Beantwoord

error 514999 - terugkijken op de commerciële zenders

  • 6 September 2022
  • 36 reacties
  • 690 Bekeken

Reputatie 1

Dit is nu live een error die we krijgen als we iets terug willen kijken op een commerciële zender. NPO terugkijken lukt op dit moment wel.

 

Zowel op de media box als de Android app ! 

 

Er gaan maar slapen misschien dat het morgen vanzelf weer werkt?

Ps ik mag te typo in de titel niet corrigeren!

 

Dit is nu live een error die we krijgen als we iets terug willen kijken op een commerciële zender. NPO terugkijken lukt op dit moment wel.

 

Zowel op de media box als de Android app ! 

 

Er gaan maar slapen misschien dat het morgen vanzelf weer werkt?

 

icon

Beste antwoord door Lisa 7 September 2022, 08:23

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 7

Yay, helemaal top @JeroenGroenouwe! 😁 Heel graag gedaan. 

Reputatie 3

Hi @JeroenGroenouwe, ik kan je gelukkig laten weten dat onze IT-afdeling heel druk bezig is om dit issue op te lossen! Er zijn dus geen voorbeelden meer nodig. Ik hoop dat je snel ervaart dat het euvel is verholpen. Excuses voor het ongemak. 

Hi Lisa,

Dank je wel voor je antwoord. Het zal vast snel zijn verholpen. Ik denk niet dat het een extra voorbeeld is. Het is alleen erg vervelend voor mij dat het nu bij deze zender optreedt. 

Groetjes..

Hi Lisa,

Het lijkt er op dat het is verholpen. Dank je wel!

Reputatie 7

Hi @JeroenGroenouwe, heel graag gedaan! Dat kan ik mij volledig voorstellen. Mijn collega's doen er dan ook alles aan om dit in een heel rap tempo te fixen. 

Reputatie 3

Hi @JeroenGroenouwe, ik kan je gelukkig laten weten dat onze IT-afdeling heel druk bezig is om dit issue op te lossen! Er zijn dus geen voorbeelden meer nodig. Ik hoop dat je snel ervaart dat het euvel is verholpen. Excuses voor het ongemak. 

Hi Lisa,

Dank je wel voor je antwoord. Het zal vast snel zijn verholpen. Ik denk niet dat het een extra voorbeeld is. Het is alleen erg vervelend voor mij dat het nu bij deze zender optreedt. 

Groetjes..

Reputatie 7

Hi @JeroenGroenouwe, ik kan je gelukkig laten weten dat onze IT-afdeling heel druk bezig is om dit issue op te lossen! Er zijn dus geen voorbeelden meer nodig. Ik hoop dat je snel ervaart dat het euvel is verholpen. Excuses voor het ongemak. 

Reputatie 7

Hi @JeroenGroenouwe, hartstikke goed dat je deze informatie doorspeelt! Ik ben meteen met je mee gaan kijken en ik ervaar hetzelfde. Ik heb dit dan ook net aangegeven bij onze tv-specialisten. Kun je hier twee voorbeelden noemen van programma's die je probeerde te bekijken waarbij dit zich voordeed? Dan kan ik dit verder doorzetten en gaan we dit zo snel mogelijk voor je oplossen. 

Reputatie 3

Toch even aanhaken op deze topic. Op History Channel kan ik niets terugkijken via de app noch via de tv. Ik krijg hier inderdaad error 514999. 

Vreemde is dat voor 24-12-2022 ik wel de programma's kan bekijken, maar vanaf die datum niets. Ook niet van een uur geleden. 

Kunnen jullie die oplossen?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @mjabongers, bedankt voor je terugkoppeling! Gelukkig ervaar je geen problemen met nieuwe opnames. Ik verwacht dat de problemen met eerder opgenomen materiaal niet per se hersteld zullen worden met de fix omdat dit pas vanaf het moment werkt dat de herstelmethode uitgevoerd is, sorry.

Hi @Lisa, tot nu toe nog geen problemen met nieuw opgenomen afleveringen die niet terug te kijken zijn. Ik kan alleen nog steeds de afleveringen niet bekijken waarvan ik hiervoor ook al aangaf ze niet te kunnen kijken.

Reputatie 7

Hi @mjabongers, ik heb het onderzoek in de gaten gehouden en ik zie dat deze is afgerond! Mijn collega heeft een factory reset uitgevoerd en ik hoor heel graag of je hierna een verbetering opmerkt. Kun je dat aangeven? Mocht je nog steeds hetzelfde issue ervaren, dan hoor ik dat heel graag. Nu hebben we ook meteen het mysterie ontrafeld waarom je opnieuw moest registeren. 

Reputatie 7

Hi @C.timmermans4, top dat je ook in dit topic aanklopt! Heel fijn dat je deze informatie nog door kon geven. In het andere topic heb ik vanochtend nog aan je gevraagd of je ook kunt checken of je nog voldoende opname capaciteit hebt. Zou je dat nog kunnen checken? 

Als we dit kunnen uitsluiten, dan voeg ik jouw gegeven toe aan het onderzoek! Ik wil namelijk niets liever dan dat ook jij deze afleveringen binnenkort weer zonder problemen terug kunt kijken. 

Hier ook exact hetzelfde probleem met la brea terugkijken.  De afleveringen 7 t/m 10 van 18 en 25 oktober geven op tv een eindeloos cirkeltje,  op de app krijg je foutcode 514999. Terug proberen te kijken op 3-11 , 20:30 uur. Overigens lukte het terugkijken van afleveringen 5&6 van 11 oktober prima. 

Reputatie 7

Hi @mjabongers, dankjewel voor deze duidelijke uitleg - helemaal helder zo! 💪 Zojuist heb ik dan ook het verzoek ingediend voor onze technische dienst en je hebt hier net ook een e-mail over gekregen ter bevestiging. Ik houd het onderzoek aankomende week goed in de gaten, zodat ik alle updates met je kan delen. Hopelijk kan ik snel de oplossing hiervoor met je delen. 

Hi @Lisa,

Als ik het op mijn tv probeer af te spelen, blijft er een rondje draaien. Dit duurt eindeloos en er komt geen foutcode in beeld. Als ik hem via mijn mobiel wil afspelen, krijg ik deze foutcode al na een paar seconden te zien. 

De opnames zijn opgenomen van 20:30 tot 22:30 en ik heb ze pas 1,5 week later geprobeerd terug te kijken. Ik kijk ze nooit terug tijdens het opnemen, eigenlijk altijd pas een aantal dagen later.

Ik heb zelfs nog niks geprobeerd qua resetten, wat ik bij andere mensen ook tegenkwam. Omdat ik wisselende reacties lees over of alle opnames dan kwijt zijn. Het gaat om cloud opnemen. 

 

Reputatie 7

Hi @mjabongers, merci voor de aanvulling! Als je enkel nog op de volgende vragen terug kunt komen, dan weet ik voldoende en kan het onderzoek gestart worden:

  • Ervaar je dit issue ook met het afspelen op andere apparaten? 
  • Op welk tijdstip had je de twee afleveringen op 18 oktober opgenomen? 
  • Op welk tijdstip en op welke datum bekeek je de opnames? Was dit ook op 18 oktober? Zo ja, kun je de tijd hiervan inschatten en doorgeven? 
  • Wat heb je zelf al geprobeerd om dit op te lossen? 
  • Op welk moment komt de foutmelding precies in beeld? 
  • Kijk je de opnames terug op het moment dat deze nog live bezig zijn of dat niet? 

Dankjewel weer topper! 🍀

Hoi @Lisa, ik heb nog zeker 115 uur beschikbaar. 

Ik dacht overigens dat het alleen om de La Brea afleveringen ging van 18 oktober, maar de 2 afleveringen van 25 oktober kan ik ook niet afspelen.

Reputatie 7

Hi @mjabongers, hartstikke goed dat je in dit topic aan de bel trekt! Wil je eens checken of je nog voldoende opname capaciteit hebt? Dit check je als volgt:

  1. Menu > Account
  2. Mijn opname > Cloud opnemen
  3. Onderin de pagina in het balkje zie je:
    • Hoeveel verbruikt (Magenta)
    • Geplande opnames (Blauw)
    • Beschikbaar (Wit)

Als dit niet het geval is, dan ga ik een verzoek voor je indienen bij onze technische dienst. Ik wil dit namelijk heel snel voor je fixen! 💪

Hoi @Lisa, @berer08 hier hetzelfde probleem sinds deze week. Is er al iets meer bekend over?

Het gaat bij mij om de serie La Brea, aflevering 7 en 8. Opgenomen op dinsdag 18 oktober. 

Ik zou er erg van balen als het niet meer terug te kijken is. 

Reputatie 7

Hi @berer08, helemaal super om te lezen! Dankjewel voor het aangeven. Mocht je toch nog eens problemen ervaren, weet dan dat je altijd aan mijn mouw mag trekken. Veel kijk-plezier! 😊

Hi @berer08, ik ben gelijk voor je gaan kijken! Ik zie dat de technische dienst het onderzoek voor nu on hold heeft staan en meerdere voorbeelden wilt zien. Ben je in de gelegenheid om ons van extra voorbeelden te voorzien? Heb je ditzelfde probleem de afgelopen dagen ook bij andere opgenomen programma’s ook ervaren? Dan krijg ik die voorbeelden inclusief datum en tijdstip heel graag van je door. We willen dit namelijk zo snel mogelijk voor je fixen, merci!

Goedenavond, het betreft  2 opnames van 1 serie. Uitzendingen van commerciële zenders die wij  afgelopen week hebben opgenomen werken wel. 

Het zal een incident zijn. U mag de case sluiten. Dank voor het meekijken.

 

Reputatie 7

Hi @berer08, ik ben gelijk voor je gaan kijken! Ik zie dat de technische dienst het onderzoek voor nu on hold heeft staan en meerdere voorbeelden wilt zien. Ben je in de gelegenheid om ons van extra voorbeelden te voorzien? Heb je ditzelfde probleem de afgelopen dagen ook bij andere opgenomen programma’s ook ervaren? Dan krijg ik die voorbeelden inclusief datum en tijdstip heel graag van je door. We willen dit namelijk zo snel mogelijk voor je fixen, merci!

Hi @berer08, thanks voor je terugkoppeling en duidelijke uitleg. Ik heb direct onze technische dienst ingelicht. Zij zullen het probleem gaan onderzoeken en met een oplossing komen. Excuses voor het ongemak. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk voor je te fixen. Mocht je in de tussentijd ergens tegenaan lopen, laat het vooral weten. We staan voor je klaar! 

Is er al een update?

Reputatie 7

Hi @berer08, thanks voor je terugkoppeling en duidelijke uitleg. Ik heb direct onze technische dienst ingelicht. Zij zullen het probleem gaan onderzoeken en met een oplossing komen. Excuses voor het ongemak. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk voor je te fixen. Mocht je in de tussentijd ergens tegenaan lopen, laat het vooral weten. We staan voor je klaar! 

Hi @berer08, thanks voor je terugkoppeling! Ik ga dit graag voor je aanmelden bij onze technische dienst. Om dit te kunnen doen ben ik nog wel benieuwd naar de volgende punten.

  • Gaat het om een specifieke opname? Zo ja, welke zender, programma, datum en tijd zijn daar aan gekoppeld.
  • Op welke datum heb je geprobeerd de opname te bekijken?
  • Probeer je de opname te bekijken terwijl de uitzending nog loopt?
  • Wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem op te lossen?

Met deze vragen hebben we een totaal pakket om door te zetten naar onze technische diensten. Alvast heel erg bedankt!

Gaat om de TLC serie Joe Millionaire. Aflevering 10 van vrijdag 23 september 2022.

Afgelopen dagen hebben we meerdere keren geprobeerd deze aflevering terug te kijken. Zowel op de settop box en in de app. 

We hebben verder niets geprobeerd om e.e.a. op te lossen. Opnames van de publieke omroep zijn wel terug te kijken. 

Reputatie 7

Hi @berer08, thanks voor je terugkoppeling! Ik ga dit graag voor je aanmelden bij onze technische dienst. Om dit te kunnen doen ben ik nog wel benieuwd naar de volgende punten.

  • Gaat het om een specifieke opname? Zo ja, welke zender, programma, datum en tijd zijn daar aan gekoppeld.
  • Op welke datum heb je geprobeerd de opname te bekijken?
  • Probeer je de opname te bekijken terwijl de uitzending nog loopt?
  • Wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem op te lossen?

Met deze vragen hebben we een totaal pakket om door te zetten naar onze technische diensten. Alvast heel erg bedankt!

Reageer