Beantwoord

Geluidskwaliteit TV Anywhere op Apple TV


Reputatie 3
  • is een Master Poster
  • 28 reacties
Ik ben erg blij met de nieuwe TV Anywhere app voor de Apple TV 4 maar ik kan nergens de instellingen voor geluid wijzigen. Worden uitzendingen alleen in stereo signaal doorgegeven of is 5.1 ook mogelijk?
icon

Beste antwoord door Hans-Juriën 9 July 2018, 14:50

Bekijk origineel

42 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @fsiebrand77, goed dat je ‘em weer eens nieuw leven in blaast, bedankt voor het ter attentie brengen hiervan!

Ik heb het wederom nagevraagd aan de expert en hoop spoedig dan toch echt een definitief antwoord te  kunnen geven. Ik houd het in de gaten en zal dit topic in mijn to-do lijstje plaatsen opdat ik het niet vergeet, excuses.

Inmiddels een aantal jaar verder, nieuwe naam… nu ook nieuwe updates omtrent het geluid in de apple tv app? 
anno 2023 is alleen stereo geluid wel erg karig. 

Reputatie 7
Badge
Voorlopig zijn hier nog geen plannen voor. Mochten we dit alsnog implementeren dan zal dit o.a. op het forum worden gemeld.
Reputatie 7
Badge +16

Hoi @fsiebrand77, ik heb het voor je nagevraagd bij ons TV team. Zodra ik een reactie heb, ontvang je meteen het antwoord. Goed dat je het topic weer eens onder de aandacht brengt!

Reputatie 7
Badge +6

@hvgelderen100 Naar aanleiding van dit topic kwam ik er laatst achter dat zenders die niet gecodeerd worden doorgegeven (voornamelijk NPO) inmiddels voorzien zijn van een surround-track. Er wordt nog aan gewerkt om dit ook op de andere zenders voor elkaar te krijgen, aldus @Lisa, die de voortgang in de gaten houdt.

Reputatie 1

@hvgelderen100 Naar aanleiding van dit topic kwam ik er laatst achter dat zenders die niet gecodeerd worden doorgegeven (voornamelijk NPO) inmiddels voorzien zijn van een surround-track. Er wordt nog aan gewerkt om dit ook op de andere zenders voor elkaar te krijgen, aldus @Lisa, die de voortgang in de gaten houdt.

Dank je voor de update. Ik zag op mijn apple TV dat Viaplay en Prime een koppeling kregen met de App van Apple TV+ en T-mobile niet. Mogelijk kan zo’n koppeling, door herkenbaarheid, iets opleveren om gebruik te kunnen maken van bepaalde functionaliteiten op de Apple TV! Ook in elektronische apparaten kan communicatie soms wonderen verrichten.  

Reputatie 1

@Jason 

ik zal de box wel een reset geven als ik weer thuis ben straks 

je hoort nog van mij 

Reputatie 7
Badge +16

@fsiebrand77 UPDATE: ik heb een antwoord van onze expert → We zijn nog bezig met ondersteuning van AC3/Dolby op Apple TV. Er zijn nog wat implementatie issues, maar hopelijk is dit binnenkort opgelost. 

Er wordt dus aan gewerkt en we doen er alles aan om ook hier een fix voor te vinden!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen all, het onderzoek ligt inmiddels bij de tv specialisten. Ik heb nog geen concrete update voor jullie, maar blijf het continu in de gaten houden.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Patrix, goede check, dankjewel voor de reminder! Ik heb wederom nagevraagd of hier al verbetering in zit en wat de status is. Ik hoop komende week een sluitend antwoord te kunnen geven.

Reputatie 1

Goedemiddag @Patrix, ik heb het nogmaals nagevraagd en ben in afwachting van het verlossende antwoord! 😉

En hoe staat het hier nu mee eigenlijk?

de tv-box draait nu op hetzelfde os als de app bij Apple-tv maar op de Apple-tv nog steeds geen 5.1 en/of Dolby. 

Reputatie 1

Hi @fsiebrand77 Het probleem is boven water, door een fout in de UI zijn de codecs omgewisseld en is ‘stereo’ nu Dolby en ‘AC3’ is stereo. Dit gaan we oplossen in een fix of de volgende update. Als workaround kan je de instellingen in de TV Box nu op ‘stereo’ zetten voor Dolby geluid. Ik weet alleen niet of de Sonos/de TV dit dan ook zodanig als Dolby herkent. Mocht dit niet het geval zijn dan is het even wachten op de fix (op dat moment kan je de instellingen dan ook weer terug zetten naar Dolby/AC3). Excuses voor het ongemak!

Ok Dan. 
dan kun je blijven zoeken 😳🤭

bedankt voor je antwoord 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Patrix, ik heb het nogmaals nagevraagd en ben in afwachting van het verlossende antwoord! 😉

Reputatie 1

Gisteren heb ik een paar minuten een dolby signaal gehad, maar na een keer heen en weer zappen heb ik het niet meer geactiveerd gekregen. Ik wacht wel op de update en probeer het dan nog eens. 

 

Reputatie 7
Badge
@Patrix Fijn om te horen dat je blij bent met de nieuwe app! We bieden momenteel alleen een standaard stereo signaal aan. Daarom heb je ook geen mogelijkheid om dit evt. aan te passen.
Reputatie 3
[quote user="Hans-Juriën"]@Patrix Fijn om te horen dat je blij bent met de nieuwe app! We bieden momenteel alleen een standaard stereo signaal aan. Daarom heb je ook geen mogelijkheid om dit evt. aan te passen.

Dank voor je reactie. Zijn er plannen om dit aan te passen en in de (nabije) toekomst bijvoorbeeld Dolby 5.1 uit te zenden?
Reputatie 1

Dat is mooi om te horen,

hopelijk snel actief,dan kan de tv-decoder eruit ,en kunnen we via de Apple TV met goed geluid kijken. 

Reputatie 1

@fsiebrand77 UPDATE: ik heb een antwoord van onze expert → We zijn nog bezig met ondersteuning van AC3/Dolby op Apple TV. Er zijn nog wat implementatie issues, maar hopelijk is dit binnenkort opgelost. 

Er wordt dus aan gewerkt en we doen er alles aan om ook hier een fix voor te vinden!

Hallo Ik ben benieuwd wat de status is van deze implementatie issue (AC3/Dolby op Apple TV)?
Deze comment is van 10 mnd. geleden. De gebruikelijke TV apps zoals Netflix, Viaplay, Prime, ondersteunen dat je het geluid mbv de Apple TV kan doorzetten op muziek boxen, voor een bioscoop ervaring. Enkel bij de T-mobile TV anywhere app kan er geen geluid worden doorgezet! Als alle standaard TV apps deze functionaliteit kunnen ondersteunen dan dient het wiel toch niet opnieuw te worden uitgevonden? Ik ben wat slechthorend en ervaar het echt als een gemis. Want met de standaard boxjes achterin een flatscreen TV, komt het voor mij niet verstaanbaar over. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @fsiebrand77 en @Dennis25, het is mij nog onbekend dat de 5.1 functionaliteit niet langer bestaat na de recente update op de TV Boxen. Bedankt voor het aanmelden van dit probleem! Ik heb dit meteen in onderzoek gebracht bij onze specialisten, maar heb wel een paar belangrijke checks voordat we het onderzoek kunnen vervolgen:

  1. Maak je gebruik van externe audioapparatuur? Zo ja, van welke? Voorbeeld: surroundset of versterker van Philips en dan graag het type
  2. Controleer de mutefunctie en zet het volume harder, helpt dit? Let op! Standaard staan de Dolby Digital instellingen op stereo. Het kan zijn dat deze per abuis zelf veranderd zijn
  3. Helpt het wanneer je de volumefunctie ontkoppelt?
  4. Werkt de functie weer wanneer je modem én TV Box herstart (20 seconden stroomloos houden)?

Als jullie die vier vragen zouden willen aanleveren in dit topic, dan kan ik met een volledig verhaal aankloppen bij onze techneuten en hebben we hopelijk snel meer duidelijkheid. Thanks alvast! 

Reputatie 1

1 ja ik maak gebruik van Sonos arc met sub en twee surround speakers en op de Sonos app zie ik stereo staan(Apple TV bijvoorbeeld heeft zelfs dolby atmos) ,de tv box is via de tv (Samsung)met HDMI aangesloten en op de tv kan ik geen dolby meer selecteren in de settings van de tv, en (2) ik heb wel de dolby optie wel weer aangezet in de tv box .

3 nee

4 nee

Reputatie 7

Hi @Claude_Viole, top dat je hiervoor aanklopt! Ik wil je graag laten weten dat ik dit morgen laat navragen bij een tv meeting. Zodra ik hier een reactie op heb gekregen, dan koppel ik dat aan je terug. 

Reputatie 4

@Jason 

Is er een verschil in Audi met tv kastje en/of TV anywhere? Het was toch 1 identieke stream voor alle devices/tv’s?

Wat betreft de 4 vragen, even serieus, als de vraag is ‘ check de mute functie en zet het volume harder, helpt dit’ dan snap ik wel dat de technici niet begrijpen wat je bedoelt als je een probleem aan ze doorgeeft,

Succes ermee, ik heb mijn conclusies getrokken.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen all, de oorzaak zit ‘em in het feit dat onze encoders dit momenteel niet ondersteunen. Hierdoor is 5.1/Dolby nog niet mogelijk ,et de Apple TV Anywhere app. 

Reputatie 7
Badge +16

@fsiebrand77 Krijg je de 5.1 functie op geen enkele zender meer? We hebben het aan onze kant getest en dit zou bij bepaalde zenders nog moeten werken. Je gaf eerder aan de dat je op de TV Box nog wel Dolby kon selecteren, maar op de tv zelf niet.

Ik begin in jouw specifieke geval te vermoeden dat dit een tv-issue is (zonder voorbarige conclusie te trekken natuurlijk): kun je jouw tv eens terugzetten naar de fabrieksinstellingen, alsjeblieft?

Reputatie 1

Bedankt voor je antwoord maar Mijn tv geeft met andere apps (Netflix amazon) en kanalen via de satelliet nog gewoon dolby (+) door. Dus weet even niet hoe het helemaal zit. 

 

ik zal binnenkort nog eens wat met de kabels sleutelen. 

Reageer