Beantwoord

Na netwerkmigratie geen tv meer

  • 25 September 2021
  • 35 reacties
  • 406 Bekeken

  • is net lid geworden
  • 0 reacties

Nadat min HD recorder de geest had gegeven via de klantenservice een nieuwe tv box ( Amino 610x) ontvangen. Aangesloten: geen tv wel de tv gids. Wederom kl.ser. gebeld. Ik moest over naar nieuw platvorm. Netjes doos in huis met 2 Amino's en een Zyxel modem. Gebeld dat ik er 1 tekort kwam. Zou nagestuurd worden. Kwam vlak voor de monteur kwam. Na aansluiten geen internet. Monteur laten komen: mediaconverter door hem aangesloten. Twee Amino's werken, 2 niet. De 2 boxen die met het modem werden geleverd werkten wel. Gelukkig werkten de oude entone kastjes nog. Probleem gemeld bij kl.ser. Ondertussen zijn we 2 maand verder. Zag op de site van Tmobile dat ik voor het zelfde geld mijn download snelheid kon ophogen. Aanvraag gedaan, doos ontvangen met nieuwe apparatuur. Moest door monteur woeden aangesloten. Vrijdag j.l. gebeurd. Werkte eerst niet. Via andere monteur in de patchkast( lokaal) aansluiting aan laten passen. Daarna: GEEN TV. U begrijpt het. Hele weekend zonder tv! WEL TV GIDS!. Probleem zit bij tmobile. Volgens de monteur in de VLAN aansluiting in het systeem. Ben bereid nog 2 weken af te wachten maar geduld is eindig. Vaak gehoord via de kl.ser. dat er een ticket is aangemaakt maar er gebeurd niets. HELP!!!

icon

Beste antwoord door RvL46 14 October 2021, 13:22

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

35 reacties

Goedemorgen @RvL46, kan het kloppen dat jij inmiddels weer tv kunt kijken? Zo niet, laat het weten, dan pak ik het meteen op met onze specialist en zal het vandaag nog hersteld zijn!

Hoi @Jason, dank voor je service en aandacht. Gisterenmiddag/avond sprong de box aan en met een nieuwe inlog kon ik weer mijn zenderpakket samenstellen en TV kijken. Zo ook op de 2e box op de 3e nog niet gecheckt maar verwacht dat het daar ook werkt. Staat nl bij mijn dochter en heeft niet de prioriteit voor TV ;-)

Reputatie 7
Badge +1

Momenteel heeft T-Mobile veel last van de wet van Murphy bij de migratie van klanten naar ODF en overzetten naar nieuwe tv platform, neem daarbij de vele klachten over het slechte beeld van het nieuwe platform, dan gaar dit zeker op.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Murphy#:~:text=De%20wet%20van%20Murphy%2C%20toegeschreven,gaan%2C%20zal%20fout%20gaan).

Daarom is een migratie naar het nieuwe platform en overgaan van WBA naar ODF naar mijn mening voorlopig af te raden zeker als de huidige propositie goed werkt, pas als men nergens meer klachten leest is het aan te raden.

 

@Demi 

Vanmorgen voor de overgang van mijn abo naar de 1 Gbit functioneerde de Boxen nog. In de loop van de ochtend ben ik overgezet en he nu de internet snelheid van 1 Gbit inmiddels de monteur langs geweest van guidion. en heeft de setting met het nieuwe modem en de mediaconverter gecontroleerd alles conform aangesloten. Van wat de monteur mij aangaf moeten de tv boxen bij mij thuis nu nog via het mac adres worden overgezet. Dit zou automatisch moeten gebeuren dus ik hoop dat dit aan het eind van de middag is gelukt. We zullen zien...

Mooi verhaal BeMu. Als je dus je klanten wil houden zorg je dat de migratie naar 1G ongedaan wordt gemaakt waardoor de problemen met de tvboxen in ieder geval opgelost worden. Dit is een verhaal zonder einde. Ik merk dat mijn smart tvs  met de app wel gewoon alle zenders toont. Ik ga de huur van de 2 tv boxen dan.ook per direct opzeggen

Reputatie 7
Badge +8

Hi @RvL46 , ik heb even voor je gekeken hoe het zit met de migratie. Zo te zien is de migratie nog niet helemaal systematisch afgerond. Hier zit een vertraging op van ongeveer een dag. De TV Boxen worden automatisch omgezet. Mocht het morgen nog niet werken? Laat het mij dan weten dan ga ik er voor je achteraan!

Hi @RvL46 , ik heb even voor je gekeken hoe het zit met de migratie. Zo te zien is de migratie nog niet helemaal systematisch afgerond. Hier zit een vertraging op van ongeveer een dag. De TV Boxen worden automatisch omgezet. Mocht het morgen nog niet werken? Laat het mij dan weten dan ga ik er voor je achteraan!

@Demi 

Dank voor je reactie we zullen het zien. Volgens de monteur wordt in het geautomatiseerde proces na afmelding van hem de boxen automatisch opgepakt en omgezet op MAC adres naar de nieuwe omgeving. Dat zou max ongeveer 2 u kunnen duren… Laten we het afwachten

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Jan23 ik zie dat er een netwerkmigratie is geweest. Zo te zien werkt het internet momenteel wel al, alleen de TV nog niet. Volgens de lijnmeting zie ik ook de TV Boxen niet terug. Dit is denk ik dan ook de oorzaak dat de TV dienst nog niet geactiveerd is. Ik ga dit meteen bij de technische dienst aankaarten en hopelijk als dit actief is gezet, kan jij ook weer TV kijken. Ik houd je op de hoogte!

Reputatie 7
Badge +8

@Jan23 Ben ik weer met een terugkoppeling, zo te zien heeft het inderdaad te maken dat de TV dienst nog niet actief is. Dit komt door de netwerkmigratie. Er is momenteel een error dat het niet lukt om dit te updaten en online te krijgen. Er staat hier momenteel een incident voor open bij de specialisten. Ik heb jou in dit onderzoek laten toevoegen. Zodra het is opgelost, wordt het voor jou ook opgelost. Dat je wel de TV Gids kan zien, kan eventueel te maken hebben dat dit nog wordt doorgegeven via jouw oude netwerkverbinding. Geen zorgen, we zitten achter de schermen zeker niet stil!

Als dat een feit is, en daar lijkt het zeker op, dan zou een overstap eigenlijk niet geboden moeten/mogen worden door T-Mobile. Ik zou dus zeggen ik trek mijn upgrade terug en wil terug naar de oude werkende 100 Mbit omgeving. Het zou fijn zijn als T-Mobile mij daar in faciliteert. Zorg daarnaast voor een betere stabiele 1Gbit omgeving voordat je deze aanbied. 

Ik ben in afwachting 

Hoi Demi. Dus er zijn meer klanten met dit probleem lees ik. Overigens zie ik nu ook geen gids meer. Kennelijk is er wel iets gedaan?? Hoop dat het wordt opgelost

Reputatie 7

Dankjewel voor de terugkoppeling! Zodra er een update komt rollen uit het onderzoek dat door Demi is uitgezet, dan hoor je die in dit topic. Mocht jij tot die tijd nog andere vragen hebben, stel die dan gerust! 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Jan23 Zo te zien is het incident net opgelost, maar dit wordt momenteel nog gemonitord of dit echt zo is. Zou jij kunnen aangeven of het voor jou ook weer werkt? Zo niet dan ga ik er voor je achteraan!

@Ste16211 Klopt inderdaad, dit is bij problemen met tv net na de netwerkmigratie. Internet is dan wel goed doorgekomen alleen TV leek een vertraging te hebben. Ook aan jou de vraag of het weer werkt of niet, dan kan ik dit terugkoppelen en eventueel het onderzoek herstarten. Bedankt!

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Ste16211 Zojuist weer een terugkoppeling van de technische dienst. Er zou momenteel iets handmatig voor jou gesynced zijn waardoor alle zenders weer beschikbaar zijn. Zou je willen checken of inderdaad alles weer voor jou werkt? Ik hoor het graag!:grinning:

Hoi bij mij werkt het nog steeds niet

Overigens zijn Jan23 en ste16211 dezelfde klant :) 

Dag Demi. Er zijn er een paar bijgekomen:

1,2 en 3 had ik al.

Nrs 18. 25. 29. 65.91.101. 102. 103. 110. 111. 112. 242. 260.261.

278. 296. 391. 392. 393. 421 en de regionale zenders. Die zie ik nu

 

Groet Jan

Voor de zekerheid. Alle andere kanalen zijn zwart!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @RvL46, kan het kloppen dat jij inmiddels weer tv kunt kijken? Zo niet, laat het weten, dan pak ik het meteen op met onze specialist en zal het vandaag nog hersteld zijn!

Goedemorgen. Ik zie dat ik op 2 boxen weer beeld heb. Op de 2 waarvan de macadressen zijn doorgegeven alleen NL 1,2 en 3. Er zit voortgang op!!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @RvL46,

Ik wil zeggen: goed dat de rust is wedergekeerd, alleen ben ik blij om te horen dat jouw dochter haarzelf ook zonder TV goed vermaakt. :wink:

In ieder geval wens ik jou nog veel kijkplezier toe! 

Reputatie 7
Badge +8

@Ste16211 Dank je wel voor het doorgeven. Ik heb het nog even nagevraagd en dit zou handmatig opgelost zijn gisteren. Zou je de TV Box voor minimaal 20 seconden van de stroom willen halen en dan weer aan willen zetten? Deze reset is nodig om de aanpassingen door te voeren waardoor alle zenders zichtbaar moeten worden. Volgens de lijnmeting is dit nog niet gebeurd. Houd je me op de hoogte of het hierna werkt? 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Ste16211 Ah check, sorry ik was even in de war. Super dat het al deels is opgelost! Ik zie in de lijnmeting inderdaad twee TV Boxen terug die signaal door krijgen, al lijkt dit nog niet de volle 100% te halen. Uiteraard willen we ze alle vier werkend hebben! Zou je mij de mac adressen willen sturen van de TV Boxen die alleen nl123 hebben? dan kan ik dit terugkoppelen! :grinning:

Ik wil dit best doen maar dan staan ze 3 x in het dossier. Kun je dat niet inzien?

 

Helaas niets veranderd t.o.v. gister!!