Beantwoord

mijn tv-box loopt regelmatig vast

  • 8 October 2022
  • 44 reacties
  • 929 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Mijn tv-box loopt regelmatig vast. Ik moet de tv-box hierna van de spanning afhalen en opnieuw opstarten.

Via het community dacht ik de oplossing te hebben gevonden, maar helaas.

Ik heb modem en tv-box losgekoppeld van de spanning. Modem gestart. Na het opstarten van het modem de tv-box aangezet en als laatste (na de melding) de internetkabel aangesloten. Die zelfde avond, weer hetzelfde probleem.

Kan ik een nieuwe tv-box ontvangen?

 

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 9 October 2022, 12:44

Bekijk origineel

44 reacties

Reputatie 7

Hi @replicat0r, ik ben heel erg blij om te zien dat het is gelukt om hier een reactie neer te zetten! Hartstikke goed dat je hier aan de bel trekt, want ik help je graag verder om dit op te lossen. Dankjewel dat je zo helder aangeeft welke stappen je zelf al hebt geprobeerd. Ik wil kijken of een andere TV Box dit probleem inderdaad verhelpt. Zojuist heb ik dan ook deze swap in orde gemaakt, zodat de TV Box die nu kuren vertoont omgewisseld wordt voor een andere. Je kunt deze bestelling volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Het klopt trouwens dat sommige van onze TV Boxen worden refurbished, we houden namelijk van duurzaamheid. Laat je het weten of deze nieuwe TV Box de problemen als sneeuw voor de zon laat verdwijnen? Fingers crossed! 🤞

Hi @Klikoo, super dat je ons ook in het weekend op de hoogte bleef houden! Ik heb deze bevindingen vandaag weer teruggekoppeld naar mijn collega. Zodra hij mij voorziet van een update, dan deel ik die hier met je. Nogmaals bedankt voor de fijne medewerking! 

 

Reputatie 7

Hi @Klikoo, dankjewel voor de update! Mijn collega is nog steeds alles aan het monitoren en ik heb jammer genoeg nog geen concrete updates doorgekregen. Anders dan dat we er nog druk mee bezig zijn. Ik durf dan ook nog niet te zeggen wat exact de boosdoener van de problemen is. Ik verwacht snel meer te horen en krijg het gelijk door als er nieuws is. Hopelijk kan ik jullie snel verblijden met de oplossing. Hartstikke bedankt voor jouw geduld! 

Hi @JdeJonge, super dat je dit in de gaten wilt houden - dankjewel voor het meewerken! 😊 Check, dan wordt dat inderdaad lastig. Geen zorgen, we monitoren momenteel al meerdere TV Boxen. Dus ik laat het hier ook aan jou weten als daar concrete updates uit rollen. Ik heb een kort lijntje met mijn collega's van het TV-team en de technische dienst, dus ik krijg het direct te horen als er nieuws is. Merci voor jullie geduld. 

Reputatie 7

Hi @replicat0r, dankjewel voor het aangeven! Ik heb aan één van mijn collega's gevraagd of we kunnen achterhalen waar het is mis gegaan. Ik ben in ieder geval blij dat jouw reactie nu zonder problemen is binnengekomen. Zodra mijn collega hier met mij naar heeft gekeken, dan laat ik het je weten. Heel graag gedaan! 😁

@Lisa 

Tot nu toe geen vastloper waargenomen. Wil nog niet alles zeggen, maar het ziet er tot nu toe hoopvol uit. Ik vind het wel leuk om de oorzaak nog eens een keer te vernemen. Een compensatie zou ik trouwens liever verrekend zien met het internetabonnement zelf. Ikzelf vind die zenderpakketten persoonlijk helemaal niet interessant en ook omdat ik die pakketten door andere reden al gewoon kan kijken als ik wil.

Reputatie 7

Hi @replicat0r, ik wil je graag laten weten dat mijn collega het mysterie voor jou heeft ontrafeld! Het heeft in ieder geval niet iets te maken met de punten die jij hierboven hebt genoemd, maar met volgende. Mijn collega vermoedt dat jouw berichten als spam gemarkeerd zijn, doordat je nog niet automatisch geverifieerd werd. Je hebt woensdag een account aangemaakt en je hebt vrijdag gereageerd, daardoor kom je direct in de spam-filter terecht. Gelukkig is dit probleem nu verholpen. Hopelijk heb ik je zo wat meer duidelijkheid kunnen geven. 

Reputatie 2

Hi @Klikoo en @JdeJonge, ik hoop dat jullie van een mooi weekend hebben genoten! Graag wil ik bij jullie navragen of jullie nog steeds dezelfde hinder ervaren als voorheen? Mijn collega’s hebben namelijk een aanpassing verricht achter de schermen voor het weekend. Voor de klanten die nog steeds issues ervaren, blijft het onderzoek nog steeds doorlopen. Maar ik wilde heel graag peilen of jullie nog recente voorbeelden hebben waarin het issue zich voordoet? Denk hierbij aan de volgende vragen:

  • Wat ervaart je precies?
  • Op welke zender stond de tv toen de TV Box vastliep?
  • Welk programma was je toen aan het kijken?
  • Weten jullie hoe laat de TV Box vastliep (datum/tijdstip)?
  • Kijk je live tv, een opname of via Terug Kijken? /

Merci allebei! 💪

 

 

Hi Lisa,

Ik heb eigenlijk de laatste paar weken geen vastlopers meer gehad. Maar je snapt dat ik er speciaal op let.

De box is inmiddels weer een keer vastgelopen geweest, zonder de behuizing. Hij was ook na een tijd weer vanzelf opnieuw opgestart. De fout zal dus niet temperatuur gevoelig zijn, ook omdat ik de box een aantal keren flink heb verwarmd met een fhon. Hier reageert hij totaal niet op en blijft normaal werken. Blijft heel misschien nog een optie over van RF instraling, dus dat de afscherming niet voldoende is? Misschien spikes op de datalijn hierdoor? Er zit wel aan de binnenzijde van de behuizing aan beide zijde een RF afscherming voor de print, maar is verder niet verbonden met de massa aansluiting van de print. Is voor mij niet te oordelen of deze afscherming voldoende is of de oorzaak kan zijn. Blijft over brakke firmware, T Mobile software, slechte chipset, of algemeen ontwerp van de box? Ik zou het niet weten.

Hi Lisa, bedankt voor de terugkoppeling! Ah, dan is het duidelijk. Ik heb woensdagavond een account aangemaakt en direct geprobeerd een topic te posten. Jullie doen dit dus waarschijnlijk om bots en spam te voorkomen op het forum.

Hoi,

Na de update geen vastloper meer gehad.

Ik zal hem gewoon op SBS6 aan laten staan voor de meeste trefkans als het zich nog voordoet. Heb afgelopen week geen vastloper waargenomen. Hij is steeds vanzelf op stand-by gegaan, wat hij bij een vastloper niet deed. Met een willekeurig repeterende “af & toe” fout is altijd ellendig storing zoeken, dus het kan best wel nog even duren voordat je betrouwbaar kan zeggen dat het verholpen is. We gaan het zien.

Reputatie 7

Hi @RonSm, heel erg bedankt voor deze aanvulling! Super fijn om te lezen dat alles weer werkt zoals het hoort. Houd je ons hier op de hoogte zodra je toch weer vastlopers ervaart? Dan zet ik het namelijk graag door naar onze technische dienst. Als je dan kunt aangeven om welke programma's/zenders het ging inclusief de datum en het tijdstip, dan zorg ik dat er een onderzoek wordt gestart. 

Reputatie 7

Hi @Klikoo, ik ben heel blij om dit te lezen! 😁 Dankjewel voor deze snelle en heldere update. Het klopt helemaal dat je nog dezelfde firmware op de TV Box ziet staan, want die is ook niet aangepast door mijn collega's. Wel hebben ze alle TV Boxen een reboot gegeven en dit heeft bij veel klanten een positief effect gehad. Wat exact de problemen (heeft) veroorzaakt, dat antwoord moet ik je voor nu schuldig blijven. Onze IT-afdeling staat nog steeds nauw in contact met de leverancier, dus hopelijk komt de boosdoener hierin nog naar voren. 

Reputatie 2

 Hi Lisa, ik heb nog geen relatie ontdekt tussen de bekeken zender en het vastlopen, maar ik zal het in de gaten houden. Wat betreft het monitoren van mijn TV boxen (ik heb er 3): ik ben bang dat jullie dat niet zullen kunnen, want ik heb een eigen router in gebruik...

 

Inmiddels is de box 3 keer vastgelopen, waarna hij na een tijd zichzelf reboot. Er staat de melding dat je op OK moet drukken om weer Tv te kijken. Op moment van dit schrijven hangt hij vast zonder beeld en geluid, waarbij hij nergens op reageert met afstandbediening. Verwachting is dan ook dat hij op bepaald moment uit zichzelf opnieuw opstart.

Update: De Tv box is inmiddels vanzelf weer opnieuw opgestart. De melding om op OK  te drukken staat er weer.

Hoi Lisa,

Vreemd dat je nu ineens mijn reactie wel kon zien als spam. Wellicht komt het door de migratie bij jullie van twee platformen (telefoon en internet + tv) naar een platform. Dit is namelijk wat ik recent gedaan heb en hierna heb ik ook mijn email adres gewijzigd, daarna heb ik pas een forum account geregistreerd, misschien dat het forum het daarom als spam zag in afwachting van verificatie aan jullie kant om misbruik te voorkomen? Verificatie proces gaat niet per email, je kunt dus niet op een link in een email klikken zodat je direct geverifieerd bent met je account en gewijzigde email adres.

Dus:
1. Migratie telefoon en internet+TV abonnement naar gecombineerd platform.
2. Email adres gewijzigd in accountgegevens.
3. Forum account geregistreerd om mijn vraag te stellen (ik had nog geen forum account), vanaf het moment van registratie kon ik geen topics of berichten posten.

Hartelijk dank voor je hulp Lisa! Ik verwacht dat het hiermee moet gaat lukken!

Reputatie 2

Hi @Klikoo en @Lisa ik volg dit topic met belangstelling: mijn Amino's hebben sinds de laatste firmware update ook last van bevriezen (beeld bevriest, geen respons op afstandsbediening). Spontane reboot heb ik nog niet meegemaakt, bij mij helpt echt alleen het spanningsloos maken van de box en hem daarna weer in te prikken. Vroeger nooit last van...

Reputatie 7

Hi @Klikoo, echt super dat je dit zo snel en uitgebreid naar mij door kon zetten - dankjewel! Ik heb jouw update vandaag gedeeld met mijn collega en hij was heel erg blij met deze informatie en het komt overeen met wat wij zelf inzien. Opnieuw heb ik gevraagd of er al een concrete terugkoppeling gedeeld kan worden, maar mijn collega heeft nog geen officiële status update voor ons in petto. Er zijn meerdere partijen betrokken om dit euvel op te lossen. Wat we wel weten, is het probleem hardnekkig is. Zo zien we het gebeuren, hebben we het probleem in zicht en hebben we een duidelijk patroon, maar de reden waarom het gebeurt is (nog) niet duidelijk. De doorbraak laat jammer genoeg nog op zich wachten. Ik ga duimen dat de oplossing binnenkort wordt gevonden! 

@JdeJonge  Het vastlopen speelt al geruime tijd. Het is niet spontaan rebooten tijdens het kijken, maar vastlopen en nergens meer op reageren. Het beeld bevriest dus. Laat je hem gewoon zo in vastgelopen toestand staan, dan zal hij na een tijd spontaan gaan rebooten en weer werken. Je krijgt dan het menu weer waarbij je op OK moet drukken om Tv te kijken. Ik vind dat het vastlopen zich het meeste voordoet bij SBS6. Op dit moment heb ik de behuizing eraf om te kijken of het een temperatuur probleem is. De processor wordt best wel warm tot heet, moet er natuurlijk wel tegen kunnen. Op dit moment is hij nog niet vastgelopen, wil nog niks zeggen. Ook heb ik gekeken of de voedingsadapter oké is, soms wil er wel eens een rimpel op de spanning staan als ze te licht uitgevoerd zijn. Maar dat is niet het geval. Op internet is best wel info te vinden over deze box met het vastlopen, komt ook bij andere providers voor. Het speelt al best wel lang met deze box. Kan best zijn dat het gewoon een mislukt ontwerp is, gewoon aard van het beestje. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Ziggo heeft bijvoorbeeld best wel gedoe gehad met het Compal modem met de beruchte Puma chipset. Wie weet speelt zoiets ook wel met deze box, ik zou het echt niet weten. Ik til er niet zo zwaar aan omdat ik Tv op termijn ga opzeggen, kijk zelf de RTL/SBS bagger nagenoeg nooit. Kijk zelf bijna altijd IPTV. Maar de box hoort gewoon te werken, je betaalt er voor.

Reputatie 7

Hi @RonSm, helemaal super om te lezen - dankjewel voor het doorgeven! 

Hi @Klikoo, hartstikke fijn! Dankjewel dat je dit wilt aankijken. Ik hoop dat dit zo blijft aanhouden, zodat je ook zeker weet dat je probleemvrij bent. 

Ik begon al voorzichtig hoop te krijgen dat het vastlopen verholpen was, omdat hij al bijna 2 dagen feilloos werkte. Ondanks de nieuwe versie firmware die jullie eergisteren erin gezet hebben is hij toch weer vastgelopen. Dat is vanmorgen gebeurd. Ik denk tussen de tijd 06.00 en 07.00 uur. Hij staat nu nog steeds in vastgelopen toestand op SBS6. Zal hem zo laten staan, maar kan zijn dat hij op bepaald moment vanzelf reboot. Misschien kunnen jullie een logfile uitlezen op afstand waar je iets aan hebt? Irritante is dat de fout van vastlopen niet zomaar te reproduceren is en blijkbaar toch willekeurig voordoet. Ik zal binnenkort de behuizing eens eraf schroeven om te kijken of het toch niet een temperatuur probleem is.

Reputatie 7

Hi @Klikoo, hartstikke bedankt voor het doorgeven! Echt top dat je tot nu toe geen vastlopers meer hebt ervaren. Dat kan ik me volledig voorstellen en ik deel de oorzaak ook met liefde als deze bekend is, maar op dit moment is die jammer genoeg nog niet met mij gedeeld en wordt dit nog onderzocht. Wat betreft de vergoeding pas ik mijn eerdere voorstel graag voor jou aan en heb ik zojuist een compensatie voor jou geregeld over de periode dat je vastlopers ervaarde. Dit kun je terugzien in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Maak er nog een fijne dag van!

Reputatie 7

Hi @Klikoo, echt super fijn dat je dit meteen doorspeelt! Zojuist heb ik deze update ook doorgezet naar mijn collega en hij laat weten dat hij er direct achteraan gaat. Ik wil je vragen om niet de behuizing eraf te schroeven op een later moment. Mijn collega heeft laten weten dat hij bang is dat er dan straks wellicht kortsluiting ontstaat en dat willen we natuurlijk voorkomen. Mijn collega houdt mij op de hoogte van opvallendheden. Dus als jij voor nu inderdaad niet aan de TV Box wilt zitten, dan is dat helemaal perfect. Merci voor de fijne medewerking! 😊

Reputatie 7

Hi @Klikoo, ik wil graag dubbelchecken of je de TV Box zojuist een reboot hebt gegeven? Mijn collega ziet in het systeem dat er enkele minuten geleden een reboot heeft plaatsgevonden, dus de informatie is hiermee jammer genoeg verloren gegaan. Ik hoor het graag van je, want wellicht is het de TV Box zelf geweest zoals je in jouw eerdere bericht aangaf. 

Update: Ik zie dat de box inmiddels zelf een reboot heeft gedaan. Er staat nu een melding om op OK te drukken om te starten met Tv kijken. Misschien kunnen jullie hem uitlezen voor debuggen?

Reageer