Beste antwoord door Hans-Juriën
Bekijk origineelGeluidskwaliteit TV Anywhere op Apple TV
Hoi
Ik heb het wederom nagevraagd aan de expert en hoop spoedig dan toch echt een definitief antwoord te kunnen geven. Ik houd het in de gaten en zal dit topic in mijn to-do lijstje plaatsen opdat ik het niet vergeet, excuses.
Inmiddels een aantal jaar verder, nieuwe naam… nu ook nieuwe updates omtrent het geluid in de apple tv app?
anno 2023 is alleen stereo geluid wel erg karig.
Hoi
Dank je voor de update. Ik zag op mijn apple TV dat Viaplay en Prime een koppeling kregen met de App van Apple TV+ en T-mobile niet. Mogelijk kan zo’n koppeling, door herkenbaarheid, iets opleveren om gebruik te kunnen maken van bepaalde functionaliteiten op de Apple TV! Ook in elektronische apparaten kan communicatie soms wonderen verrichten.
ik zal de box wel een reset geven als ik weer thuis ben straks
je hoort nog van mij
Er wordt dus aan gewerkt en we doen er alles aan om ook hier een fix voor te vinden!
Goedemorgen all, het onderzoek ligt inmiddels bij de tv specialisten. Ik heb nog geen concrete update voor jullie, maar blijf het continu in de gaten houden.
Hoi
Goedemiddag
En hoe staat het hier nu mee eigenlijk?
de tv-box draait nu op hetzelfde os als de app bij Apple-tv maar op de Apple-tv nog steeds geen 5.1 en/of Dolby.
Hi
Ok Dan.
dan kun je blijven zoeken 😳🤭
bedankt voor je antwoord
Goedemiddag
Gisteren heb ik een paar minuten een dolby signaal gehad, maar na een keer heen en weer zappen heb ik het niet meer geactiveerd gekregen. Ik wacht wel op de update en probeer het dan nog eens.
Dank voor je reactie. Zijn er plannen om dit aan te passen en in de (nabije) toekomst bijvoorbeeld Dolby 5.1 uit te zenden?
Dat is mooi om te horen,
hopelijk snel actief,dan kan de tv-decoder eruit ,en kunnen we via de Apple TV met goed geluid kijken.
Er wordt dus aan gewerkt en we doen er alles aan om ook hier een fix voor te vinden!
Hallo Ik ben benieuwd wat de status is van deze implementatie issue (AC3/Dolby op Apple TV)?
Deze comment is van 10 mnd. geleden. De gebruikelijke TV apps zoals Netflix, Viaplay, Prime, ondersteunen dat je het geluid mbv de Apple TV kan doorzetten op muziek boxen, voor een bioscoop ervaring. Enkel bij de T-mobile TV anywhere app kan er geen geluid worden doorgezet! Als alle standaard TV apps deze functionaliteit kunnen ondersteunen dan dient het wiel toch niet opnieuw te worden uitgevonden? Ik ben wat slechthorend en ervaar het echt als een gemis. Want met de standaard boxjes achterin een flatscreen TV, komt het voor mij niet verstaanbaar over.
Hoi
- Maak je gebruik van externe audioapparatuur? Zo ja, van welke? Voorbeeld: surroundset of versterker van Philips en dan graag het type
- Controleer de mutefunctie en zet het volume harder, helpt dit? Let op! Standaard staan de Dolby Digital instellingen op stereo. Het kan zijn dat deze per abuis zelf veranderd zijn
- Helpt het wanneer je de volumefunctie ontkoppelt?
- Werkt de functie weer wanneer je modem én TV Box herstart (20 seconden stroomloos houden)?
Als jullie die vier vragen zouden willen aanleveren in dit topic, dan kan ik met een volledig verhaal aankloppen bij onze techneuten en hebben we hopelijk snel meer duidelijkheid. Thanks alvast!
1 ja ik maak gebruik van Sonos arc met sub en twee surround speakers en op de Sonos app zie ik stereo staan(Apple TV bijvoorbeeld heeft zelfs dolby atmos) ,de tv box is via de tv (Samsung)met HDMI aangesloten en op de tv kan ik geen dolby meer selecteren in de settings van de tv, en (2) ik heb wel de dolby optie wel weer aangezet in de tv box .
3 nee
4 nee
Hi
Is er een verschil in Audi met tv kastje en/of TV anywhere? Het was toch 1 identieke stream voor alle devices/tv’s?
Wat betreft de 4 vragen, even serieus, als de vraag is ‘ check de mute functie en zet het volume harder, helpt dit’ dan snap ik wel dat de technici niet begrijpen wat je bedoelt als je een probleem aan ze doorgeeft,
Succes ermee, ik heb mijn conclusies getrokken.
Goedemorgen all, de oorzaak zit ‘em in het feit dat onze encoders dit momenteel niet ondersteunen. Hierdoor is 5.1/Dolby nog niet mogelijk ,et de Apple TV Anywhere app.
Ik begin in jouw specifieke geval te vermoeden dat dit een tv-issue is (zonder voorbarige conclusie te trekken natuurlijk): kun je jouw tv eens terugzetten naar de fabrieksinstellingen, alsjeblieft?
Bedankt voor je antwoord maar Mijn tv geeft met andere apps (Netflix amazon) en kanalen via de satelliet nog gewoon dolby (+) door. Dus weet even niet hoe het helemaal zit.
ik zal binnenkort nog eens wat met de kabels sleutelen.
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.