Info

Hoe geef ik de TV Box een fabrieksreset?

  • 7 February 2017
  • 29 reacties
  • 37726 Bekeken
Hoe geef ik de TV Box een fabrieksreset?
Reputatie 7
Badge +4

 

Wij hebben drie verschillende TV Boxen. Eentje met harddiskrecorder en twee zonder.

Amino Aria (zonder harddiskrecorder)
Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

 

Entone Kamai (zonder harddiskrecorder)
Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de linkerzijkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Het gaatje van de reset zit naast het gleufje voor de SD kaart. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten.

Entone Amulet (met harddiskrecorder)
Als je de Entone Amulet (ongeveer 20 centimeter breed met een blauw lampje en tijdsaanduiding) hebt, dan kun je deze niet zelf resetten. De klantenservice kan dit wel op afstand voor je regelen. Alle gemaakte opnames zijn dan in één keer verwijderd.


Indien een reset zonder internetkabel gewenst is, check dan het volgende topic: Reset de TV Box (zonder internetkabel).


29 reacties

Reputatie 1
Heb ik gedaan maar het start niet opnieuw op ,heb met paperclip het knopje ingedrukt maar er gebeurt niets en ik zie dat het niet eens mijn klantnummer is vreemd???

heb het net een maand
Reputatie 2
Hoi Davith,



Excuus voor de late reactie. Wat is er precies aan de hand met je tv kastje dat je hem een reset wilt geven?
Reputatie 1
Als ik een dergelijke reset doe, dan staan de klantgegevens er na volledige herinstallatie er nog steeds in. Is er een manier om echt alles te wissen?
Reputatie 7
Hi funkyduck, ik kan eventueel ook op afstand een fabrieksreset voor je uitvoeren maar dat de klantgegevens worden inderdaad weer opnieuw opgehaald na de reset. Wat probeer je met de reset op te lossen? Dan denk ik graag met je mee!
Reputatie 1
Ik wilde tijdens de vakantie van mijn moeder, haar kastje even gebruiken als tweede kastje. Maar ik wil wel gewoon met mijn eigen gegevens in kunnen loggen.
Reputatie 7
Hoi funkyduck!



Wat lief dat jij de TV Box van jouw moeder mocht lenen! Met een fabrieksreset zouden inderdaad de gegevens verloren moeten gaan. Heb je lang genoeg de resetknop ingedrukt? Misschien is 'ie niet helemaal gereset.
Reputatie 1
Ik heb echt een hele goede reset gedaan en dan gaat hij eerst weer allemaal software downloaden en installeren, maar helaas blijven de klantgegevens er in staan.



En nu heb ik zelf een kastje er bij gekocht, zodat ik die kan testen en niet huur hoef te betalen aan T-mobile. Daar kan ik wel mijn klantgegevens invoeren nadat hij zelf alle software van T-mobile heeft opgehaald. Maar helaas, dan zegt hij: "registratie mislukt of niet toegestaan"



Lief he 😛
Reputatie 7
Hi funkyduck, het is echt tof dat je moeder zo lief is om haar TV Box uit te lenen maar de TV Boxen zijn gekoppeld aan je adres en klantnummer. Bij een fabrieksreset wordt het klantnummer automatisch opnieuw opgehaald en je kan deze zelf niet veranderen. Een ander klantnummer op een losse TV Box zal inderdaad niet werken omdat die TV nog geregistreerd staat op een ander adres en klantnummer. Kort gezegd is het niet mogelijk om de TV Box van iemand anders op jouw adres te gebruiken ook al is het in dit geval bedoeld als lief gebaar 🙂
Reputatie 1
Desalnietemin kon ik wel op mijn adres, met de klantgegevens van mijn moeder en haar box TV kijken. Maargoed,..



Nu heb ik zelf eentje gekocht en daar kan ik niet mee registreren. Dat dat komt omdat de registratie niet klopt bij T-mobile. Is het dan misschien wat om dat los te koppelen, zodat ik wel met mijn eigen box TV kan kijken? Nu lijkt de oorzaak dus niet bij mij te liggen, maar bij de registratie van T-mobile 😉
Reputatie 7
Hi funkyduck, wat bedoel je met zelf ééntje gekocht? Heb je deze bij ons besteld of heb je hem ergens van het internet gehaald? We ondersteunen alleen TV Boxen die door ons uitgegeven zijn en geregistreerd zijn op jouw adres. Ik kan dus niet zomaar een "vreemde" TV Box vrijgeven of registreren die je ergens anders aan hebt geschaft 🙂 Wat je eventueel wel kan doen is de TV Anywhere app gebruiken met de inloggegevens van je moeder zodat je tóch bij jou thuis gebruik kan maken van haar T-Mobile Thuis TV abonnement!
Reputatie 1
Ik meende dat ik bij T-mobile huur betaalde voor de TV-box en dat ik dus inderdaad zelf een box kon kopen, die ook netjes alle software van T-mobile download en installeert. Ik hoef dus ook geen ondersteuning op het apparaat, maar ik wil wel gewoon toegang tot mijn betaalde TV-diensten. En zo 'vreemd' is de TV-box inderdaad niet, want het is exact hetzelfde kastje, wat destijds nog door Vodafone is geleverd. Ik begrijp nu dat T-mobile weigert om betaalde TV-diensten te leveren indien je het kastje niet bij T-mobile huurt, maar in een keer zelf alle kosten voor de aanschaf van het kastje voor je rekening hebt genomen? Ik vind dit een kwalijke zaak.
Reputatie 7
Hi funkyduck, je betaalt voor een totaal TV pakket mét TV Box. Deze "huur" je inderdaad in zekere zin maar je betaalt eigenlijk voor de dienst zelf die geleverd wordt op de door ons ondersteunde TV Box die je van ons ontvangt en die gekoppeld is aan jouw abonnement en leveringsadres. Hier bieden we uiteraard volle ondersteuning op en als je TV Box bijvoorbeeld defect is dan ontvang je kosteloos een nieuwe van ons.



We hebben wel eens signalen gekregen dat klanten ook ontvangst hadden met hun eigen TV Box maar dit is eigenlijk niet de bedoeling en dit ondersteunen we dan ook niet. Diensten die specifiek bedoeld zijn om óveral TV te kunnen kijken zoals TV Anywhere kan je wél op verschillende apparaten gebruiken maar Interactieve TV wordt alleen ondersteund op de door ons geleverde TV Box.
Reputatie 1
De woorden 'in zekere zin' en 'eigenlijk' stellen me teleur en duiden er op dat T-mobile iets 'verborgens' opdringt. Nergens kan ik vinden dat ik niet ook zelf een box kan kopen om zo huur te voorkomen.
De woorden 'in zekere zin' en 'eigenlijk' stellen me teleur en duiden er op dat T-mobile iets 'verborgens' opdringt. .

Dat komt omdat het antwoord van "klantenservice-nederlands" over is gegaan op "juridisch-technisch-Nederlands". Da's een héél andere taal.
Reputatie 7
Haha zo was het niet bedoeld @soyyo 🙂



@funkyduck Je kan uiteraard zelf een TV Box aanschaffen maar wij geven nergens aan dat je gebruik kan maken van onze TV dienst met een eigen TV box. Als je hem aan de praat krijgt uiteraard geen probleem! Maar je neemt een TV dienst af en hier krijg je van ons een TV Box bij zodat je gebruik kan maken van deze dienst. Voor het totale pakket betaal je dan maandelijks een bedrag. Wij ondersteunen alleen de TV Box die je van ons ontvangt, op eventueel zelf aangeschafte TV Boxen kunnen wij niet garanderen dat de TV dienst werkt, simple as that 😉
Reputatie 1
Dat er geen service wordt gegeven op een eigen TV-box is geen probleem.

Wel heb ik er problemen mee dat je zegt dat het wel is toegestaan, maar dat T-mobile het apparaat blokkeert! Als je als T-mobile er geen bemoeienis mee wil hebben, moet je ook geen blokkadefilter instellen voor niet toegewezen TV-boxen, simple as that!

Ik heb ook mijn tv box een reset gegeven maar hij geeft een foutmelding en zegt dat als deze blijft aanhouden ik technische dienst moet inschakelen ook vraagt hij hem opnieuw in te stellen maar om dat te kunnen heb ik een paswoord nodig? 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Ilke1993 als ik je goed begrijp, wil je inloggen op het modem om dit opnieuw in te stellen? Je vindt de gebruikersnaam en het wachtwoord op de achterkant van het modem. 

Na de reset van het kastje (ca 10 cm) met een paperclip zie ik helemaal de hdmi aansluiting niet meer waar het kastje op draait in mijn TV.
Ben zo niet blij met dit gezeur allemaal. Laatste topic antwoord is van een jaar geleden dan hadden ze toch allang intern deze problemen kunnen oplossen om het in 2022 goed werkend te kunnen aanbieden

Reputatie 7

Hi @Thea12345, hartstikke fijn dat je gisteren gelijk de tip van @Boris bent uit gaan voeren! Echter had ik gehoopt dat je na deze handeling probleemvrij zou zijn. Ik ga je heel graag verder helpen, want weet dat ik niets liever wil dan dat jij probleemvrij bent. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal begrijp wat je bedoelt met dat je de HDMI-aansluiting niet meer ziet. Kan je hier iets meer context over geven? En merk je ook ergens een verbetering op na deze reset of ervaar je nog exact dezelfde problemen als die in jouw eerdere topic staan omschreven? Als je kan opsommen welke euvels jij op dit moment nog ervaart na de reset, dan ga ik hier verder voor je achteraan. Ik ben pas blij als jij ook helemaal tevreden bent! 

Hoi Lisa, 

heb gebeld met dd klantenservice enz 

Is opgelost. 

Reputatie 7

Hi @Thea12345, ik ben super blij om dit te lezen! Hartstikke fijn dat je dit hier aangeeft, merci. Als je nog andere vragen hebt, weet dan dat je hier altijd kunt aankloppen. Maak er een mooie dag van en veel kijk-plezier. 

Reputatie 1

Hallo,

Bij mij ook dezelfde problemen. Tijdens het televisie kijken ineens een melding met error.

Vervolgens alle tips and tricks - inclusief de fabrieksreset - van jullie uitgeprobeerd en er komt uiteindelijk de melding: Unable to connect to DHCP server. Please contact technical support.

 

Graag zsm oplossen. Bedankt.

Reputatie 7

Hi @Peter9691, heel goed dat je dit doorgeeft! Ik heb meteen een verzoek ingediend voor onze technische dienst. Hier heb je net ook een e-mail over gekregen ter bevestiging. Ik houd het onderzoek de komende dagen goed in de gaten en laat het je weten als er een update uit rolt. Hopelijk kan ik snel de oplossing met je delen. 

Reputatie 1

Dank je wel. Lisa.

In de tussentijd heb ik gisterenavond ook telefonisch contact gehad met een collega van je. Ook zo konden we het niet oplossen. Ik wacht het af!

Bedankt.

Reageer