht | 3315 )… T-Mobile TV (ontvanger) loopt soms 1 tot 3 seconde vast op nagenoeg alle zenders. Begin van de middag ook ( toen NPO 1 opstond).

Vorige week zelfde problemen, toen al bezig geweest met standaard troubleshooting. Dag later was het opgelost. Lijkt wel alsof er een te hoge load op de servers plaatsvind waardoor ze een hik-up hebben.

Je Modem een schop geven doet wonderen hier. Ineens werkt zowel de TV box als ook de app op de TV weer. 

Je Modem een schop geven doet wonderen hier. Ineens werkt zowel de TV box als ook de app op de TV weer. 

Nope, twee weken geleden al m'n Ubiquiti Unifi meuk meerdere trappen verkocht - het is een wonder dat 't nog werkt :joy::wink: - dit hielp voor tussen de 15 en 30 minuten daarna begon de ellende weer.

Vervolgens T-Mobile Huawei modem aangesloten wat resulteerde in dezelfde problemen.

Probleem speelde zich trouwens af op T-Mobile TV als ook op TV Anywhere. Zal zo eens kijken of TV Anywhere het ook heeft via het mobiele netwerk.

Reputatie 3

Je Modem een schop geven doet wonderen hier. Ineens werkt zowel de TV box als ook de app op de TV weer. 

Nope, vorige week al m'n Ubiquiti Unifi meuk meerdere trappen verkocht - het is een wonder dat 't nog werkt :joy:  - dit hielp voor tussen de 15 en 30 minuten daarna begon de ellende weer.

Vervolgens T-Mobile Huawei modem aangesloten wat resulteerde in dezelfde problemen.

Probleem speelde zich trouwens af op T-Mobile TV als ook op TV Anywhere. Zal zo eens kijken of TV Anywhere het ook heeft via het mobiele netwerk.

Herstarten Gerrit, niet schoppen hahahaha

Herstarten Gerrit, niet schoppen hahahaha

Ja maar schoppen is juist leuker :joy::rofl:
Bedoel natuurlijk herstarten/rebooten/stroomloos maken/resetten etc. :smile:

Reputatie 3

Hi @bharskamp, tof om te lezen dat jij je in dezelfde branche begeeft! Haha kijk, lekker bezig. Hopelijk heb jij ook weer veel mensen blij kunnen maken met jouw hulp. Alleen met de bovenstaande speedtest die Jason heeft opgevraagd bij je, start onze technische dienst een onderzoek. Dus mocht je hier toch de tijd voor hebben, dan zou dat super zijn. Ik zet het namelijk met liefde voor je door! ☘

Je hebt een DM van me ontvangen. Hoor graag hoe ik de screenshots bij je krijg. 

Reputatie 3

Hi Jason,

 

Wat is een repovisie

Reputatie 3

Maar goed, alles is losgekoppeld geweest, modem herstart en weer aangesloten. 

Sorry voor het kapen van dit topic.

Heb het zelfde probleem. Maar kan schijnbaar geen topic plaatsen dus doe het maar even hier. 

Doetinchem /7007

 

 

Reputatie 3

Het lijkt er nu op dat het bekabelde internet het helemaal niet meer doet. Ik word daar echt zo niet blij van. WIFI is ook defect, ik zou best wat ondersteuning willen ontvangen. Zo kan ik morgen niet thuis werken. 

 

Je hebt een DM van me ontvangen. Hoor graag hoe ik de screenshots bij je krijg. 

Screenshots kan je hier in het topic plaatsen, hier mag je overigens je eigen IP-Adres / Hostname uit verwijderen daar hebben klanten en- / of moderators weinig aan (deze laatste sturen de screenshots veelal in combinatie met je klantgegevens door naar de TD).

Sorry voor het kapen van dit topic.

Heb het zelfde probleem. Maar kan schijnbaar geen topic plaatsen dus doe het maar even hier. 

Doetinchem /7007

Over welk “zelfde” probleem heb je het precies ?

Reputatie 3

Je hebt een DM van me ontvangen. Hoor graag hoe ik de screenshots bij je krijg. 

Screenshots kan je hier in het topic plaatsen, hier mag je overigens je eigen IP-Adres / Hostname uit verwijderen daar hebben klanten en- / of moderators weinig aan (deze laatste sturen de screenshots veelal in combinatie met je klantgegevens door naar de TD).

Sorry voor het kapen van dit topic.

Heb het zelfde probleem. Maar kan schijnbaar geen topic plaatsen dus doe het maar even hier. 

Doetinchem /7007

Over welk “zelfde” probleem heb je het precies ?

Daar zouden ze dan iets op moeten vinden, aangezien een foutje voor mensen zonder technische kennis zo gemaakt is. 

 

 

Je hebt een DM van me ontvangen. Hoor graag hoe ik de screenshots bij je krijg. 

Screenshots kan je hier in het topic plaatsen, hier mag je overigens je eigen IP-Adres / Hostname uit verwijderen daar hebben klanten en- / of moderators weinig aan (deze laatste sturen de screenshots veelal in combinatie met je klantgegevens door naar de TD).

Sorry voor het kapen van dit topic.

Heb het zelfde probleem. Maar kan schijnbaar geen topic plaatsen dus doe het maar even hier. 

Doetinchem /7007

Over welk “zelfde” probleem heb je het precies ?

Haperen/blijven hangen van het beeld. 

Erg lange laadtijd bij het zappen. 

 

Reputatie 3

Nou @Jason en @Lisa