Beantwoord

TV-Anywhere app Apple TV 4K verschil geluid niveau NPO - RTL

  • 28 November 2021
  • 30 reacties
  • 977 Bekeken

Ik gebruik de TV Anywhere app op de laatste Apple TV 4K versie (2021).

Het video signaal wordt probleemloos via een HDMI kabel doorgespeeld aan een Samsung TV.

Het audio signaal wordt door Apple TV draadloos doorgeven aan 2 Homepods (1e generatie) die in stereo modus geschakeld zijn.

Mijn probleem is dat het geluid van de NPO zenders aanzienlijk zachter wordt afgespeeld als dat van bijvoorbeeld de RTL zenders. Zodanig dat als het niveau op RTL normaal staat en er naar NPO wordt overgeschakeld dit onverstaanbaar zacht is en er dus telkens het volume flink omhoog moet worden ingesteld. Zap je vervolgens terug naar RTL, dan staat het geluid veel te hard. M.a.w. je bent constant met de volume knop in de weer.

In geval van streamen van bijvoorbeeld iPhone naar Apple TV doet zich dit fenomeen niet voor.

Het lijkt dus zo op het eerste gezicht te liggen aan de TV Anywhere app.

Iemand enig idee, gelijksoortige ervaren of work around? Zou dit graag oplossen.

icon

Beste antwoord door Lisa 15 December 2021, 14:58

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

30 reacties

Reputatie 7

Hi allemaal, ik wil jullie heel graag voorzien van een terugkoppeling omtrent dit onderzoek! Mijn collega's zijn erachter gekomen dat het hier inderdaad om een bug gaat, maar dat dit niet makkelijk op te lossen is. Als dit aangepast gaat worden, dan heeft het invloed op alle zenders die we hebben. Er wordt dan ook nog gekeken naar of en hoe we dit kunnen oplossen. Hier zal nog wel wat tijd overheen gaan, maar ze zijn er dus achter hoe dit veroorzaakt wordt. Weet dat we hard bezig zijn met het issue!

Reputatie 7

Hi @Petter10, merci voor deze terugkoppeling! Ik had ontzettend gehoopt dat ik het bovenstaande issue voor jou eerder al kon oplossen, maar ik respecteer uiteraard jouw beslissing. De uitkomst zal ik hier sowieso delen wanneer deze bekend wordt, zodat je hier nog wel van op de hoogte bent. En weet dat je hier altijd aan mijn mouw mag trekken als je nog bepaalde vragen hebt!

Reputatie 1

Welk alternatief is dat?

Beste Lisa,

Ik heb m’n tv abonnement bij T-mobile inmiddels opgezegd voor een uitstekend functionerend alternatief.

Reputatie 7

Hi @Henk2021 en @Petter10, ik wil jullie graag laten weten dat ik nog geen nieuwe update heb binnengekregen over dit onderzoek! Ik verwacht ook niet op korte termijn een concrete update terug te krijgen, excuses hiervoor. Weet dat jullie mij altijd aan de mouw kunnen trekken in dit topic, zodat ik kan checken of er een nieuwe update is binnengekomen.

Reputatie 7

Hi guys, ik wil graag laten weten dat dit wij voor dit issue momenteel in overleg zijn met de leverancier! Het proces verloopt minder snel dan ik had gehoopt, maar wij zijn er nog steeds mee bezig. Zodra hier wat uitrolt, dan deel ik dat uiteraard gelijk.

 

Dit zal nog wel even duren..

Reputatie 7

Hi @Petter10 en @Henk2021, het is alweer even geleden dat ik de vorige update met jullie heb gedeeld! Zoals ik eerder ook al aangaf, ben ik al deze tijd nog steeds dit issue blijven chasen voor jullie. Ons TV Team is nog heel druk bezig om een structurele oplossing voor dit probleem te vinden. Bij elke tv meeting komt jullie case ook aan bod en ik krijg het dan ook meteen te horen van de specialisten, zodra er een concrete update gereed is!

Reputatie 7

Hi allebei, graag wil ik jullie laten weten dat dit onderzoek nog steeds gaande is! Ik had echt gehoopt dat ik inmiddels al de oplossing met jullie kon delen. Weet dat ik elke tv meeting dit issue aansnijd met de vraag aan onze IT-afdeling of de oplossing al nabij is. Zodra ik weer een concrete terugkoppeling krijg van mijn collega's, dan laat ik dat hier weten. Onwijs bedankt voor jullie begrip en geduld tot nu toe en excuses dat het al zo lang duurt! ☘️

Reputatie 1

@Lisa Bedankt!

Reputatie 7

Hi @Petter10 en @Henk2021, het is alweer even geleden dat ik de laatste update met jullie deelde! Graag wil ik laten weten dat het nog steeds wordt onderzocht door onze IT-afdeling. Ik blijf dit voor jullie in de gaten houden en deel het hier, zodra er een nieuwe update uit het onderzoek rolt. Merci voor jullie geduld! 😊

Reputatie 7

Hi @Petter10 en @Henk2021, ik hoop dat jullie heel erg hebben genoten van de kerstdagen! Mijn collega's van de IT afdeling zijn druk bezig om het door jullie aangestipte issue te verhelpen, want er is geconstateerd dat dit inderdaad opgelost moet worden. Zodra de permanente oplossing is gevonden, dan deel ik die met jullie. Voor nu wil ik alvast het volgende meegeven. Mogelijk helpt het als je in de Apple TV settings → video en audio → audio → verminder harde geluiden op ‘aan’ zet. Voor nu wil ik jullie in ieder geval een hele mooie jaarwisseling wensen! 🎇

Reputatie 7

Hi guys, ik wil jullie graag laten weten dat dit issue morgen bij een tv meeting verder wordt besproken! Zelf ben ik vanaf morgen een paar dagen vrij, maar hierna kom ik bij jullie terug met (hopelijk) een concrete update. Ik houd jullie op de hoogte. Voor nu alvast hele mooie feestdagen! 🎄

Reputatie 7

Bedankt dat jullie dit gelijk hebben laten weten @Petter10 en @Henk2021! Ik heb dit direct weer doorgegeven aan mijn collega van de technische dienst en aan het onderzoek toegevoegd, zodat ze verder op zoek kunnen gaan naar de oplossing. Zodra er weer een update uitrolt, dan meld ik dat meteen aan jullie!

Reputatie 1

Hallo @Lisa 

Hier Apple tvOS 15.2 en TMobile TV app 1.5.0 in gebruik.

Probleem is zoals verwacht niet opgelost. De streams die TMobile levert bevatten zowel 5.1 (NPO 1,2,3) als 2.0 (RTL 4) multi  channel geluid. De TMobile TV app geeft dit geluid 1:1 door aan de klant. Dit verklaart de geluidsverschillen. De TMobile TV app moet een nieuwe functie krijgen om zelf de output van het geluid in te kunnen stellen voor alle streams. Laat jullie techneuten anders even kijken naar de Ziggo TV App. Daarin is deze functie wel beschikbaar. 

@Lisa Momenteel draait hier TV Anywhere app versie 15.0. Neem aan dat dit de laatste versie is. Geluidsniveau verschil issue is nog steeds aanwezig.

Reputatie 7

Hi @Henk2021 en @Petter10, ik heb een terugkoppeling gekregen van mijn collega van de technische dienst! Het klopt inderdaad wat je zegt @Henk2021, dit heb ik ook doorgekregen van mijn collega. Het is inderdaad de TV Anywhere App die geüpdatet moet worden en niet de Apple TV. Excuus voor de verwarring! Zouden jullie beiden willen checken of jullie de TV Anywhere App hebben bijgewerkt naar de laatste versie en als dat kan een update willen geven? Ik hoor heel graag van jullie of het issue hiermee is verholpen! 

Reputatie 1

Hi @Petter10, top dat je mij zo snel van deze update voorziet! Wat balen dat de update dit probleem niet heeft verholpen. Ik heb dit zojuist gelijk doorgegeven aan mijn collega van de technische dienst, zodat zij hier verder mee aan de slag kan. Ik blijf het onderzoek voor jullie in de gaten houden en hoop snel meer te kunnen delen!

‘Balen’?
De functionaliteit die dit issue moet oplossen in de app is überhaupt nog niet geïmplementeerd in de nieuwe update van de T Mobile app. Dan is het toch logisch dat het niet werkt.

Een update van de Apple TV gaat daar echt niets aan veranderen.

Reputatie 7

Hi @Petter10, top dat je mij zo snel van deze update voorziet! Wat balen dat de update dit probleem niet heeft verholpen. Ik heb dit zojuist gelijk doorgegeven aan mijn collega van de technische dienst, zodat zij hier verder mee aan de slag kan. Ik blijf het onderzoek voor jullie in de gaten houden en hoop snel meer te kunnen delen!

@Lisa

Beschreven fenomeen doet zich alleen voor via de TV-Anywhere App. Vandaag de update 15.2 op de Apple TV geïmplementeerd en zoals min of meer verwacht is het volume issue hiermee niet verholpen. Kijk uit naar de oplossing!

 

Reputatie 1

@Lisa 

Zie hier het nut van releasenotes bij update. 

Reputatie 7

Nog een aanvullende update die ik vanuit één van mijn collega's heb gekregen van de technische dienst! Op 14 december verschijnt de nieuwe update van Apple TV, dus mijn collega wil graag checken of het issue die jullie aangeven dan verholpen is. Wanneer het dan nog steeds niet is verholpen, wordt er gelijk weer verder gekeken naar een oplossing! 

Reputatie 7

Hi guys, een kleine update vanuit mij voor het weekend! Dit probleem is nog steeds in onderzoek, dus ik hoop hier na het weekend meer over te kunnen delen met jullie. Weet dat ik het nog steeds op mijn radar heb staan om dit in de gaten te houden. Voor nu: een mooi weekend allebei! 

Reputatie 7

Helemaal top! Merci voor de snelle aanvullingen. Ik heb het onderzoek gelijk ingeschoten en blijf dit de komende dagen nauwlettend in de gaten houden. Het kan enkele dagen duren voordat er een uitkomst uitrolt. Zodra ik een update zie, zijn jullie de eerste die het horen. Fingers crossed dat ik hier snel een update over kan delen! 😁

@Lisa Hier ook tvOS 15.1.1 idd