Beantwoord

mijn tv-box loopt regelmatig vast

  • 8 October 2022
  • 44 reacties
  • 923 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Mijn tv-box loopt regelmatig vast. Ik moet de tv-box hierna van de spanning afhalen en opnieuw opstarten.

Via het community dacht ik de oplossing te hebben gevonden, maar helaas.

Ik heb modem en tv-box losgekoppeld van de spanning. Modem gestart. Na het opstarten van het modem de tv-box aangezet en als laatste (na de melding) de internetkabel aangesloten. Die zelfde avond, weer hetzelfde probleem.

Kan ik een nieuwe tv-box ontvangen?

 

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 9 October 2022, 12:44

Bekijk origineel

44 reacties

@JdeJonge  Het vastlopen speelt al geruime tijd. Het is niet spontaan rebooten tijdens het kijken, maar vastlopen en nergens meer op reageren. Het beeld bevriest dus. Laat je hem gewoon zo in vastgelopen toestand staan, dan zal hij na een tijd spontaan gaan rebooten en weer werken. Je krijgt dan het menu weer waarbij je op OK moet drukken om Tv te kijken. Ik vind dat het vastlopen zich het meeste voordoet bij SBS6. Op dit moment heb ik de behuizing eraf om te kijken of het een temperatuur probleem is. De processor wordt best wel warm tot heet, moet er natuurlijk wel tegen kunnen. Op dit moment is hij nog niet vastgelopen, wil nog niks zeggen. Ook heb ik gekeken of de voedingsadapter oké is, soms wil er wel eens een rimpel op de spanning staan als ze te licht uitgevoerd zijn. Maar dat is niet het geval. Op internet is best wel info te vinden over deze box met het vastlopen, komt ook bij andere providers voor. Het speelt al best wel lang met deze box. Kan best zijn dat het gewoon een mislukt ontwerp is, gewoon aard van het beestje. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Ziggo heeft bijvoorbeeld best wel gedoe gehad met het Compal modem met de beruchte Puma chipset. Wie weet speelt zoiets ook wel met deze box, ik zou het echt niet weten. Ik til er niet zo zwaar aan omdat ik Tv op termijn ga opzeggen, kijk zelf de RTL/SBS bagger nagenoeg nooit. Kijk zelf bijna altijd IPTV. Maar de box hoort gewoon te werken, je betaalt er voor.

Reputatie 7

Hi @JdeJonge, dankjewel voor jouw melding! Ik heb gevraagd aan mijn collega of jij ook naar een bepaalde groep kan worden overgezet zodat ook jouw TV Box volop gemonitord kan worden. Ik ben nog in afwachting van een reactie hiervan. Kun je alvast met mij delen bij welke programma's/zenders jij vooral deze vastlopers ervaart? Ik hoor het graag van je, want ik wil dat jullie zo snel mogelijk van deze problemen af zijn. 

Hi @Klikoo, ik wil graag laten weten dat ik aan mijn collega heb gevraagd of hij een status update met mij kan delen aan de hand van jouw TV Box die wordt gemonitord. Zodra ik hier een reactie op krijg, dan laat ik die aan je weten. Dankjewel voor de aanvulling. Jullie zijn de eerste die het horen als ik meer nieuws heb. Ik hoop snel meer te horen! 

De box is inmiddels weer een keer vastgelopen geweest, zonder de behuizing. Hij was ook na een tijd weer vanzelf opnieuw opgestart. De fout zal dus niet temperatuur gevoelig zijn, ook omdat ik de box een aantal keren flink heb verwarmd met een fhon. Hier reageert hij totaal niet op en blijft normaal werken. Blijft heel misschien nog een optie over van RF instraling, dus dat de afscherming niet voldoende is? Misschien spikes op de datalijn hierdoor? Er zit wel aan de binnenzijde van de behuizing aan beide zijde een RF afscherming voor de print, maar is verder niet verbonden met de massa aansluiting van de print. Is voor mij niet te oordelen of deze afscherming voldoende is of de oorzaak kan zijn. Blijft over brakke firmware, T Mobile software, slechte chipset, of algemeen ontwerp van de box? Ik zou het niet weten.

Reputatie 2

 Hi Lisa, ik heb nog geen relatie ontdekt tussen de bekeken zender en het vastlopen, maar ik zal het in de gaten houden. Wat betreft het monitoren van mijn TV boxen (ik heb er 3): ik ben bang dat jullie dat niet zullen kunnen, want ik heb een eigen router in gebruik...

 

Reputatie 7

Hi @Klikoo, dankjewel voor de update! Mijn collega is nog steeds alles aan het monitoren en ik heb jammer genoeg nog geen concrete updates doorgekregen. Anders dan dat we er nog druk mee bezig zijn. Ik durf dan ook nog niet te zeggen wat exact de boosdoener van de problemen is. Ik verwacht snel meer te horen en krijg het gelijk door als er nieuws is. Hopelijk kan ik jullie snel verblijden met de oplossing. Hartstikke bedankt voor jouw geduld! 

Hi @JdeJonge, super dat je dit in de gaten wilt houden - dankjewel voor het meewerken! 😊 Check, dan wordt dat inderdaad lastig. Geen zorgen, we monitoren momenteel al meerdere TV Boxen. Dus ik laat het hier ook aan jou weten als daar concrete updates uit rollen. Ik heb een kort lijntje met mijn collega's van het TV-team en de technische dienst, dus ik krijg het direct te horen als er nieuws is. Merci voor jullie geduld. 

Reputatie 7

Hi @Klikoo, graag wil ik het volgende aan je vragen! Mijn collega heeft vandaag gevraagd of ik kan checken of de klanten die wij hebben gemonitord nog problemen ervaren. Kun je aangeven of de situatie momenteel hetzelfde bij jou is gebleven of heb je de afgelopen dagen geen problemen meer ervaren? Ik hoor het heel graag van je. 

Dinsdagmorgen vroeg, ongeveer rond 04.30 uur is hij wederom op SBS6 vastgelopen en na een tijd vanzelf weer opnieuw opgestart. Maandagavond niks gemerkt, moet er wel bij vermelden dat ik weggeweest ben en er niet meer op gelet heb. Ik zal hem weer op SBS6 laten staan (meeste kans) en kijken of hij weer vastloopt. Als hij vastgelopen is geweest staat hij altijd na de eigen reboot weer op het “ De box is opnieuw opgestart” beginscherm en van “Druk OK om te kijken”. Bij mijn weten is hij afgelopen dag (woensdag overdag) niet vastgelopen geweest omdat hij zelf op slaapstand is gegaan. Helemaal zeker weten of het vastlopen nu verholpen is, doe en kan ik niet. Dat ligt immers aan de tijdsspanne ten opzichte van het vastlopen en naar de slaapstand gaan. Dat automatisch naar slaapstand gaan doet hij namelijk na tijdlang geen bediening. Loopt hij vast dan gaat hij niet naar de slaapstand, dan staat hij op dat beginscherm. Het is dan maar net wat het eerste gebeurt. Er zit nog wel steeds dezelfde firmware in. Misschien kunnen ze wat met mijn ervaring info. Ik weet niet of bij andere klanten dezelfde manier van vastlopen door oorzaak/gevolg bestaat. Misschien andere hardware/firmware versies?

Reputatie 7

Hi @Klikoo, echt super dat je dit zo snel en uitgebreid naar mij door kon zetten - dankjewel! Ik heb jouw update vandaag gedeeld met mijn collega en hij was heel erg blij met deze informatie en het komt overeen met wat wij zelf inzien. Opnieuw heb ik gevraagd of er al een concrete terugkoppeling gedeeld kan worden, maar mijn collega heeft nog geen officiële status update voor ons in petto. Er zijn meerdere partijen betrokken om dit euvel op te lossen. Wat we wel weten, is het probleem hardnekkig is. Zo zien we het gebeuren, hebben we het probleem in zicht en hebben we een duidelijk patroon, maar de reden waarom het gebeurt is (nog) niet duidelijk. De doorbraak laat jammer genoeg nog op zich wachten. Ik ga duimen dat de oplossing binnenkort wordt gevonden! 

Reputatie 7

Hi @Klikoo en @JdeJonge, ik hoop dat jullie van een mooi weekend hebben genoten! Graag wil ik bij jullie navragen of jullie nog steeds dezelfde hinder ervaren als voorheen? Mijn collega’s hebben namelijk een aanpassing verricht achter de schermen voor het weekend. Voor de klanten die nog steeds issues ervaren, blijft het onderzoek nog steeds doorlopen. Maar ik wilde heel graag peilen of jullie nog recente voorbeelden hebben waarin het issue zich voordoet? Denk hierbij aan de volgende vragen:

  • Wat ervaart je precies?
  • Op welke zender stond de tv toen de TV Box vastliep?
  • Welk programma was je toen aan het kijken?
  • Weten jullie hoe laat de TV Box vastliep (datum/tijdstip)?
  • Kijk je live tv, een opname of via Terug Kijken? /

Merci allebei! 💪

 

 

Ik moet zeggen dat ik de afgelopen week geen vastlopers meer heb waargenomen. Niet omdat ik er natuurlijk geen 24/7 erbij kan zijn. Maar de box is steeds vanzelf op stand-by gegaan na langere tijd geen bediening en begint ook weer op de laatst gekozen zender. Voor mij is dat een waarneming dat hij niet is vastgelopen en normaal gewerkt heeft. Is het nu gewoon een firmware probleem van de box zelf of softwareprobleem aan jullie kant geweest? Ik zie nog wel dezelfde firmware in de box zitten. (Overigs was het vastlopen bij mij altijd tijdens live kijken met de meeste trefkans op SBS6).

Reputatie 7

Hi @Klikoo, ik ben heel blij om dit te lezen! 😁 Dankjewel voor deze snelle en heldere update. Het klopt helemaal dat je nog dezelfde firmware op de TV Box ziet staan, want die is ook niet aangepast door mijn collega's. Wel hebben ze alle TV Boxen een reboot gegeven en dit heeft bij veel klanten een positief effect gehad. Wat exact de problemen (heeft) veroorzaakt, dat antwoord moet ik je voor nu schuldig blijven. Onze IT-afdeling staat nog steeds nauw in contact met de leverancier, dus hopelijk komt de boosdoener hierin nog naar voren. 

Reputatie 7

Hi @Klikoo en @RonSm, ik heb vanochtend doorgekregen dat er opnieuw een aanpassing is verricht achter de schermen! Dit keer hebben ze een vermoeden van de boosdoener en willen ze dus checken of klanten nog problemen ervaren. Als jullie ook vanmiddag kunnen aangeven of jullie inmiddels probleemvrij zijn, dan kan ik deze informatie doorspelen naar onze technische dienst. Merci! 

Hoi,

Na de update geen vastloper meer gehad.

Ik zal hem gewoon op SBS6 aan laten staan voor de meeste trefkans als het zich nog voordoet. Heb afgelopen week geen vastloper waargenomen. Hij is steeds vanzelf op stand-by gegaan, wat hij bij een vastloper niet deed. Met een willekeurig repeterende “af & toe” fout is altijd ellendig storing zoeken, dus het kan best wel nog even duren voordat je betrouwbaar kan zeggen dat het verholpen is. We gaan het zien.

Reputatie 7

Hi @RonSm, helemaal super om te lezen - dankjewel voor het doorgeven! 

Hi @Klikoo, hartstikke fijn! Dankjewel dat je dit wilt aankijken. Ik hoop dat dit zo blijft aanhouden, zodat je ook zeker weet dat je probleemvrij bent. 

Reputatie 2

Hi @Klikoo en @JdeJonge, ik hoop dat jullie van een mooi weekend hebben genoten! Graag wil ik bij jullie navragen of jullie nog steeds dezelfde hinder ervaren als voorheen? Mijn collega’s hebben namelijk een aanpassing verricht achter de schermen voor het weekend. Voor de klanten die nog steeds issues ervaren, blijft het onderzoek nog steeds doorlopen. Maar ik wilde heel graag peilen of jullie nog recente voorbeelden hebben waarin het issue zich voordoet? Denk hierbij aan de volgende vragen:

  • Wat ervaart je precies?
  • Op welke zender stond de tv toen de TV Box vastliep?
  • Welk programma was je toen aan het kijken?
  • Weten jullie hoe laat de TV Box vastliep (datum/tijdstip)?
  • Kijk je live tv, een opname of via Terug Kijken? /

Merci allebei! 💪

 

 

Hi Lisa,

Ik heb eigenlijk de laatste paar weken geen vastlopers meer gehad. Maar je snapt dat ik er speciaal op let.

Reputatie 7

Hi @JdeJonge, perfect - merci voor het doorgeven! 

Ter compensatie van de problemem die jullie hebben ervaren wil ik jullie alle drie voor twee maanden gratis een tv-pakket naar keuze aanbieden. Ik hoor graag met welk tv-pakket ik jullie kan verblijden, zodat ik de kosten hiervan kan overmaken. Vervolgens kunnen jullie dit pakket zelf aan- en uitzetten in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/abonnementen/interactieve-tv. Op onze website kun je alle tv-pakketten bekijken: https://www.t-mobile.nl/thuis/interactieve-tv/zenderpakketten. Laten jullie dit aan mij weten? 😊

@Lisa 

Tot nu toe geen vastloper waargenomen. Wil nog niet alles zeggen, maar het ziet er tot nu toe hoopvol uit. Ik vind het wel leuk om de oorzaak nog eens een keer te vernemen. Een compensatie zou ik trouwens liever verrekend zien met het internetabonnement zelf. Ikzelf vind die zenderpakketten persoonlijk helemaal niet interessant en ook omdat ik die pakketten door andere reden al gewoon kan kijken als ik wil.

Reputatie 7

Hi @Klikoo, hartstikke bedankt voor het doorgeven! Echt top dat je tot nu toe geen vastlopers meer hebt ervaren. Dat kan ik me volledig voorstellen en ik deel de oorzaak ook met liefde als deze bekend is, maar op dit moment is die jammer genoeg nog niet met mij gedeeld en wordt dit nog onderzocht. Wat betreft de vergoeding pas ik mijn eerdere voorstel graag voor jou aan en heb ik zojuist een compensatie voor jou geregeld over de periode dat je vastlopers ervaarde. Dit kun je terugzien in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Maak er nog een fijne dag van!

Reageer