Feedback nieuwe T-Mobile TV

Feedback nieuwe T-Mobile TV

Toon eerste reactie

232 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Waarom zijn er nog steeds veel zenders gelocked?  terwijl ik gewoon op mijn einige account (admin account) zit. En ze staan niet in mijn vergrendelde zenders lijst.

@Ryan05 Misschien vanwege het kinderslot. Probeer die instelling eens op 18 te zetten.

Reputatie 2

Waarom zijn er nog steeds veel zenders gelocked?  terwijl ik gewoon op mijn einige account (admin account) zit. En ze staan niet in mijn vergrendelde zenders lijst.

Reputatie 6
Badge +2

Als men nog niet is overgezet op het nieuwe platform, zal het zelf handmatig uitvoeren van een update niets uitmaken, pas wanneer de provider je overzet zal men gebruik kunnen maken van het nieuwe platform, trouwens zou ik er niet zo happig op zijn om overgezet te worden, het nieuwe platform geeft nog best veel problemen zoals wel blijkt uit alle topics in dit forum.

Het lukt me niet om T-Mobile TV te activeren op de box. Ik heb nog steeds interactieve TV..

Geprobeerd om de update handmatig op te halen: Ik heb een reset uitgevoerd volgens de instructie (box stroom af, utp eruit, modem stroom af en mediaconverter stroom af). Daarna eerst modem en mediaconverter on line gebracht, daarna box stroom erop en pas de internetkabel erin gedaan wanneer het systeem er om vroeg.


Werkt niet. ook een factory reset bracht niet de nieuwe software.
Hetzelfde probleem met de 2e box.

Ik heb wel een Fritz!Box 7590 ipv de zyxel. Kan het daar mee te maken hebben?

Reputatie 6
Badge +6

Wat ik nog mis:

- Bij het verwijderen van meerdere (alle) opnames pincode invoeren of een extra bevestiging. 
“Weet je zeker dat je 4 opnames wilt verwijderen?”

- In de instellingen zijn de kleinere letters slecht te lezen.

- Meegeleverde ondertiteling op DSL.

- Standby tijd instellen STB of uit zetten.

-Voor jouw pagina’s beslaan veel te veel horizontale ruimte, misschien 1 voor jou pagina verticaal scrollbaar met daarin Nu op Tv, terug kijken, prime-time, later op tv en Films voor jou?

 

 

 

 

 

 

 Ik heb twee weken geleden onderstaande feedback gegeven:

Ik doe vanaf het begin mee aan de vernieuwde TV Mobile TV. Dit blijft problemen opleveren en op dit moment ben ik er helemaal klaar mee. Het is niet normaal werkend te krijgen en dezelfde problemen blijven bestaan en lijken niet opgelost te worden:

-De app op mobiel werkt nog steeds niet zonder problemen, de verbinding loopt steeds vast

-Via Google Chrome inloggen op TV Anywhere gaat nog steeds niet probleemloos, de programma's lopen steeds vast

 -De TV-ontvanger blijft problemen geven. De TV-box loopt steeds vast, als b.v. de TV-gids gekozen wordt en daarna wil je terug naar TV dan is er geen beeld, programma's blijven om een pincode vragen, ondertiteling blijft in beeld komen enz. enz.

Nu lees ik op het forum dat een deel van de problemen veroorzaakt wordt door de DrayTek-modem. Nu heb ik ook nog deze modem. Kunnen jullie ervoor zorgen dat deze op korte termijn vervangen wordt? En waarom wordt dit niet pro-actief gedaan bij de klanten als je weet dat deze problemen veroorzaakt? Graag een spoedige oplossing.

 

Vanuit T-Mobile is mij gevraagd om deze feedback hier te delen. Naar aanleiding van mijn feedback heb ik onverwachts nieuwe TV-ontvangers opgestuurd gekregen. Kan dit een deel van de problemen verhelpen?

Daarnaast lees ik zoals aangegeven dat een deel van de problemen verband houden met de ouderdom van het DrayTek-modem. Nu heb ik nog steeds een dergelijk modem. Graag duidelijkheid of het noodzakelijk is om een nieuw modem te hebben, en zo ja dan zou ik deze graag ontvangen.

Reputatie 1

Sinds de gisteren vrijgegeven software werkt het bij ons nu vrij goed. Graag nog wel een paar verbeteringen:

- Bij gebruik van Begin Gemist start het programma vaak als het al even bezig is. Dit lijkt echter niet bij alle zenders zo te zijn. Op kanaal 11 gaat dit bijvoorbeeld fout. Op NPO 2 ging dit zojuist prima bij De Slimste Mens. Via menu Terug Kijken gaat dit eveneens niet goed. Ook daar beginnen programma's te laat, als het programma al begonnen is.

- Bij het luisteren naar radio zenders via de TV zou het fijn zijn dat het beeld een soort screensaver krijgt i.p.v. een statisch beeld met het logo van de zender. Dit tegen inbranden van het beeld op de TV.

Tot zover eerst even.

Hopelijk wordt er snel een verbetering doorgevoerd betreft dr vertraagde stream. Bij het oude platvorm had ik daar geen last van. Nu met het nieuwe platvorm merk ik dat ik 30 seconden achterloop op andere aanbieders. Is misschien voor T-Mobile geen issue of spoedgeval. Maar voor mij als klant de grootste ergernis op dit moment

Reputatie 2

Ik weet niet hoe het bij jullie is maar als ik naar tmobiletv.nl ga krijg ik de melding dat de verbinding niet privé is…. 

Ik kon niet verder zo en gebruik dit om opnamen in te stellen.
Het is elke keer weer iets nieuws….. 

Reputatie 3
Badge

@Brian Nog een puntje ter verbetering: bij CNN loopt het geluid voor op het beeld. Dit is zowel zo bij de Apple TV app als in Chrome op de computer. 

Reputatie 6
Badge +2

Voor begin gemist en terugkijken worden (ook op DSL) de nieuwe streams gebruikt. Daarom doet de ondertiteling het dan wel. Hoe het dan bij live tv moet, weet ik niet en kan ik ook niet uitproberen. Misschien is er iemand die dat wil uitzoeken of kan een moderator hier duidelijkheid over geven. Het staat ook niet in de handleiding.

Reputatie 6
Badge +6

Ja ik heb dit ook zo gedaan maar het werkt niet. Ik heb pas ondertiteling als Ik kom zo terugkijk, begin gemist. Of ik moet teletekst 888 gebruik bij live tv. 

Reputatie 6
Badge +2

@stefan.1997 Je bedoelt dat hij standaard aan staat? Dat kan via Menu > Account > Instellingen > Audio & Ondertiteling en dan Zender Ondertiteling op Dovenondertiteling zetten. Nu zit ik wel op glasvezel, maar ik denk dat het op DSL hetzelfde werkt.

Reputatie 6
Badge +6

Naahw das jammer. Waarom kunnen ze de ondertiteling ook niet inbouwen?

Reputatie 6
Badge +2

Ik heb het nieuwe platform. Echter zou teletext niet meer moeten werken. Maar dit doet het nog wel. Ook moet ik ondertiteling nog steeds aanzetten via 888. Ik dacht dit allemaal via het menu zou moeten gaan. 

Op DSL worden voor live tv dezelfde streams gebruikt als op het oude platform, dus inclusief teletekst.

Reputatie 6
Badge +6

Ik heb het nieuwe platform. Echter zou teletext niet meer moeten werken. Maar dit doet het nog wel. Ook moet ik ondertiteling nog steeds aanzetten via 888. Ik dacht dit allemaal via het menu zou moeten gaan. 

Reputatie 7
Badge +8

Hi, aanstaande maandag, dinsdag en woensdag (25, 26 en 27 januari) gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.

Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel

In dit topic lees je meer!

Reputatie 1

 

Ik heb dus al enige tijd dat ik de box dagelijks moet resetten, zelfs met een nieuwe vervangende box. Nu ik dit lees, ga ik het ook proberen op mijn LG uit 2018 v.w.b. de volgorde van aan en uitzetten, maar dat zou toch niets mogen uitmaken...

ok de volgorde van aan/uitzetten maakt hier niets uit, ik moest bij thuiskomst wederom de stroom van de box halen om tv te kijken...

Reputatie 1

Hallo, wij hebben nu 1 week T-Mobile. Alles werkt goed op het volgende probleem na. De volgorde waarin de tv en tv box worden uit en aangezet is van invloed op het goed aangaan.

Dit is de goede volgorde om tv en tv box uit te zetten:

  1. Zet eerst de tv uit met de stand-by knop van de afstandsbediening van de tv of de tv knop van de t-mobile afstandsbediening als deze gekoppeld is.
  2. Zet daarna pas de tv box uit met de rode TV Box knop van de t-mobile afstandsbediening.

Dit is de goede volgorde om tv en tv box weer aan te zetten:

  1. Zet eerst de tv box aan met de rode TV Box knop van de t-mobile afstandsbediening.
  2. Zet daarna pas de tv aan met de stand-by knop van de afstandsbediening van de tv of de tv knop van de t-mobile afstandsbediening als deze gekoppeld is.

Als niet de goede volgorde is gehanteerd verschijnt bij aan zetten een sneeuw beeld afwisselend met een zwart beeld.

Zet in dit geval de tv en tv box in de goede volgorde uit (dus eerst de tv dan pas de tv box uitzetten), en zet ze daarna in de goede volgorde weer aan (dus eerst de tv box dan pas de tv aanzetten).

Als het dan nog niet werkt controleer of de HDMI instelling in het tv menu op Optimaal staat. Koppel dan de HDMI kabel los van de tv box, wacht een paar seconden en plug de HDMI kabel dan weer in de tv. Dan verschijnt altijd meteen het beeld. 

Bij mijn Philips tv (type 58PUS7304) werkt dit zo. 

De tv mag dus blijkbaar nooit alleen aan zijn. Een andere gebruiker heeft dezelfde ervaring met een Sony tv. Waarschijnlijk is dit een fout in de software van de tv box want volgens een andere gebruiker werkte het voor de update van de laatste versie van de software in de tv box wel goed.  

Dus daarom de vraag aan T-Mobile om dit in de volgende versie van de tv box software op te lossen.

Zie ook het topic ¨TV Box moet na standby telkens herstart worden¨

Ik heb dus al enige tijd dat ik de box dagelijks moet resetten, zelfs met een nieuwe vervangende box. Nu ik dit lees, ga ik het ook proberen op mijn LG uit 2018 v.w.b. de volgorde van aan en uitzetten, maar dat zou toch niets mogen uitmaken...

Wat ik niet begrijp, is dat het nu lijkt alsof er niemand bij T-Mobile zit mee te lezen of in ieder geval iets van feedback geeft op jullie meldingen. Ik heb zelfs in dit topic gezien dat er gebruikers zijn die de nieuwe tv box software hebben getest en hebben geadviseerd om hem nog niet te implementeren omdat je anders teleurgestelde en ontevreden gebruikers gaat krijgen zoals ik dus. Bijzonder!

Sinds de update van 17 december enkel nog maar NPO1,2 & 3 ter beschikking. Al het andere proberen te selecteren zorgt voor een compleet onbruikbare tv box.

 

Kan dit A) opgelost worden, of B’) de oude versie teruggepushed worden?

 

 

Net ook maar even chatsessie gestart, die beweren dat het een bekend probleem is, waar aan gewerkt wordt maar waar nog geen oplossing voor is en dat ik maar moet wachten.. zonder indicatie hoe lang.. dagen, weken..

@Brian Hallo, sinds gisteren heb ik het probleem: Alleen NPO 1, 2 en 3 beschikbaar

Hopelijk kunnen jullie dit snel fixen (registratie TV-box).

Had zelf al alle bekende opties geprobeerd tot en met resetten box, dat hielp allemaal niet

Reputatie 2

de nieuwe is gewoon weg bagger  wil de oude terug

Reputatie 2

Vaak starten wij wat later met tv kijken. Toch wil ik graag het Journaal van 20:00 op npo1 bekijken.

Ik heb daarvoor een opname ingesteld voor de serie op tmobiletv.nl. Dit heeft goed gewerkt to een aantal dagen geleden.

Nu, gek maar waar, wordt ook het 18:00 uur nieuws opgenomen.

Op zich niet zo’n heel groot probleem. 20:00 opname kijken en beide weggooien maar het hoort natuurlijk niet.

Graag fixen.

@Brian ik wil hier ook even melden dat ik last heb van de uitzonderlijke storing waarbij ik alleen npo 123 kan ontvangen.

Dit kan ik tijdelijk oplossen door de tv box te resetten, waarna ik alles weer kan kijken. Maar na een bepaalde tijd kan ik alleen nog maar weer npo 123 ontvangen.

Kan dit opgelost worden?

Reageer