Beantwoord

Geen Belgische zenders opnemen in de Cloud?

  • 27 August 2020
  • 43 reacties
  • 1990 Bekeken

In het overzicht van op te nemen zenders in de Cloud ontbreken de Belgische zenders.

Is dit juist?

icon

Beste antwoord door BeMu 27 August 2020, 15:51

Bekijk origineel

43 reacties

Toch vind ik het vreemd dat ik met mijn vorige ontvanger (harddiskrecorder) wel genoemde zende kon opnemen. Als ik dit van tevoren had geweten, had ik mijn oude kastje niet omgeruild. Nu betaal ik voor iets waarvan ik geen volledig gebruik kan maken. Dit had van tevoren wel bij mij gemeld kunnen worden. Als dit zo blijft, overweeg ik mijn tv-abonnement bij T-Mobile te beëindigen. Dus gaarne actie van de juridische afdeling!

Ik vind het erg storend dat er een aantal zenders niet kan worden opgenomen, terugkijken, pauzeren en terugspoelen.Ik ben sinds kort overgestapt en als ik dit van tevoren had geweten was ik niet over gestapt. En wat de provider allemaal suggereert waarom dit niet kan geloof ik allemaal niet. Heb hier al eens een klacht over ingediend en toen werd mij gezegd dat ik dit op de community moest melden en als er maar genoeg over werd geklaagd kon dit wel worden aangepast. Dussss………ik wacht af provider!!!!!!!!

Reputatie 2

Hoi @Jason ,

 

het is wel vreemd dat deze link bij het bestellen nergens staat. Bij het bestellen krijg je netjes een overzicht van alle 64 zenders (met link naar de lijst, waarbij het overzicht niet het overzicht is waar jij naar linkt), waarbij zelfs nog staat: Je ontvangt meer dan 64 zenders, waarvan 59 in HD. Inclusief nieuwe, handige functies als Terugkijken, Begin Gemist en Pauzeren. Wil je TV toevoegen

 

Het is jammers dat T-mobile dit soort informatie schijnbaar verbergt zodat pas na het afsluiten (en je merkt dat iets niet werkt) de beperkingen te horen krijgt.

Ondertussen ben ik iets tegengekomen, cloud opnemen van de Belgische zenders is gewoon mogelijk en zou T-Mobile rechten vrij mogen activeren.

Er zit een maar aan, de opname mag alleen op de STB gekeken worden die vast aan de TV zit, en als ik het goed heb kun je de opnames ook via de TV app kijken, en dat mag niet zonder de rechten te kopen.

KPN heeft dit geblokkeerd, denk dat TM de systemen (nog) niet zo kan inrichten dat ze de app kunnen blokkeren op afspelen.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @kvh65, ontzettend bedankt voor de moeite van het aangeven van deze punten! Ik vind het echt top dat jij ook graag mee wilt werken om de beste versie van de App te creëren. Ik wil je graag laten weten dat ik deze punten heb doorgezet en in afwachting ben van een reactie. Goed om te weten dat jij het ook via andere wegen hebt geprobeerd. Ik blijf graag in the lead hiervoor met je, zodat - als je wellicht nog meer punten opmerkt - je alle punten naar mij door kan zetten en wij er zo samen voor kunnen zorgen dat dit opgepakt wordt. Ik houd je op de hoogte! 😁

 

Reputatie 2

Is er al een update wanneer het mogelijk is om Belgische zenders op te nemen? Het is namelijk nogal een verrassing dat ineens blijkt dat dit niet kan. Bij bestellen staat namelijk het volgende:

Plan opnames in vanaf elk device en kijk ze ook terug op elk device. Met maar liefst 200 uur opslag neem je zo goed als onbeperkt programma’s op. Gewoon tegelijk. Opnames blijven beschikbaar tot wel 1 jaar. Dat zit dus wel snor. Skippen door een opname? Geen probleem met de doorspoelfunctie.

Kortom, Cloud Opnemen geeft je alle vrijheid om je dag te plannen zoals jij wilt. Trouwens ook een uitkomst als iedereen in huis wat anders wil zien.

Al dit moois heb je al voor slechts €5 per maand. Maandelijks opzegbaar.

en

T-Mobile TV is verrassend persoonlijk tv-kijken. Waar en wanneer jij wilt. Kijk live, pauzeer, ga terug naar het begin of bekijk een programma tot zeven dagen terug. Cloud Opnemen en vele mooie extra’s die je simpel maandelijks aan- of uitzet, maken het helemaal af. Kortom, met T-Mobile TV kijk jij je favoriete programma’s, films en series wanneer het jou uitkomt.

  • Persoonlijke kijkprofielen
  • Verrassende kijksuggesties
  • Gemakkelijk zoeken
  • Verder kijken op elk scherm
  • 7 dagen Terug Kijken
  • Live Pauzeren
  • Begin Gemist
  • Meer dan 64 tv-zenders, waarvan 59 in HD
  • Luister naar meer dan 200 radiozenders
  • Cloud Opnemen (optioneel)

 

Hier staat ook nergens dat bepaalde zenders zijn uitgesloten van Cloud Opnemen. Ik gebruikte bij Ziggo het opnemen voor zowel Nederlandse als Belgische zenders, dus dan is het nogal een verrassing als dat ineens niet meer kan.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @kvh65, heel graag gedaan! Merci voor deze duidelijke aanvulling, zo kan ik aangeven bij mijn collega wat er al wel is verholpen en kan er worden gefocust op de verbeteringen. Ik vind dat je een heel terecht punt aankaart en daarom wil ik ook zo graag alle feedback doorzetten, zodat de App alleen nog maar beter kan worden. Daarnaast ben ik ook de releasenotes aan het chasen, zodat ik bij een volgende update op tijd kan delen welke punten jij terug kunt terugzien in een update. Blijf dus vooral je feedback hier delen, want ik wil er graag voor zorgen dat jij zo tevreden mogelijk bent over de App! 💪

Reputatie 7
Badge +2

Dat heeft te maken met de rechten welke de rechthebbende zender hier aan verleend ook bij een aantal andere zenders zoals de Duitse publieke omroepen (ARD, ZDF e.a.) kan men niet op nemen in de cloud, in het zenderoverzicht staat welke zenders welke opties hebben.

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/zenders/overzicht?type=tvx

 

 

Hier nog een ondersteuning voor de vraag naar het opnemen van de belgische zenders. Het ontbreken hiervan is echt een gemis

Hoi @Jason ,

 

het is wel vreemd dat deze link bij het bestellen nergens staat. Bij het bestellen krijg je netjes een overzicht van alle 64 zenders (met link naar de lijst, waarbij het overzicht niet het overzicht is waar jij naar linkt), waarbij zelfs nog staat: Je ontvangt meer dan 64 zenders, waarvan 59 in HD. Inclusief nieuwe, handige functies als Terugkijken, Begin Gemist en Pauzeren. Wil je TV toevoegen

 

Het is jammers dat T-mobile dit soort informatie schijnbaar verbergt zodat pas na het afsluiten (en je merkt dat iets niet werkt) de beperkingen te horen .

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Abu61,

Dank voor je bericht en welkom op de Community van T-Mobile! Het bumpen van een ouder topic is niet in lijn met de huisregels van onze Community: 

Ik verwijs je graag naar het antwoord van @Lisa, wat nog geldend is omtrent de beschikbaarheid van het Cloud Opnemen op de Belgische zenders. 

Sorry als ik fouten maak maar ik ben nog aan het uitvogelen hoe dit allemaal werkt.

Hoi @Abu61,

Dank voor je bericht en welkom op de Community van T-Mobile! Het bumpen van een ouder topic is niet in lijn met de huisregels van onze Community: 

Ik verwijs je graag naar het antwoord van @Lisa, wat nog geldend is omtrent de beschikbaarheid van het Cloud Opnemen op de Belgische zenders. 

excuses

Reputatie 7
Badge +4

Hi @MarLut, ik hoor graag van je of jij de Belgische zenders inmiddels ook al via Terug Kijken kan bekijken? Vanochtend heb ik hier in ieder geval navraag voor gedaan bij mijn collega's en ik ben nog in afwachting van een reactie. Ik kom hier bij je op terug! 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @MarLut, ik wil je graag voorzien van de volgende terugkoppeling! Er is een flinke miscommunicatie geweest tijdens het verzenden van onze nieuwsbrief, waardoor de verkeerde terminologie gebruikt is en ook Cloud Opnemen voor Belgische zenders aangekondigd is terwijl dit er nog niet is. Wel zijn de Belgische zenders toegevoegd aan TV Anywhere en is Terugkijken nu ook mogelijk. Sorry voor de verwarring! 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Abu61, geen zorgen - nu ben je hiervan op de hoogte! 😊 In aanvulling wil ik nog laten weten dat als de Belgische zenders in de toekomst wel zijn op te nemen, dat wij jullie daarvan zeker op de hoogte brengen. 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @MarLut Heb je een fijn weekend gehad?

Ik heb een terugkoppeling van @Demi 

Opnemen gaat nog niet! Andere functies zijn wel live gezet (TV Anywhere, begint gemist, pauzeren en terugkijken). Deze functies lijken bij mij ook goed te werken. Update vd zenderlijst volgt zsm.

Hopelijk weet je zo voldoende voor nu?

MVG.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Sebastiaan1982, momenteel is het nog niet mogelijk om de Belgische zenders op te nemen in de Cloud, wanneer dit wel gebeurt, is nog onduidelijk - sorry voor het povere antwoord!

Bij bestellen mag inderdaad duidelijker aangegeven worden dat een aantal zenders hiervan uitgesloten is. We hebben in de zenderlijst wel aangegeven welke zenders allemaal wel/niet opneembaar zijn: Zenderlijst T-Mobile (T-Mobile TV). Ik ga dit voorleggen aan onze digitale afdeling zodat het aangepast kan worden, bedankt voor jouw feedback. Het moet niet de bedoeling zijn om mensen (on)bewust op het verkeerde been te zetten bij een aanmelding.

Als ik nog iets voor je kan doen, let me know!

 

Reputatie 7
Badge +20

Beste @kvh65  Welkom bij Tmobile.

 

Beste @Lisa zou het opnemen van de Belgische zenders wel mogelijk zijn als ik de TV box bestel? Ik ben net overgestapt van Ziggo naar T-Mobile Thuis en ik vind het nogal een “koude kermis” dat het opnemen van bijvoorbeeld de Belgische zenders is geblokkeerd. Om heel kort door de bocht te zijn: het is ook een reden om weer terug te gaan naar Ziggo. Wat zouden we hier aan kunnen doen?

Het antwoord is nee! 

Klik hier voor de zenderlijst. Ik kwam er gisteren ook pas achter. Natuurlijk onze eigen schuld omdat we niet goed hebben gekeken wat er te koop is.

Gelukkig kan ik bij iemand anders zijn ziggo account inloggen dus kan ik blijven kijken naar de opnames van de Belgen, misschien ook een optie voor jou?

Groetjes.

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @kvh65, het heeft even geduurd tot ik bij je terug kon komen met een update! Ik wil graag het volgende met je delen. Ik heb alle punten die je aanstipte doorgezet naar mijn collega van het TV Team. Ik heb nu te horen gekregen van mijn collega dat dit niet iets is dat we op hele korte termijn kunnen oplossen. Daar moet tijd voor gemaakt gaan worden en dat zal pas in het nieuwe jaar gebeuren. Weet dat mijn collega dus wel alle punten op de radar heeft staan om hier mee aan de slag te gaan. Zo hoop ik dan ook dat wij het nieuwe jaar heel goed kunnen inluiden met een nóg beter werkende App. Afgelopen maandag (13 december) is een nieuwe update van Apple TV uitgekomen. Zou jij kunnen aangeven of jij na deze update al een verbetering hebt gemerkt bij sommige punten? Ik hoor het heel graag, want ik help je hier met alle liefde mee!

 

Reputatie 1

Hallo @MarLut Heb je een fijn weekend gehad?

Ik heb een terugkoppeling van @Demi 

Opnemen gaat nog niet! Andere functies zijn wel live gezet (TV Anywhere, begint gemist, pauzeren en terugkijken). Deze functies lijken bij mij ook goed te werken. Update vd zenderlijst volgt zsm.

Hopelijk weet je zo voldoende voor nu?

MVG.

Bij mij werkt programma's terugkijken nog niet (begin gemist wel), ook niet na herstart van het kastje.

@CrisTien wat belachelijk! Ik voel me hier echt niet goed bij. Inloggen via iemand anders zijn Ziggo account kan natuurlijk wel, maar dat moet je toch niet willen? Ik betaal voor een goed werkende TV dienst. 

Daarnaast ben ik ook enorm ontevreden over de functionaliteit van de App op de Apple TV. Die is niet goed ontwikkeld, de reactie van de App op de afstandsbediening is werkelijk hopeloos. Heb jij wellicht een goede handleiding gevonden voor het gebruiken van de app of tips die ik zou kunnen gebruiken?

Ik heb de nieuwste Android TV en de nieuwste Apple TV met Siri remote - en kijk het liefste via de Apple TV omdat die het geluid beter aanstuurt. 

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @kvh65 Ik zal eens rond vragen. Misschien heeft iemand anders een idee omdat ik die problemen  die jij hebt niet herken.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @kvh65, merci voor het delen van jouw bevindingen in dit topic! Fijn om te lezen dat @CrisTien jou zo snel al heeft verder geholpen. Wat jammer om jouw ontevredenheid terug te lezen, maar heel goed dat je dit doorgeeft. Ik wil er alles aan doen om jou weer helemaal tevreden te stellen. Aan het opnemen van de Belgische zenders kan ik momenteel niks veranderen, maar ik kijk graag met je mee naar jouw ervaring met Apple TV. Kan je aangeven wat jij precies ervaart met de afstandsbediening wanneer jij Apple TV wilt kijken? Reageert deze traag of werkt het niet naar behoren? 

Ik verwijs je graag door naar deze pagina op onze website waar meer uitleg te vinden is over het gebruiken van Apple TV: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/app/apple-tv-gebruiken. Is dit een prettige uitleg voor jou? Laat het vooral weten, want ik help je graag verder! 😊

Ha @Lisa, dank je wel voor je reactie. Fijn dat je me wilt helpen om het gebruik van de app te verbeteren. 

Wat ik ervaar is:

  • traagheid/uitblijven van reacties op de ATV bij gebruik afstandsbediening;
  • de functionaliteit van de app is nog gebaseerd op de oude afstandsbediening, waarbij je in de hoeken van de trackpad op de afstandsbediening moet klikken of drukken, maar dat werkt niet meer met de nieuwe Siri afstandsbediening omdat die geen trackpad heeft en/of de “ring” niet reageert op de commando's;
  • in de TV-gids kun je met de afstandsbediening niet naar Opties (en dus bijvoorbeeld niet filteren op dag);
  • Bij Cloud opnemen kun je de opnames niet kiezen met de afstandsbediening;
  • In je account kun je niet scrollen in de lijst met favoriete zenders, waardoor je een zender die je per ongeluk achter een slotje hebt gezet niet van het slot kunt halen. Uiteindelijk is me dat gelukt op de iPhone (buiten de AppleTV app om). 
  • De interface van de iPhone app is volkomen logisch en doet precies wat je zou verwachten, maar bij de Apple TV app is dat het omgekeerde;
  • En los daarvan: de radio blijft op de achtergrond maar doorspelen en dat belemmert een logisch gebruik van de TV zenders.

Ik baal er echt van, omdat ik de overstap JUIST heb gemaakt omdat ik verwachtte dat de service goed zou werken op de Apple TV 4K (2021), maar er zitten nog zo veel bugs in! Ik vind dat T-Mobile dit eigenlijk niet had moeten releasen maar verder uit had moeten ontwikkelen. 

@Lisa misschien kunnen we samen werken om de App naar een hoger niveau te tillen? Ik ben al lang T-Mobile klant, juist daarom had ik wellicht een veel betere ervaring verwacht :worried:

Reageer