Televisie hikt

  • 26 February 2021
  • 27 reacties
  • 272 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 17 reacties

Ik heb sinds deze week een nieuwe tv box van Amino.

Met enige regelmaat hikt het beeld en geluid gedurende 1 sec. 

Kan ik hier iets aan doen ? 


27 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @NoudvA, mooi dat je een nieuwe TV Box ontvangen hebt, nu gaan we die nog op 100 procent krijgen! 😉

Gebeurt dat hikken op gezette tijden of momenten en is dit op elke zender merkbaar of op een select deel? Gebeurt dit ook als je alle apparaten loskoppelt en enkel TV aansluit? 

Hallo Jason

Helaas doet hij het op alle zenders en irritant vaak. Ongeveer iedere 5 minuten.

Heb Modem al een keer gereset. Maar probleem blijft.

En wat bedoel je met alle apparaten los gekoppelt.

Reputatie 7
Badge +13

@NoudvA Dan lijkt het probleem ergens anders te liggen, bedankt voor je terugkoppeling!

Het zou wellicht aan de LAN-poort achterop het modem kunnen liggen. Momenteel zie ik dat de TV Box in poort vier aangesloten is, zou je deze in poort één, twee of drie kunnen aansluiten, alsjeblieft? Als het probleem met hikkend beeld aanhoudt, zet ik het door naar de technische dienst. Alvast bedankt voor je medewerking!

Hallo Jason,

Ik heb hem in poort 1 aangesloten en helemaal opnieuw opgestart.

het leek erop dat het was opgelost. Maar vanaf vandaag hikt hij weer. Op alle zenders.

Ik hoor graag wat de oplossing gaat zijn.

Reputatie 7
Badge +13

@NoudvA Dan ga ik nog een andere optie proberen waarmee de verbinding volledig nieuw naar het modem gestuurd wordt. Hier merk jij in de praktijk niets van, maar zou na een herstart van modem en TV Box ervoor moeten zorgen dat TV nu vlekkeloos verloopt zonder hikken.

Kun je straks bevestigen of dit gewerkt heeft? Het laatste redmiddel is een volledige reset van de box, die kun je straks toepassen indien bovengenoemde nog niet zijn vruchten heeft afgeworpen. Neem daarvoor een kijkje in dit topic voor alle uitleg: Hoe geef ik de TV Box een factory reset?

Hallo Jason,

 

de tv staat nu een uurtje of 3 aan en tot nu “hikt” hij niet. Dus het lijkt erop dat het heeft gewerkt.

bedankt voor je hulp

 

Reputatie 7
Badge +13

Goedemorgen @NoudvA, dat biedt hoop, ik heb er alle vertrouwen in dat het nu ook daadwerkelijk zo blijft. Kun je me verder op de hoogte houden, mocht het toch nog eens terugkeren, dan zetten we het meteen door naar de specialisten. 

Voor nu: veel kijkplezier toegewenst en bedankt voor je medewerking! 

Helaas 

Naar aanleiding van mijn probleem hierboven. 

Is het probleem nu weer terug. Gisteren de stroom en de internetkabel er een aantal urenneruit gehad. En gisterenavond geen probleem.

Vandaag hikt hij weer als vanouds . 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @NoudvA, heel goed dat je hier gelijk weer voor aanklopt! Ik had heel erg gehoopt dat je probleemvrij zou zijn. Hier gaan we dan ook gelijk weer mee verder, want ik wil dat dit gefixt wordt. Graag wil ik bij je checken of je ook last hebt van een wazig menu. Kan je dit aangeven? Zo ja, dan zou dit een resolutie issue kunnen zijn. Zou je eens in het Menu onder 'Instellingen' kunnen checken of dit op 1080p50 of 1080i50 staat? 

Als dit al goed staat, dan gaan we een onderzoek starten. Zou je dan een specifiek voorbeeld kunnen noemen van een zender en programma waarmee je dit ervaart? Merci! 

Hallo Lisa,

Als het goed is staat er een foto bij dit bericht dat de resolutie op 1080p50 staat.

Voorbeelden zijn er genoeg .

Nu staat hij op sbs6 en om de 3 if 4 minuten hikt hij in het geluid , maar komt er tijdens de hik ook een witte streep horizontaal.

Maar maakt niet uit welke zender ik op heb staan. Alle commerciële maar ook npo1 en 2.

Ik heb 2 kastjes van Animo en allebei doen ze hetzelfde .

 

Gr

Noud

Reputatie 7
Badge +4

Hi @NoudvA, ik zie hier geen foto in het bericht! Maar ik geloof je helemaal op jouw woord, dus top om te weten dat de resolutie goed staat. Merci voor het doorzetten van dit specifieke voorbeeld. Toevallig is er gisteren een fix geweest voor resterende issues met het geluid. Kan je aangeven of je sinds gisteren opeens probleemvrij bent? Zo niet, dan klop ik aan bij onze technische dienst en houd ik het onderzoek nauwlettend voor je in de gaten de komende dagen! 

Hoi Lisa,

Donderdagavond had ik geen probleem.

Maar toen heb ik eerst Netflix gekeken en daarna tv gekeken.

Gisteren eerst tv gekeken en helaas het probleem was er weer. Op iedere zender en om de paar minuten een hik en een witte streep

Ik hoor graag van je 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @NoudvA, dankjewel voor deze aanvulling! Ik ga dit onderzoek meteen voor je indienen. Ook al deed het zich voor alle zenders, zou je toch nog specifiek één zender/programma inclusief datum/tijdstip kunnen noemen? Dit helpt onze technische dienst heel erg. De komende dagen houd ik dit onderzoek volop in de gaten, zodat ik alle updates hier met je kan delen. Ik hoop je snel te kunnen verblijden met goed nieuws! 

Hallo Lisa,

 

ik heb gisteren naar Lang leven de liefde op net5 gekeken.

van 16.40 uur tot 19.30 uur en hierbij was het probleem om de 5 minuten.

Hij hikt in het geluid en om de 5 minuten een streep.

In het begin van het programma een streep van 3 centimeter breed en naar verloopt werd de streep iets minder breed.

 

groet Noud

Reputatie 7
Badge +4

Hi @NoudvA, hartstikke top dit duidelijke voorbeeld! Thanks, topper. Ik heb beide issues in het onderzoek vermeld en hoop dat ik je snel meer kan vertellen. Heb je wellicht ook een foto van de streep? Ik zeg altijd maar, hoe meer informatie hoe beter. Dus wie weet komt de technische dienst dan sneller tot de oplossing! 💪

Hoi Lisa,

 

ik heb geprobeerd een foto te maken maar lukt niet.

Verder heb ik wel nog wat info. Als ik de tv aanzet, is het zeker de eerste paar minuten een ramp. Als hij wat langer aanstaat wordt het iets minder maar niet weg.

Vanmiddag om 15.30 tv aangezet op net 5. Tussen 15.30 en 16.15 is het om de minuut, anderhalve minuut. ( streep en hik )

Nu 20.00 uur nog net 5 om de 4-5 minuten.

 

ik hoop dat je snel een oplossing hebt. Want nu ik weet dat het speelt begin ik me eraan te irriteren.

 

groet Noud 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @NoudvA, geen probleem van de foto! Super dat je dit nog kon aanvullen. Ik zeg altijd maar: hoe meer informatie, hoe beter. Ik heb dit dan ook aangevuld aan het onderzoek. Heel fijn dat je mij nog van zo'n concreet voorbeeld kon voorzien, topper. Dat kan ik mij volledig voorstellen. Ik hoop dat ik je na het weekend kan verblijden met de oplossing! 🤞

Reputatie 7
Badge +4

Hi @NoudvA, ik hoop dat je ook lekker van dit warme weer aan het genieten bent! Graag klop ik bij je aan voor de uitkomst van het onderzoek. Mijn collega van de technische dienst heeft na uitgebreid ondezoek, twee nieuwe TV Boxen jouw kant op gestuurd om de problemen die jij omschrijft aan te pakken. In je My T-Mobile Thuis omgeving kun je de status van deze bestelling checken: My T-Mobile Thuis | Rekeningen inzien en informatie over je abonnement. Geef jij hier een seintje als je probleemvrij bent zodra de nieuwe TV Boxen up and running zijn? 💪

Hallo Lisa,

Dank je wel voor de snelle service en het opsturen van een nieuwe tv box.

Inmiddels heb ik een tv box aangesloten en geinstalleerd.

Het probleem is veel minder maar nog niet helemaal weg.

Het duurt langer voor hij hikt maar hij diet het nog wel. Gisteren naar Rtl4 gekeken tussen 20.20 en 21.30 uur en in die periode heeft hij 4 of 5 keer gehikt.

 

Ik hoor graag van je wat mogelijke oplosssing(en) zijn.

 

gr.

Noud

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @NoudvA, heel fijn dat jij je hier gelijk weer meldt! Ik ben blij om te lezen dat het probleem is afgenomen, maar we willen er natuurlijk voor zorgen dat jij geheel probleemvrij bent. Hier gaan we dan ook zeker een andere oplossing voor zoeken. Ik wil aan je vragen of je een filmpje zou kunnen maken van dit euvel. Lukt het om de WeTransfer-link hier te delen? Dan kan ik dit in combinatie met jouw heldere voorbeeld van afgelopen donderdag doorzetten naar de technische dienst. Ik wil dat het hikken verleden tijd wordt! 💪

Hallo Lisa,

Ik heb het nog even aangekeken en kan helaas geen filmpje maken. Het probleem is nog steeds niet weg. Wat me wel opvalt is dat als ik de tv box aanzet het storen erg is ,om de 10 seconden. Na mate we langer kijken worden de tussenpauzes iets langer. 

Ook als we een programma terugkijken blijft het probleem ook.

 

Ik hoor graag wat de oplossing gaat worden. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @NoudvA, hartstikke goed dat je opnieuw dit issue onder de aandacht brengt! Merci voor de aanvulling. Als je de volgende voorbeelden bij mij kunt aanleveren, dan zorg ik dat de technische dienst hiermee aan de slag gaat:

  • Op welke zender(s) ervaar je dit probleem?
  • Kun je programma's noemen waarbij je dit opmerkte? 
  • Kun je aangeven op welke datums en op welke tijdstippen deze problemen zich voordoen? 

Als je dit kunt aangeven, dan kan de technische dienst het probleem reproduceren. We gaan er vervolgens alles aan doen om dit voor eens en altijd te verhelpen! 🍀

 

Op 1 oktober om 17.00 uur op sbs6. De grote tuinverbouwing

Daarna overgeschakeld op rtl 4 ( rond 18.20 ) rtl boulevard en aansluitend rtl nieuws 

Zondag 3 oktober om 16.30 uur net5 aangezet. En vanaf het begin om de 10 seconden een hij met een witte balk. Na 5 minuten om ongeveer een minuut een hij zonder balk 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @NoudvA, thanks voor de gegevens! Hiermee kunnen we aan de slag. Wel ben ik nog erg benieuwd naar je type tv. Denk daarbij aan merk en versie. Wil je mij deze nog doorgeven, dan hebben we écht alle informatie die we nodig hebben. 

Reageer