Beantwoord

Geen Belgische zenders opnemen in de Cloud?

  • 27 August 2020
  • 43 reacties
  • 2123 Bekeken


Toon eerste reactie

43 reacties

@Lisa - wel belangrijk om te melden, ik heb het ook geprobeerd met de “Remote” functie op de iPhone en op een andere Apple TV met de oude afstandsbediening met een trackpad. Dat ging wel (wat) beter maar erg “hikkerig”.

Reputatie 7

Hi @Martien48, super om te zien hoe jij de Community aan het uitvogelen bent! Allereerst welkom en heel goed dat jij in dit topic van je laat horen. Kan jij aan mij laten weten welke zenders jij precies bedoelt? Als het de Belgische zenders betreft, dan moet ik jammer genoeg melden dat wij hier momenteel nog steeds niet de rechten voor hebben. Mocht dit in de toekomst toch mogelijk worden, dan hoor jij dat uiteraard en verblijd ik je tegen die tijd graag met dat nieuws. Als ik jou ook nog ergens anders mee kan helpen, laat dat dan gerust weten. Ik help je namelijk graag verder! 😊

Goedemorgen @Lisa dank je wel voor je betrokkenheid. Apple tvOS 15.2 heeft zo te zien geen veranderingen betekend voor de punten waarop we wachten. Apple geeft geen release notes vrij, maar wat we er van kunnen lezen (hier: https://support.apple.com/en-us/HT207936) geeft aan dat de veranderingen vooral betrekking hebben op het Apple Music Voice Plan, waarbij het wel fijn is dat Siri op de HomePod nu in het Nederlands werkt. 

Het selecteren van lijsten (favoriete zenders) en serie-opnamen (cloud opnemen) werkt in de laatste versie van de App via TestFlight stabiel. Het selecteren van de ‘opties’ (om te kunnen filteren) in de TV-gids werkt in het geheel niet. Verder valt op dat in de Android app de magenta kleuren wel worden weergegeven bij het selecteren van opties/lijsten/menu’s, maar in de Apple TV App niet. 

De T-Mobile TV App is de enige app op de Apple TV waarmee ik problemen ondervind, de app van Ziggo werkte feilloos. Het is wel opvallend, omdat de mobiele apps van T-Mobile op iPhone/iPad juist wel een goede gebruikerservaring geven. Waarom kan die goede lijn niet worden doorgetrokken naar de Apple TV App. Ik veronderstel dat T-Mobile wereldwijd een grote klant is van Apple. Daar zou toch wat aan gedaan moeten kunnen worden?

Reputatie 7
Badge +14


Bron:Nieuwsbrief 

UITBREIDING BELGISCHE ZENDERS
Goed nieuws, de Belgische tv- zenders Een, Canvas en Ketnet krijgen meer mogelijkheden op TV Anywhere. Je kon ze al buitenshuis kijken, maar nu kun je ook de functies 7 dagen Terugkijken, Opnemen en Start over gebruiken. Haal dus alles uit deze zenders waar je ook bent! 
Reputatie 7

Hi @Andrejo, zoals @BeMu al aangeeft heeft dit met de rechten te maken die de omroepen verlenen. Dit is dus niet zozeer een technisch probleem dat we op kunnen lossen. We gaan natuurlijk wel voor een zo breed mogelijk aanbod maar het is altijd een samenspel met wat de aanbieders beschikbaar (willen) stellen.

Reputatie 4

Het zal niet zozeer en kwestie van rechten zijn vanuit de Belgische zenders, want bij bv KPN zijn deze zenders wel op nemen.

Ik denk dat het eerder een kwestie is van geld, en die keuze is dus gemaakt vanuit T-Mobile en niet vanuit de Belgische zenders. Ik heb er vrede mee, er is heel goed te zien online welke mogelijkheden er zijn per zender.

Reputatie 7
Badge +5

Zojuist getracht uit te vinden welke zenders je bij cloud-TV aanbieders kunt opnemen met cloud-opname.

En wat denk je? Het is mij niet gelukt om na 10 minuten googelen om van niet één TV aanbieder die met cloud opname werkt een overzicht te krijgen welke zenders er opgenomen kunnen worden.

De afdelingen mistgordijnen optrekken bij Ziggo, KPN en noem het maar, functioneren naar behoren :tired_face:

@Andrejo Dat jouw TV-box wel opnam was omdat dit fysiek op een harde schijf in die box gebeurde. Bij cloud opnames wordt er centraal opgenomen en een vinkje gezet dat klant xxxx programma yyyy opgenomen heeft. Deze cloud opnamen zijn vaak maar beperkt (1 jaar) houdbaar,
En je “oude” kastje houden? Ziggo wil de harddisk in de oude horizon-box gaan uitschakelen dacht ik gehoord te hebben.

Reputatie 4

.

@yalerta , Bij KPN hoef je maar even te zoeken hoor, op hun forum staat dat je alle zenders kunt opnemen die KPN aanbied met 1 uitzondering, de lokale omroepen kunnen niet opgenomen worden.

En volgens mij heeft opnemen niet veel met rechten te maken, maar met ruimte gebrek op de cloud dienst, ik weet dat KPN alles “opneemt” en jij er een reservering op maakt, kost nogal wat HDD ruimte om zoveel zenders continu op te nemen en dat voor een jaar.

Dit probleem doet zich bij mij ook voor, het zijn juist de zenders waarvan ik het meeste opneem. Bij de nieuwe harddiskrecorder is dit niet meer mogelijk. Helaas is mij niet verteld bij de overgang naar de cloud-opname dat deze functie niet beschikbaar is. Ik hoop (en verwacht) dat dit probleem snel wordt verholpen.

Ah joh wat is dit voor een onzin, net overgestapt van KPN (vanwege het feit dat ik een nieuwe mobiele aanbieder nodig had, omdat ik in huis geen bereik had met KPN. Dacht dan maar makkelijk alles bij een aanbieder houden) zoek op TV Anywhere (moet helaas wel op die manier kijken omdat ondertussen wel KPN is afgesloten en het nog meer dan een week duurt voor TMobile wordt aangesloten...) naar Belgische zenders, blijkt dat niet te kunnen (moet ik een week lang de tour op NOS volgen en dat wil je een mens toch niet aandoen...) en blijk je ze ook niet eens op te kunnen nemen (eigenlijk de enige zenders die voor mij het opnemen waard zijn vanwege de series). Nog iets verder zoekend blijkt er ook geen Netflix zender te zijn. Dit leken mij toch wel standaard features anno 2021?! Ik zie dat alle reacties al van lang geleden zijn. Gaat T-mobile hier op korte termijn nog iets aan veranderen? Anders met ik snel wat anders regelen, ik zit gelukkig nog binnen de 15 dagen termijn dat ik mijn abonnement kan cancellen...

Reputatie 7
Badge +16

Helemaal eens @Sebastiaan1982, direct na jouw melding heb ik een verzoek ingediend bij onze digitale toppers en met hen overlegd hoe we dit gaan aanpassen. Er komt een wijziging aan waardoor dit duidelijker naar voren gebracht wordt tijdens de bestelling.

Nogmaals bedankt voor jouw feedback!

Reputatie 1

Vanaf wanneer is die optie eigenlijk beschikbaar?

Reputatie 7

Hi allemaal, ik heb super leuk nieuws voor jullie! Het is nu ook mogelijk om Belgische zenders op te nemen. Deze week is dan ook ons zenderoverzicht vernieuwd: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/zenders/overzicht. Veel kijk-plezier allemaal! 🎈

Reputatie 7
Badge +5

@Doornekamp33 

Precies wat ik bedoel. Op de officiële websites niks te vinden

/quote …op hun forum … /quote En die ene uitzondering van Kpn ?? dus niet zo 1,2,3 te vinden.

Ik verwacht dat het een combinatie van beide is.

  1. De hardware: T-mobile is nog bezig met het opstarten van cloud opname en om niet vast te lopen als er onverhoopt iets niet werkt kun je makkelijker fouten zoeken in een beperkt gebied.
  1. Juridisch: Jazeker, niet zozeer voor het “eigen” aanbod van zenders als EEN, BRT, ARD of ZDF maar meer voor de aangekochte media waarbij hen vaak restricties/beperkingen zijn opgelegd.
    Is b.v. Formule1 op te nemen en over 11 maanden terug te kijken bij anderen dan Ziggo?

Het gaat maar over 1 ding, geld!
Kijk naar Disney+, eerst dokken voor een abonnement en dan in dat abo nog extra betalen als er een Disney première film komt.

Reputatie 7
Badge +14

Vanaf wanneer is die optie eigenlijk beschikbaar?

Ik ga het voor je vragen want bij mij lukt het ook nog niet

Reputatie 7
Badge +14

Beste @MarLut  hou Zenderoverzicht in de gaten. 
Ik vermoed dat er in het weekend niets veranderd. 
Als ik meer weet post ik het gelijk.

Fijn weekend

Beste @Lisa zou het opnemen van de Belgische zenders wel mogelijk zijn als ik de TV box bestel? Ik ben net overgestapt van Ziggo naar T-Mobile Thuis en ik vind het nogal een “koude kermis” dat het opnemen van bijvoorbeeld de Belgische zenders is geblokkeerd. Om heel kort door de bocht te zijn: het is ook een reden om weer terug te gaan naar Ziggo. Wat zouden we hier aan kunnen doen?

Reageer