Beantwoord

Geluidskwaliteit TV Anywhere op Apple TV



Toon eerste reactie

42 reacties

Reputatie 7
Badge +16

@fsiebrand77 Dan kun je mijn vermoeden inderdaad wel gelijk uitsluiten, thanks voor de check! 

Ik heb niet het idee dat het aan de kabels ligt, die kunnen er in principe niet voor zorgen dat de functie op de TV Box verdwijnt. 

Nog een allerlaatste check: kun je de TV Box volledig resetten door middel van een factory reset? 

Dit is enkel om te testen of het net zo werkt als bij het issue met Begin Gemist → daar lost de factory reset in 9 van de 10 gevallen het probleem op.

Reputatie 7

Hi @Claude_Viole, het heeft even geduurd maar ik heb een reactie doorgekregen! Hier zit geen ontwikkeling in momenteel. Ik had gehoopt dat ik een andere uitkomst met je kon delen, sorry hiervoor. Hopelijk weet je zo wel waar je aan toe bent. Laat het zeker even weten als jij nog andere vragen hebt! 

Reputatie 7
Badge +16

@fsiebrand77 Mocht het niet werken: ik heb het onderzoek nog uitstaan dus ik voeg alle updates toe aan de notities, zo weet het onderzoeksteam er ook het fijne van. Dankjewel voor je hulp!

Reputatie 1

@Jason 

ik heb de tv box gereset naar fabrieksinstellingen (met een prikker achterin de box) en alle instellingen weer na gekeken maar helaas nog steeds geen dolby op geen enkel kanaal (meerdere bekeken van nos/rtl/sbs en andere omroepen)

Ik geef het op ik weet het niet meer. Gelukkig nog wel atmos op mijn Apple TV (niet met t-mobile😋)
 

fijne dag. 

Reputatie 1

Ff weer wat aandacht aan dit topic geven,

 

jammer dat dit nog steeds geen aandacht heeft gehad de afgelopen twee jaar alweer. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @arjannl84, we hebben dit tot ons genomen en we weten ervan. Op dit moment heb ik hier nog geen concrete update over! 

Reputatie 7
Badge +16

@fsiebrand77 Bedankt voor het doorgeven van de antwoorden. Ik geef het door aan de specialisten!

@Dennis25 Ik snap het sentiment en begrijp dat het frustrerend is en moet heel eerlijk stellen dat ik die vraag ook niet helemaal snap in deze context, laten we die stap overslaan. Ik heb het onderzoek ook bij jou geopend en hoop spoedig een concrete fix te verkrijgen.

Reputatie 7

Hi @fsiebrand77 Het probleem is boven water, door een fout in de UI zijn de codecs omgewisseld en is ‘stereo’ nu Dolby en ‘AC3’ is stereo. Dit gaan we oplossen in een fix of de volgende update. Als workaround kan je de instellingen in de TV Box nu op ‘stereo’ zetten voor Dolby geluid. Ik weet alleen niet of de Sonos/de TV dit dan ook zodanig als Dolby herkent. Mocht dit niet het geval zijn dan is het even wachten op de fix (op dat moment kan je de instellingen dan ook weer terug zetten naar Dolby/AC3). Excuses voor het ongemak!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag all, het is gecheckt en dit is het antwoord vanuit het onderzoeksteam na reproductie van het issue: de 5.1 wordt bij instelling DD (Dolby Digital) geleverd maar afhankelijk van welke zender is het wel of niet mogelijk om 5.1 te gebruiken.

Daaruit maak ik op dat het bij enkele zenders niet mogelijk is, maar uit jullie verhaal maak ik op dat het bij jullie nog steeds voor alle zenders geldt, klopt dat?

Reputatie 1

Ik zal van het weekend eens met de bekabeling spelen , eens zien of er wat veranderd. 
 

alvast bedankt voor dit antwoord.

 

 

Reputatie 3

@fsiebrand77 UPDATE: ik heb een antwoord van onze expert → We zijn nog bezig met ondersteuning van AC3/Dolby op Apple TV. Er zijn nog wat implementatie issues, maar hopelijk is dit binnenkort opgelost. 

Er wordt dus aan gewerkt en we doen er alles aan om ook hier een fix voor te vinden!


Hi @Jason 

Heb je hier al weer een update op? Zijn er ontwikkelingen op het gebied van geluidskwaliteit?
 

 

Reputatie 7
Badge +16

Onze specialist zal navragen waarom er nog geen ondersteuning is: ik hoop hier deze week nog op terug te komen. Bedankt voor alle geduld!

Reputatie 1

Ik zal van het weekend eens met de bekabeling spelen , eens zien of er wat veranderd. 
 

alvast bedankt voor dit antwoord.

 

 

Vanmorgen een tijd anders aangesloten gehad (eerder werkte 5.1 toen wel, voor de update naar de nieuwe os) maar geen verschil,ik krijg helaas geen 5.1 uit de tv-box meer.

Reputatie 1

Kan het zijn dat met de nieuwste update, de tv kastjes ook geen 5.1 meer hebben?

mijn surroundset geeft aan dat er nog maar stereo uitkomt terwijl dat eerder (voor de update) nog wel het geval was ,

in de instellingen staat wel een optie 5.1 maar daar verandert het geluid niet(meer)mee.

 

Reputatie 4

Nieuwe update, nieuw geluid, nog alleen maar stereo. Gaat goed op deze manier, inferieure beeldkwaliteit, en van AC3 terug naar stereo.

Hoe zit het nu met het originele issue, multi channel ondersteuning voor Apple TV? Ik kan hier 2 jaar later nergens een bevredigend antwoord terugvinden... 

 

Reputatie 7
Badge +16

@fsiebrand77 Herkent jouw Sonos de setting op stereo als Dolby? Zo ja, dan is dat momenteel de workaround. Zoals Brian opmerkte, zijn ze nu per ongeluk omgedraaid. Niet heel handig natuurlijk, maar we gaan dit herstellen! 😄

Reageer