Beantwoord

Regionale zenders doen het niet.


Reputatie 2

Mijn regionale zenders doen het niet. Is inmiddels gemeld.

icon

Beste antwoord door Lisa 6 May 2022, 13:19

Bekijk origineel

53 reacties

Reputatie 2

Hallo Lisa.

Bedankt voor je leuke reactie en gegevens over opnemen. En bedankt voor de gehele begeleiding. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Rien.1945, ik hoop dat je van een heerlijk Pinksterweekend hebt genoten - ondanks het flutweer haha! Super tof om te lezen dat jij zo enthousiast bent over het nieuwe platform en merci voor het delen van jouw bevindingen.

Heel fijn dat je een nóg snellere manier hebt gevonden voor de ondertiteling, perfect. En je zorgt zeker niet voor overlast, ik ben juist heel blij dat je hiervoor aanklopt en dat je dit zelf hebt gevonden. Je mag altijd in dit topic (en andere topics ook uiteraard) aankloppen. Wat betreft jouw vraag over het opnemen, je kunt inderdaad enorm veel opnemen zoals @TMTV ook al aangeeft. Graag zet ik je het onderstaande lijstje door van wat Cloud Opnemen allemaal kan:

  • 200 uur opnemen, afspelen, pauzeren & doorspoelen*
  • Er kunnen max. 100 opnames ingepland staan
  • Programma’s blijven max. 1 jaar beschikbaar
  • Onbeperkt aantal programma’s tegelijkertijd opnemen
  • Opnames inplannen & bekijken vanaf alle apparaten
  • Series in het geheel opnemen

Heel graag gedaan, ik hielp je met liefde. Ik ben in ieder geval helemaal vrolijk geworden van jouw enthousiaste updates. Geniet van het platform en maak er mooie week van! 😁

 

Reputatie 2

De laatste vraag over instellen ondertiteling hoeft niet meer beantwoord te worden. Ik heb het gevonden en het werkt. Ondertiteling blijft aan staan. Ik had niet in de gaten dat je moet blijven klikken op zender ondertitelen, dan kom je na een aantal talen bij dovenondertiteling. Sorry voor de overlast.

Reputatie 2

Bedankt voor het snelle antwoord. Ik kom toch nog terug op aanzetten ondertiteling. Ik kan dat alleen maar via de rode knop en kan het niet permanent instellen. Als ik de methode Lisa volg dan krijg ik het volgende:

menu….account….instellingen…..audio en ondertiteling.

Ik krijg dan drie dingen.

zender audio taal, die staat op Nederlands

zender ondertiteling, die staat ook op Nederlands

zender audio codec, kan kiezen tussen stereo of dolby digital

Dan kan ik alles opslaan uiteraard. Maar…..ik heb dan geen ondertiteling. Doe ik iets niet goed?

 

Reputatie 7
Badge +2

Over ondertiteling het volgende: ik kreeg eerder uitgelegd dat ik dat kon instellen via menu, instellingen, account enz. Veel gemakkelijker is het om de rode knop op de afstandsbediening (AB) te gebruiken, dan kan het ook. En veel sneller. 

Voorheen met ondertiteling via teletekst, moest je dat altijd eerst uitzetten voordat je bijvoorbeeld naar een andere zender wilde. Was altijd behoorlijk irritant. Dat hoeft nu niet meer. De ondertiteling schakelt zichzelf uit. Een grote verbetering! Ik kan niet vinden dat ik kan voorkomen dat de ondertiteling stopt. Zou van mij best permanent aan mogen blijven. Heb jij een idee of dat kan?

Fijn dat het nieuwe pakket goed bevalt!

Ondertiteling via de rode knop aanzetten is inderdaad sneller, maar niet permanent. Als je de methode gebruikt die @Lisa gaf, zou de functie aan moeten blijven staan.

Voor zover de zenders dat toestaan kun je tot een maximum van 200 uur (in totaal, dus voltooide en geplande opnames samen) opnemen. Volgens mij zit er geen limiet aan gelijktijdige opnames, of de limiet is zo hoog dat je er in de praktijk niet tegenaan loopt.

Reputatie 2

Ik merk geen verschil in beeld en je hoeft zeker niet te vrezen voor het pakket. Ik was ook niet enthousiast maar ben dat nu wel. Opnemen zoveel je wil. Geen overlappingen. Perfect. 

Reputatie 7
Badge +2

@Rien.1945 Aangezien u als kersverse gebruiker van het nieuwe platform een redelijk onafhankelijk oordeel kan vormen over het veel bekritiseerde nieuwe platform, hoe ervaart u de kwaliteit tegen over het vorige (oude) dan met name waar het in het bijzonder omgaat snelle beeldwisselingen zoals bij tennis of voetbal autoraces enz.

In de cloud opnemen is voor mij niet belangrijk zie daar persoonlijk totaal het nut van in in, ik vraag dit aangezien ik met zeer grote vreze de dag vrees die hopelijk nimmer komt dat ik naar het nieuwe platform word overgezet (hoop natuurlijk van niet)

Reputatie 2

Hallo Lisa,

Ik ben druk aan de slag gegaan met het nieuwe pakket en zou jou mijn bevindingen doorgeven, bij deze.

Ik was echt wel wat cynisch en zelfs negatief dat ik over moest stappen naar de Cloud. Er zaten een paar nadelen aan die ik niet zo leuk vond. Dat was dat ik geen opnames kon maken van Regionale zenders. Ik maak daar niet echt veel gebruik van dus daar valt mee te leven. En de commerciële zenders proberen toch behoorlijk wat programma's te ondertitelen, valt dus ook niet tegen. Al met al ben ik dus best positief.

De migratie en administratieve afwikkeling van mijn abonnement  verliepen feilloos. Compliment aan je collega's.

Over ondertiteling het volgende: ik kreeg eerder uitgelegd dat ik dat kon instellen via menu, instellingen, account enz. Veel gemakkelijker is het om de rode knop op de afstandsbediening (AB) te gebruiken, dan kan het ook. En veel sneller. 

Voorheen met ondertiteling via teletekst, moest je dat altijd eerst uitzetten voordat je bijvoorbeeld naar een andere zender wilde. Was altijd behoorlijk irritant. Dat hoeft nu niet meer. De ondertiteling schakelt zichzelf uit. Een grote verbetering! Ik kan niet vinden dat ik kan voorkomen dat de ondertiteling stopt. Zou van mij best permanent aan mogen blijven. Heb jij een idee of dat kan?

Inzake opnemen het volgende: heel makkelijk dat er op de AB een apart knopje “opnames” zit. Ook dat hoeft niet via het menu. Voorheen moest ik van alles instellen bij herhaald opnemen. Bijvoorbeeld als het programma alleen was bij werkdagen. Dat gaat nu vanzelf kennelijk. Ik had een voorbeeld en hij sloeg zaterdag en zondag uit zichzelf over. Klasse!!! Wat nog mooier is dat ik kennelijk niets meer te maken heb met bandbreedtes en overlappingen. Kan ik echt net zoveel tegelijk opnemen als ik wil? Dan is dat een grote verbetering. 

Al met al dus heel positief met mijn eerste ervaringen. En jij uiteraard bedankt voor al je goede en leuke uitleg.

Groeten,

Rien van Ast, Uden.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Rien.1945, ik word helemaal blij van dit bericht! Super dat het zo voorspoedig is verlopen. Heel veel plezier met het uitproberen! 🎊

Reputatie 2

Hallo Lisa.

Het nieuwe pakket is geïnstalleerd. Ging zonder problemen. Ik ga ermee aan de slag, alles uitproberen. Heb me ook al aangemeld voor opnemen in de Cloud. Als ik weet hoe alles werkt dan laat ik nog wel wat horen. Bedankt voor alles. Groeten, Rien van Ast.

Reputatie 2

Lisa, het is mij volkomen duidelijk. Dank je wel. Morgen de “grote” dag. Groeten, Rien van Ast.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Rien.1945, helemaal super! Ik kan mij jouw bedenkingen voorstellen. Graag geef ik je hier wat duidelijkheid over, zodat je dit hopelijk beter begrijpt. T-Mobile is overgegaan naar T-Mobile TV, waarbij opnames niet langer fysiek bewaard worden. Voortaan is alles in de Cloud te bekijken. De voorgaande TV Boxen zijn daarmee niet compatibel met het nieuwe platform en worden niet meer geüpdatet omdat het oude modellen zijn. Het nieuwe platform brengt nieuwe mogelijkheden met zich mee en daarom gaat uiteindelijk iedereen over naar T-Mobile TV. Dit zijn enkele redenen waarom wij geen oude TV Boxen met harddisk meer op kunnen sturen. 

Voor de andere TV Box betaalde je eigenlijk € 10,00 per maand, maar kreeg jij € 5,00 korting per maand. Voor de nieuwe TV Box betaal je € 5,00 per maand. Waar je dus eerst meer betaalde voor een TV Box met harddisk, betaal je nu een bedrag per maand voor het stuk van Cloud Opnemen. Zo kan iedereen zelf beslissen of hij/zij van deze functie gebruikt wilt maken. 

Reputatie 2

Hoi Lisa. Ik zal je op de hoogte houden. Grootste vraagteken zet ik bij het punt dat ik 5€ per maand moet gaan betalen. Het kastje met harde schijf moest vervangen worden en dan moet ik naar het nieuwe systeem. Voor mij had ik ook een ander kastje kunnen krijgen en was dan blijven werken met harde schijf. En door die overgang krijg ik ook nog te maken met een paar nadelen, die heb ik genoemd.  Kortom: de logica van extra betalen kan ik nog niet echt vinden. Maar....we gaan er vrolijk mee aan de slag hoor.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Heel graag gedaan @Rien.1945! Yes, ik hoor morgen graag - als je de tijd hebt natuurlijk - hoe het nieuwe platform bevalt. 

Reputatie 2

Lisa bedankt. Als het goed is dan morgen over naar het nieuwe systeem. Goed dat je de door mij genoemde punten wil bespreken. Groeten, Rien van Ast.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Rien.1945, dankjewel voor het mooie compliment! Dit is nog eens een leuke start van deze nieuwe week. Ik heb van een heerlijk lang weekend genoten, jij ook? 😊

Heel fijn dat je hier een heldere terugkoppeling deelt, zodat ik dit kan meenemen. Deze punten ga ik nog eens voorleggen tijdens één van onze tv-meetings, zodat dit hopelijk meegenomen kan worden in de toekomst. Als jij ook nog andere punten tegenkomt wanneer je op het nieuwe platform zit, weet dan dat je die hier altijd met mij mag delen. Ik zorg er namelijk graag voor dat het nieuwe platform nóg beter wordt! 

Reputatie 2

Hallo Lisa.

Lekker lang weekend  gehad? Ik kreeg bericht dat de migratie gaat plaatsvinden op dinsdag 31 mei. Fijn want dan kan ik weer opnemen. De migratie naar de Cloud was nodig omdat mijn kastje met harde schijf vervangen moest worden. En dan kom je in het nieuwe systeem terecht. In de aankondiging van 31 mei stond het verzoek om reacties via dit forum te laten horen. Dat wil ik graag doen.

In de eerste plaats een compliment aan Lisa hoe ze geduldig en vriendelijk en ook snel alles uitlegt.

Ze heeft me prima door het hele proces gestuurd.

Ik weet nu al dat er een paar nadelen zitten aan het nieuwe systeem.

  1. Van regionale zenders kan je geen  opnames maken, jammer.
  2. Om op te kunnen nemen moet je 5€ per maand extra gaan betalen.
  3. Ondertiteling via Teletekst kan niet meer. Kan wel via een andere methode maar daar doen de  commerciële zenders niet aan mee. Dat is echt een groot gemis. Maar goed, we zullen ermee moeten leven. Dit is weer een voorbeeld dat iedere verandering geen verbetering hoeft te zijn. Maar Lisa: jij hebt je best gedaan, bedankt. Groeten, Rien van Ast.
Reputatie 7
Badge +4

Helemaal super! Merci, voor jou ook een hele fijne en zonnige week gewenst. 

Reputatie 2

Ik pik het wel op via de site. Fijne dag van de week. Groeten, Rien.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Rien.1945, yes! Goed he? 😁 Daarom heb ik aankomende week wel lekker een dagje vrij. Ik heb goed nieuws: het zenderoverzicht staat nu kloppend op de website. Deze kun je dus uitdraaien. Hier is Cloud Opnemen weer op te zien. Mocht je de e-mail toch weer willen, dan stuur ik met liefde nog eens het bestand jouw kant op. Geniet voor nu nog van deze laatste dag van het weekend! 

Reputatie 2

Hallo Lisa. Werken op zondag? Helaas heb ik de mail weggegooid met de link. Zal ik maar wachten tot de site is bijgewerkt? Bedankt voor je snelle antwoord. Groeten, Rien van Ast

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Rien.1945, heel goed dat je dit bij mij checkt! Er zitten drie tabjes in het document. Als je op ‘Zenderlijst Interactieve TV’ klikt dan zie je het zenderoverzicht. Laat je het weten of dit is gelukt? 

Reputatie 2

Heel graag gedaan @Rien.1945! Zojuist heb ik het naar je gemaild. Graag wil ik er wel bij zeggen dat er regelmatig zenders bij komen en verdwijnen, dus het bestand blijft waarschijnlijk niet heel lang accuraat. Fijne dag vandaag!

Hallo Lisa.

Het bestand is een overzicht van wat er is gewijzigd in ene bepaalde periode en geen zenderoverzicht. Verkeerd bestand gestuurd misschien?

Reputatie 7
Badge +4

Heel graag gedaan @Rien.1945! Zojuist heb ik het naar je gemaild. Graag wil ik er wel bij zeggen dat er regelmatig zenders bij komen en verdwijnen, dus het bestand blijft waarschijnlijk niet heel lang accuraat. Fijne dag vandaag!

Reputatie 2

Hoi Lisa.

 

Bedankt, stuur dat bestand maar per mail. Alvast bedankt. Groeten, Rien

 

 

 

Reageer