Beantwoord

mijn tv-box loopt regelmatig vast

  • 8 October 2022
  • 44 reacties
  • 923 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Mijn tv-box loopt regelmatig vast. Ik moet de tv-box hierna van de spanning afhalen en opnieuw opstarten.

Via het community dacht ik de oplossing te hebben gevonden, maar helaas.

Ik heb modem en tv-box losgekoppeld van de spanning. Modem gestart. Na het opstarten van het modem de tv-box aangezet en als laatste (na de melding) de internetkabel aangesloten. Die zelfde avond, weer hetzelfde probleem.

Kan ik een nieuwe tv-box ontvangen?

 

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 9 October 2022, 12:44

Bekijk origineel

44 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @RonSm,

Slim dat je aan de bel trekt! Er springen gelijk een aantal vragen bij mij op:

  • Ik neem aan dat je de TV Box direct op het modem hebt aangesloten of heb je dit gedaan via een omweg, zoals stroomnetadapters?
  • Is er nog een specifieke foutmelding die je ontvangt als de TV Box vastloopt?
  • Zou je kunnen proberen om een fabrieks reset op de TV Box uit te voeren: Hoe geef ik de TV Box een fabrieksreset?

Ik verwacht dat deze flinke opfrisser de TV Box zeker zal helpen. Mocht er nog iets spelen, post het gerust. Hoe dan ook wordt dit opgelost! 😃

De TV box is direct op het modem aangesloten.

Er is geen specifieke foutmelding . Het beeld bevriest en de afstandsbediening werkt niet meer.

Ik heb nu de box gereset en zag dat hij een nieuwe hardware versie heeft geïnstalleerd.

Alles werkt weer, maar weet momenteel natuurlijk niet hij weer spontaan vastloopt.

Alvast bedankt.

 

Reputatie 7

Hi @RonSm, heel erg bedankt voor deze aanvulling! Super fijn om te lezen dat alles weer werkt zoals het hoort. Houd je ons hier op de hoogte zodra je toch weer vastlopers ervaart? Dan zet ik het namelijk graag door naar onze technische dienst. Als je dan kunt aangeven om welke programma's/zenders het ging inclusief de datum en het tijdstip, dan zorg ik dat er een onderzoek wordt gestart. 

Ook mijn Amino TV box loopt regelmatig vast, meestal na ongeveer een half uur tot 3 kwartier. Meerdere klanten hebben er blijkbaar last van? Dit gebeurt bij mijn weten alleen bij RTL en SBS zenders. Beeld bevriest, box reageert nergens meer op. Spanning eraf, even wachten en opnieuw opstarten. Ook fabrieks reset gedaan en de firmware opnieuw laten downloaden. Box is bekabeld aangesloten, heb ook verschillende HDMI opties in het menu uitgeprobeerd. Heeft niks uitgehaald. Wat opvalt is dat als je de box in vastgelopen toestand laat staan, hij na een tijd vanzelf weer opnieuw opstart waarbij je op OK moet drukken om weer beeld te krijgen. Waarschijnlijk fout in de firmware? Internet zelf en andere apparaten werken foutloos en haal de normale internetsnelheid.

Reputatie 7

Hi @Klikoo, merci voor het melden! Super dat je zelf al meerdere stappen hebt uitgevoerd, al had ik natuurlijk gehoopt dat die het probleem bij jou zouden verhelpen. Ik wil dan ook graag jouw voorbeelden doorzetten naar onze technische dienst, zodat de oplossing zo snel mogelijk aan het licht kan komen. Het klopt inderdaad dat meerdere klanten dit issue ervaren op de Aria 7x TV Boxen en nieuwe voorbeelden helpen de leverancier enorm om dit te fixen. Excuses voor het ongemak. Kun je aangeven welke programma's je keek op RTL en SBS inclusief de datum en de tijdstippen van deze vastlopers? De leverancier vraagt altijd echt om concrete voorbeelden, dus wanneer wij zeggen dat dit te allen tijde op RTL speelt dan vragen ze nogmaals om een specifiek programma en tijdstip. Als je dit naar mij door kunt zetten, dan zou dat echt super zijn. Heel erg bedankt voor de moeite! 🍀

Programma wat ik keek was gewoon nieuws op SBS6 en op RTL. Doorgaans bevriest het beeld na ongeveer een half uut tot 3 kwartier. NPO en bijvoorbeeld Dyscovery heb ik nog nooit zien vastlopen. SBS6 springt er echt uit. Het is me gisteren trouwens toevallig wel opgevallen dat het begon met enorm traag te reageren op de afstandbediening, het beeld en geluid was op dat moment nog normaal. Op bepaald moment reageerde de box totaal niet meer op de afstandbediening, hierna liep het beeld ook vast en stopte het geluid. Spanningsloos maken bleef als enigste optie over. Firmware versie van jullie is 20.2.97.1 Build1 ETV VAS LVX AGV   Versie is 202111207-7614. Maar dat zal neem ik aan julie laatste versie zijn, want die haalt hij weer binnen na factory reset. Ikzelf heb ook al gedacht aan een temperatuur probleem, hij wordt best wel warm. Ik ga hem open schroeven en gebruiken zonder kastje, kijken of dit verschil maakt.

Reputatie 7

Hi @Klikoo, dankjewel voor deze snelle aanvulling! 😊 Helemaal helder zo. Zodra ik iets doorkrijg van mijn collega’s over het onderzoek, dan laat ik dat aan je weten. Als je via de Smart TV App gaat kijken, zou je de TV Box dan aan willen laten staan in plaats van deze open schroeven? Wanneer je hem bijvoorbeeld uitzet of gaat herstarten, dan lopen mijn collega’s bepaalde informatie mis tijdens het monitoren. Je bent hier natuurlijk niet tot toe verplicht, maar het zou heel fijn zijn als mijn collega’s hierdoor sneller tot de fix komen. Merci!

Nou, dan zal ik hem de komende tijd gewoon 24 uur/dag continue laten aanstaan op SBS6. Zal de behuizing er nog omheen laten zodat hij goed warm kan worden. Misschien dat de processor verschillend belast of warmer wordt naargelang gekozen zender/videostream? Zal bevindingen hier weer neerzetten.

Reputatie 7

Hi @Klikoo, helemaal super - dankjewel! Excuus trouwens, ik zie dat mijn vorige bericht helemaal niet verstuurd is. Dus wellicht komt mijn bericht van net wat verwarrend over. Graag deel ik de informatie uit mijn eerdere bericht nog eens met je.

Ik heb jouw klantnummer vanmiddag doorgezet naar één van onze tv-specialisten, die hier ontzettend blij mee was! Hij heeft namelijk een bepaalde handeling verricht achter de schermen, waarbij hij de TV Box goed kan monitoren. Het is hier van belang dat je de TV Box vanaf nu dan ook niet meer gaat herstarten. Mocht je nog wel vastlopers ervaren, dan hoor ik dat graag en speel ik die informatie door. Wanneer je een herstart van de TV Box uitvoert, gaat er bepaalde informatie verloren achter de schermen. Zodra ik updates doorkrijg van mijn collega, dan meld ik die graag aan je. Ik hoop dat ik jou en de rest van de klanten snel kan verblijden met goed nieuws! 🍀

Ik waardeer het ontzettend als jij hier jouw bevindingen blijft delen. Zo zet ik ook alvast naar mijn collega door dat je het vermoeden hebt dat de temperatuur wellicht een boosdoener is. Hier durf ik zelf namelijk niks over te zeggen. 

Ik begon al voorzichtig hoop te krijgen dat het vastlopen verholpen was, omdat hij al bijna 2 dagen feilloos werkte. Ondanks de nieuwe versie firmware die jullie eergisteren erin gezet hebben is hij toch weer vastgelopen. Dat is vanmorgen gebeurd. Ik denk tussen de tijd 06.00 en 07.00 uur. Hij staat nu nog steeds in vastgelopen toestand op SBS6. Zal hem zo laten staan, maar kan zijn dat hij op bepaald moment vanzelf reboot. Misschien kunnen jullie een logfile uitlezen op afstand waar je iets aan hebt? Irritante is dat de fout van vastlopen niet zomaar te reproduceren is en blijkbaar toch willekeurig voordoet. Ik zal binnenkort de behuizing eens eraf schroeven om te kijken of het toch niet een temperatuur probleem is.

Reputatie 7

Hi @Klikoo, echt super fijn dat je dit meteen doorspeelt! Zojuist heb ik deze update ook doorgezet naar mijn collega en hij laat weten dat hij er direct achteraan gaat. Ik wil je vragen om niet de behuizing eraf te schroeven op een later moment. Mijn collega heeft laten weten dat hij bang is dat er dan straks wellicht kortsluiting ontstaat en dat willen we natuurlijk voorkomen. Mijn collega houdt mij op de hoogte van opvallendheden. Dus als jij voor nu inderdaad niet aan de TV Box wilt zitten, dan is dat helemaal perfect. Merci voor de fijne medewerking! 😊

Reputatie 7

Hi @Klikoo, ik wil graag dubbelchecken of je de TV Box zojuist een reboot hebt gegeven? Mijn collega ziet in het systeem dat er enkele minuten geleden een reboot heeft plaatsgevonden, dus de informatie is hiermee jammer genoeg verloren gegaan. Ik hoor het graag van je, want wellicht is het de TV Box zelf geweest zoals je in jouw eerdere bericht aangaf. 

Update: Ik zie dat de box inmiddels zelf een reboot heeft gedaan. Er staat nu een melding om op OK te drukken om te starten met Tv kijken. Misschien kunnen jullie hem uitlezen voor debuggen?

En voor kortsluiting hoeft je collega niet bang te zijn, heb altijd in die richting gewerkt. Maar ik zal hem wel dicht laten.

Ik heb nu inmiddels op OK gedrukt en heb weer normaal beeld. Zie dat er weer de vorige firmware erin zit en andere software versie? Laadt hij dan na de reboot een standaard firmware terug of hebben jullie deze er nu ingezet? Ik zal heb weer aan laten staan op SBS6, kijken of hij weer crasht. Ben wel afwezig verder, dus kan niet meteen zien als hij weer vastgelopen is.

Reputatie 7

Hi @Klikoo, heel goed om te weten - merci! Super dat je voorlopig niet aan de TV Box komt, topper. Graag geef ik je ook een terugkoppeling op jouw laatste reactie. Mijn collega heeft jou in een bepaalde groep geplaatst, waardoor wij de TV Box uitvoerig kunnen monitoren. Toen je daar deze groep werd overgezet, is de TV Box automatisch teruggezet naar een vorige firmware versie. Ik hoop dat ik snel goed nieuws doorgespeeld krijg van mijn collega.

Goedemiddag,

Sorry voor de topic hijack, ik kan zelf geen nieuw topic aanmaken.
Ik krijg telkens het bericht:  Your post has been submitted. It will be published after a review by our moderators. Ook contact hierover gehad met Lisa.

Mijn TV Box liep eerder op willekeurige momenten vast. Dit was makkelijk op te lossen met een power cycle (minuut van het stroom af). Ook al heb ik al een keer de TV Box naar de fabriekswaarden gezet. Dit heeft het issue een paar keer opgelost.

3 dagen geleden viel het beeld weg en reageerde de TV Box nergens meer op; het rode ledje brandt wel maar, ik krijg de TV Box niet meer aan. Ik krijg geen foutmeldingen te zien.

Ik heb twee TV Boxen, mijn andere TV Box doet het prima. Wat ik wel apart vindt is dat de manufacturing date (MFG) van 2017 (171030) is. Worden deze TV boxen refurbished? Mijn abonnement heb ik in Q4, 2020 afgesloten.

Wat heb ik allemaal geprobeerd:

  •     Stroom en alle kabels ontkoppeld (1min en 30mins).
  •     TV Box via de knop aan de achterzijde resetten naar fabriekswaardes.
  •     Verschillende HDMI opties in het menu geprobeerd > dit heeft in het begin goed gewerkt.
  •     TV Box direct op het modem aangesloten.
  •     Nieuwe stekkerdoos geplaatst van Brennenstuhl.
  •     Afstandbediening batterijen verwisseld en getest met afstandbediening van andere TV Box.
  •     TV Box met die van boven verwisseld: mijn andere TV Box werkt goed in dezelfde omstandigheden.

Is het mogelijk om de TV Box om te wisselen?

Inmiddels is de box 3 keer vastgelopen, waarna hij na een tijd zichzelf reboot. Er staat de melding dat je op OK moet drukken om weer Tv te kijken. Op moment van dit schrijven hangt hij vast zonder beeld en geluid, waarbij hij nergens op reageert met afstandbediening. Verwachting is dan ook dat hij op bepaald moment uit zichzelf opnieuw opstart.

Update: De Tv box is inmiddels vanzelf weer opnieuw opgestart. De melding om op OK  te drukken staat er weer.

Reputatie 7

Hi @replicat0r, ik ben heel erg blij om te zien dat het is gelukt om hier een reactie neer te zetten! Hartstikke goed dat je hier aan de bel trekt, want ik help je graag verder om dit op te lossen. Dankjewel dat je zo helder aangeeft welke stappen je zelf al hebt geprobeerd. Ik wil kijken of een andere TV Box dit probleem inderdaad verhelpt. Zojuist heb ik dan ook deze swap in orde gemaakt, zodat de TV Box die nu kuren vertoont omgewisseld wordt voor een andere. Je kunt deze bestelling volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Het klopt trouwens dat sommige van onze TV Boxen worden refurbished, we houden namelijk van duurzaamheid. Laat je het weten of deze nieuwe TV Box de problemen als sneeuw voor de zon laat verdwijnen? Fingers crossed! 🤞

Hi @Klikoo, super dat je ons ook in het weekend op de hoogte bleef houden! Ik heb deze bevindingen vandaag weer teruggekoppeld naar mijn collega. Zodra hij mij voorziet van een update, dan deel ik die hier met je. Nogmaals bedankt voor de fijne medewerking! 

 

Hoi Lisa,

Vreemd dat je nu ineens mijn reactie wel kon zien als spam. Wellicht komt het door de migratie bij jullie van twee platformen (telefoon en internet + tv) naar een platform. Dit is namelijk wat ik recent gedaan heb en hierna heb ik ook mijn email adres gewijzigd, daarna heb ik pas een forum account geregistreerd, misschien dat het forum het daarom als spam zag in afwachting van verificatie aan jullie kant om misbruik te voorkomen? Verificatie proces gaat niet per email, je kunt dus niet op een link in een email klikken zodat je direct geverifieerd bent met je account en gewijzigde email adres.

Dus:
1. Migratie telefoon en internet+TV abonnement naar gecombineerd platform.
2. Email adres gewijzigd in accountgegevens.
3. Forum account geregistreerd om mijn vraag te stellen (ik had nog geen forum account), vanaf het moment van registratie kon ik geen topics of berichten posten.

Hartelijk dank voor je hulp Lisa! Ik verwacht dat het hiermee moet gaat lukken!

Reputatie 7

Hi @replicat0r, dankjewel voor het aangeven! Ik heb aan één van mijn collega's gevraagd of we kunnen achterhalen waar het is mis gegaan. Ik ben in ieder geval blij dat jouw reactie nu zonder problemen is binnengekomen. Zodra mijn collega hier met mij naar heeft gekeken, dan laat ik het je weten. Heel graag gedaan! 😁

Reputatie 7

Hi @replicat0r, ik wil je graag laten weten dat mijn collega het mysterie voor jou heeft ontrafeld! Het heeft in ieder geval niet iets te maken met de punten die jij hierboven hebt genoemd, maar met volgende. Mijn collega vermoedt dat jouw berichten als spam gemarkeerd zijn, doordat je nog niet automatisch geverifieerd werd. Je hebt woensdag een account aangemaakt en je hebt vrijdag gereageerd, daardoor kom je direct in de spam-filter terecht. Gelukkig is dit probleem nu verholpen. Hopelijk heb ik je zo wat meer duidelijkheid kunnen geven. 

Hi Lisa, bedankt voor de terugkoppeling! Ah, dan is het duidelijk. Ik heb woensdagavond een account aangemaakt en direct geprobeerd een topic te posten. Jullie doen dit dus waarschijnlijk om bots en spam te voorkomen op het forum.

Reputatie 2

Hi @Klikoo en @Lisa ik volg dit topic met belangstelling: mijn Amino's hebben sinds de laatste firmware update ook last van bevriezen (beeld bevriest, geen respons op afstandsbediening). Spontane reboot heb ik nog niet meegemaakt, bij mij helpt echt alleen het spanningsloos maken van de box en hem daarna weer in te prikken. Vroeger nooit last van...

Reageer