Update naar T-Mobile TV > Beeld is veel slechter!

Toon eerste reactie

734 reacties

Omdat ik onlangs nieuwe apparatuur kreeg het geen ook wel mocht aangezien het oude al uit de tijd van Napoleon stamde werd ik meteen ook overgezet naar het nieuwe platform.

Hoewel ik altijd behoorlijk kritisch was moet ik eerlijk bekennen dat het beter is dan verwacht, zo goed als het oude “nee” maar voor mij persoonlijk 85 tot 90% in vergelijking met het oude platform, en ook ik merk wel verschil tussen de zenders onderling, maar dat is op zich geen wonder.

Zenders als NGC of Discovery enz. zenden vaak oude(re) programma's uit welke al in een mindere kwaliteit zijn opgenomen, en voor sportuitzendingen geldt nog altijd hoe meer tussenstations in de keten hoe slechter de kwaliteit als het aankomt bij de consument, en opgenomen programma's zullen altijd slechter zijn de origineel, denk maar aan de oude videorecorder.

Nou nee hoor, in de moderne digitale wereld hoeft een opgenomen programma niet slechter te zijn dan het origineel. Niet te vergelijken met een oude videorecorder.
Ik zie gewoon overduidelijke verschillen met XS4ALL/KPN waar ik vandaan kom. 

Reputatie 5
Badge +2

Dar bedoel ik. Dat het beeld niet denderend is is niet het einde van de wereld. TV is voor veel mensen iets voor erbij geworden naast het netflixen HBO’en en Prime’en. Logisch dat providers daar minder in investeren. Al dat gebinge-watch kost ze klauwen met geld dan blijft er weinig over om te investeren in TV. T-Mobile zal gewoon doen wat hun cijfers ze ingeven. En die cijfers zeggen waarschijnlijk dat het overgrote deel van de bandbreedte verstookt wordt voor het streamen via streaming services.

De issues die hier genoemd zijn herken ik niet bij het kijken via de Amino. Voor mij is dat beeld gewoon acceptabel. De box herstart niet irritant vaak ofzo. Enige wat ik mis is de zender lijst die er blijkbaar niet op zit.

@D-VineOp het moment dat ik via de Amino kijk en verder niks anders verbruik via internet in huis is de throughput op mijn WAN poort van m’n router 12mbit (Veronica). Dus ik heb toch het idee dat ik via de Amino naar een andere stream kijk dan via de app. Het gekke is wel dat Vlan 640 een paar kbit throughput heeft en vlan300 op het moment dat ik kijk die 12mbit.

De zelfde uitzending via de App is de throughput inderdaad lager. Maar eerlijk gezegd zie ik dat niet af aan het beeld op een 55” OLED.

Wat ik wel jammer vind is dat TV altijd een koppeldienst is. Er is geen provider (behalve canaal digitaal in beroerde kwaliteit) die apart hoog kwalitatieve TV aan bied voor bijvoorbeeld sport. Denk dat hier (ondanks de klagers in deze post) gewoon te weinig markt voor is.

Ik blijf dit wel volgen want de Android app is inderdaad van dermate beroerde kwaliteit dat het zeker geen alternatief is. Maar dat zit meer in stilstaand beeld, zenders die op zwart springen etc dan in de kwaliteit van het beeld.

Ik ben wel benieuwd of er ook daadwerkelijk metingen zijn gedaan via het nieuwe platform.

Toen ik nog bij die ISP werkte waren TV issues ook altijd een lang slepend issue. De meeste TV gerelateerde tickets stonden maanden open zonder concrete uitkomst. Er is ook zoveel binnen het “klant domein” wat van invloed kan zijn. Dat moet eerst allemaal uitgesloten worden voor je een leverancier tot onderzoek kan dwingen.

VLAN 300 is het oude platform(?) ...

Reputatie 7
Badge +17

Vlan300 is juist het nieuwe platform. 

Reputatie 5
Badge +2

Vlan300 is juist het nieuwe platform. 

Juistem 😅.

Spelen deze problemen nog steeds?

Ben nu ongeveer een maand abonnee en kijk op dit moment naar RKC - Ajax, maar het is ontzettend schokkerig; net alsof ik naar een herhaling van een actie zit te kijken....

Instellingen staan in principe zoals voorheen bij KPN (1080p/60Hz), dus daar zou het niet aan mogen liggen.

Reputatie 7
Badge +2

Net na lange tijd weer eens op dit topic gekeken, en meteen even op 150 gekeken maar beeld is goed mooi scherp en geen enkele vorm schokkerig of wat dan ook, tv is een LG Oled 55” uit 2021.

Ik maak gebruik van de Entone 610 box wel heb ik een highspeed HDMI gehaald bij de Action en die in de HDMI 4K geprikt achter in de tv, dus niet de standaard HDMI.

Reputatie 3

Instellingen staan in principe zoals voorheen bij KPN (1080p/60Hz), dus daar zou het niet aan mogen liggen.

Televisie is in Nederland 50Hz. Dan is het niet zo vreemd dat je met 60Hz een schokkerig beeld hebt.

Reputatie 7
Badge +2

Mijn Entone staat toevallig ook op 1080P60Hz zag ik net, maar geen enkele last van schokkerig beeld

Reputatie 3

Dat kan zo zijn, maar er moeten toch ergens 5 beeldjes per seconden (zijn er 25 op 50hz normaal) bij "verzonnen" worden en kan het veroorzaken dat het niet helemaal soepel loopt. Zeker met wat snellere bewegingen. 

Reageer