Beantwoord

Problemen TV Box

  • 25 October 2022
  • 5 reacties
  • 108 Bekeken

Ik heb sinds een paar dagen problemen met mijn TV box. Tijdens het TV kijken geeft hij spontaan de melding dat de netwerkverbinding mislukt is. Internet doet het gewoon en de tv box die we boven gebruikte ook. Na even stroom eraf en weer opnieuw opstarten doet het gelijk weer. Graag wil ik hiernaar gekeken hebben hoe en wat hier aan de hand is. Wisselen van de TV boxen en alle andere zaken al via de chat gisteravond gedaan. 

Hoor graag hoe en wat nu

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 26 October 2022, 11:40

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo jorgvos,

Hoe is de tv-box verbonden met het modem? Rechtstreeks met een utp-kabel of zitten er adapters of een switch tussen o.i.d.?

Wat heeft het wisselen van de tv-boxen opgeleverd? Gaat het probleem mee of blijft het probleem op dezelfde tv?

Mvg. Marcel

Hoi Marcel,

 

Hij zit direct verbonden met het modem via een utp kabel zonder iets er tussen. De wisseling gaf hetzelfde probleem op dezelfde tv. Er is ook niks veranderd in de tussentijd in kabels of iets.  Nu weer de hele avond na het opnieuw opstarten geen probleem gehad maar elke dag komt dit wel 1 of 2 keer voor sinds een week.

Op zich is het ook niet heel lastig of iets maar ja zou wel fijn zijn als het opgelost kan worden dat het niet elke keer opnieuw opgestart hoeft te worden

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @jorgvos, om zaken uit te kunnen sluiten, heb ik een uitvoerige lijnanalyse gedaan. Wat me opvalt, is dat je nog gebruikmaakt van ons verouderde Draytek modem. Graag ruil ik deze voor je om naar een Zyxel + Media Converter. Ondanks dat de Draytek wel compatibel zou moeten zijn met ons TV-platform, lijkt het erop dat het nogal eens misgaat. 

Je ontvangt binnen maximaal vier dagen de vervanging per post. Hiermee gaat ook een installatie door Guidion gepaard omdat glasvezelapparatuur zeer fragiel is. Zodra het pakket onze distributie verlaten heeft en aangeboden wordt bij PostNL, krijg je een track&trace-code per e-mail. Zo kun je precies in de gaten houden wat de status van bezorging is. Ook sturen we je straks een afspraaktool per sms en e-mail zodat je een datum kunt inplannen met Guidion. Zorg ervoor dat de ingeplande datum niet eerder is dan de bezorging, anders komt de monteur voor niets! 😊

Ik weet zeker dat je straks na de vervanging een veel betere en stabielere tv-verbinding hebt! 

De Draytek mag straks nadat de Zyxel aangesloten is bij het grfovuil worden gezet - deze hoeven we niet teruggestuurd te hebben.

Hoi @jorgvos, om zaken uit te kunnen sluiten, heb ik een uitvoerige lijnanalyse gedaan. Wat me opvalt, is dat je nog gebruikmaakt van ons verouderde Draytek modem. Graag ruil ik deze voor je om naar een Zyxel + Media Converter. Ondanks dat de Draytek wel compatibel zou moeten zijn met ons TV-platform, lijkt het erop dat het nogal eens misgaat. 

Je ontvangt binnen maximaal vier dagen de vervanging per post. Hiermee gaat ook een installatie door Guidion gepaard omdat glasvezelapparatuur zeer fragiel is. Zodra het pakket onze distributie verlaten heeft en aangeboden wordt bij PostNL, krijg je een track&trace-code per e-mail. Zo kun je precies in de gaten houden wat de status van bezorging is. Ook sturen we je straks een afspraaktool per sms en e-mail zodat je een datum kunt inplannen met Guidion. Zorg ervoor dat de ingeplande datum niet eerder is dan de bezorging, anders komt de monteur voor niets! 😊

Ik weet zeker dat je straks na de vervanging een veel betere en stabielere tv-verbinding hebt! 

De Draytek mag straks nadat de Zyxel aangesloten is bij het grfovuil worden gezet - deze hoeven we niet teruggestuurd te hebben.

Super bedankt ik wacht de bezorging en installatie af

Reputatie 7
Badge +16

Heel graag gedaan! Mocht de afspraaktool om wat voor reden ook niet werken, bel dan met 020-3232767 Guidion (monteursdienst) hanteert tijdelijk een nieuw telefoonnummer | T-Mobile Community.

Reageer