Beantwoord

Overstap KPN naar T-Mobile verstandig?

  • 17 January 2022
  • 6 reacties
  • 381 Bekeken

Reputatie 1

Ik overweeg om over te stappen van KPN naar T-Mobile. Prijs is namelijk een stuk voordeliger.

Ik wil gaan kijken via de TV-app op een Android-TV box en meerdere Chromecast's (3x). Ik kijk nu via de KPN decoder.(3x) en een Chromecast

Maar om teleurstellingen te voorkomen heb ik wel een paar vragen:

Is de beeldkwaliteit te vergelijken?  (KPN - T-Mobile)?

Is het aantal zenders van de TV-app en de TV-box van T-Mobile gelijk en is hier verschil tussen de beeldkwaliteit?

Wijzigt het type glasvezel als ik overstap (AON of GPON)? Dat gaat nogal stroef begrijp ik…..

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 17 January 2022, 11:16

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @TjallingH 

Bij een overstap naar T-Mobile met een abonnement van 1000 Mbps heb je kans om een AON verbinding te krijgen maar je kan ook een GPON verbinding krijgen.

Wanneer je het installatiepakket ontvangt dan kan daar een witte Huawei ONT (GPON) of een grijze CTS mediaconverter (AON) in zitten.

Hier lees je alles over de T-Mobile TV app om decoderloos tv te kijken en daarnaast heb je ook de tv Anywhere app.

Over de beeldkwaliteit etc.. kan iemand met ervaring hiermee je hopelijk informeren.

Reputatie 1

Bedankt @Waqqas 

Ik heb aan 100/100 Mbit/s genoeg. Ik zit nu bij KPN op 50/50 Mbit/s en dat is voldoende dus dit zal dus gewoon de AON verbinding zijn die ik nu ook heb bij KPN?

Ik weet ondertussen wel hoe ik decoderloos kan kijken en ben inderdaad benieuwd naar iemand met ervaring

Reputatie 7
Badge +15

@TjallingH 

Is er wel 1000 Mbps beschikbaar voor jouw bij T-Mobile? In dat geval kan het ook GPON zijn ook al neem je 50 of 100 Mbps.

Als er maximaal 100 Mbps beschikbaar is dan wordt het AON 

Reputatie 7
Badge +4

Goedemiddag @TjallingH,

Op het nieuwe platform, waar je met een nieuw abonnement op terecht komt, kent een herbewerking van streams. Hierop is momenteel het één en ander aan te merken. Met name op grotere schermen. Dit is bekend bij T-Mobile en is in onderzoek. Echter of en wanneer verbeteringen doorgevoerd worden is momenteel koffiedik kijken. Daarmee vind ik persoonlijk - als mede gebruiker - de streams minder goed, dan KPN. Het ligt dus ook aan de grootte en type scherm in hoeverre je dat verschil ervaart. Je mag hierbij nooit alleen naar bitrates kijken, omdat bijvoorbeeld codec er ook toe doet. In de basis geldt dat KPN HD ca 8Mbps kent en de KPN HD Glaskanalen 12.xMbps. T-Mobile kent een bitrate van 8Mbps voor kijken via het nieuwe TV platform.

Niet alle zenders en pakketten zijn momenteel via alle mogelijke kijkopties beschikbaar. Kijken via de decoder en via de dedicated Android en Samsung TV app zijn gelijk. Via TV Anywhere ontbreken enkele zenders. Dit heeft voornamelijk te maken met rechten. Zo missen extra pakketten en de Vlaamse publieke kanalen op TV Anywhere. Je kunt via het zenderoverzicht zien welke zenders er welke opties hebben. Zoals gezegd is de native TV app en decoder (en web) gelijk.

Qua overstap zou het inmiddels minder moeten uitmaken op welk netwerk je terecht komt. Al kunnen er natuurlijk altijd problemen ontstaan en die zullen klanten eerder op social media en de community plaatsen.

Reputatie 1

Bedankt @TAVL en @Waqqas .

Lastig dat je de beeldkwaliteit niet eerst kan vergelijken :-( . Nu hebben we nog max een 32” en groter dan 43”inch zal het niet worden)

Ik verwacht een van de moderators hier mij antwoord over kan geven : AON of GPON

Reputatie 7
Badge +4

In sommige T-Mobile shops hebben ze de mogelijkheid om te kijken naar het Thuis product. Wie weer helpt dat je. Direct vergelijk is lastiger. Met 32” zal het verschil minder groot zijn dan bij bijvoorbeeld 55”. :)