Update naar T-Mobile TV > Beeld is veel slechter!



Toon eerste reactie

764 reacties

Reputatie 5

@Lisa ik heb je een PB gestuurd :) 

Reputatie 2

@Lisa ook ik heb je een PB gestuurd. Mvgr. Hoekie (1971)

Reputatie 4

Hi allemaal, heel erg bedankt voor jullie aanvullingen! Ik wil graag een update aan jullie geven. Zoals ik heb aangegeven heeft er een fix plaatsgevonden voor de problemen die in dit topic zijn aangekaart. Ik heb met mijn collega overlegd en hij geeft aan dat deze fix er, als het goed is, ook voor zorgt dat de blokjes die ontstaan bij bewegend beeld (voornamelijk bij sportzenders) verdwijnen. Deze fix zorgt er dan ook voor dat de kwaliteit omhoog gaat. 

De fix is bij jou doorgevoerd @DennisAmeling! Jij bent ook meegenomen @MetaframeNL, maar ik kreeg jammer genoeg te horen van mijn collega dat jouw TV Box uitstond, waardoor het niet is gelukt om de fix te activeren. Kan jij mij een seintje geven als jij deze weer aan hebt staan? Dan geef ik dit namelijk direct door bij mijn collega. 

Ik hoor ontzettend graag van jou of jij verschil merkt @DennisAmeling! Jij hoeft hier dus geen herstart voor uit te voeren met de TV Box, dit heeft mijn collega gisteren al gedaan. Ik duim heel erg dat jij zichtbaar verschil merkt en dat dit bij @MetaframeNL dus ook voor verbetering gaat zorgen. 

Hi @RBeumers@hoekie1971 en @Gertjan58, heel goed dat jullie hier ook aan de bel trekken! Ik stel graag voor om ook jullie gegeven door te zetten, zodat deze fix bij jullie geactiveerd kan worden. Ik hoop dan dat jullie ook zichtbaar verschil merken. Laat het vooral weten of ik de gegevens naar mijn collega mag doorzetten, want ik wil graag kijken of dit de kwaliteit bij jullie verbetert. 

Hi @jvdh217, merci voor het doorgeven! Omdat jij expliciet aangeeft dat jij dit bij Terug Kijken hebt, wil ik je hier graag zelf verder mee helpen. Zou jij allereerst een powerflip van de TV Box willen uitvoeren? Dit doe je door de stekker uit het stopcontact te halen. Vervolgens 10 seconden te wachten en dan mag de stekker er weer in worden gestoken. Merk jij hierna verschil? Zo niet, dan hoor ik of jij dit bij bepaalde afleveringen hebt of bij alles dat jij terugkijkt. Ik hoor het graag, want dan ga ik hier de hulptroepen voor inschakelen als dat nodig is.  

 

Heb de powerflip gedaan. Ik ga vanaf vanavond kijken of er verschil is. Zal alle momenten waarop bij een bepaald programma weer blokkerig beeld is opschrijven. Was met grote regelmaat en vaak met terugkijken. 

Reputatie 5

@Lisa dank voor de update!

Ik heb met mijn collega overlegd en hij geeft aan dat deze fix er, als het goed is, ook voor zorgt dat de blokjes die ontstaan bij bewegend beeld (voornamelijk bij sportzenders) verdwijnen. Deze fix zorgt er dan ook voor dat de kwaliteit omhoog gaat. 

 

Helaas zijn de genoemde blokjes nog steeds duidelijk zichtbaar, er lijkt daar geen verschil in te zitten. Bijv. bij de leader van het RTL Nieuws goed te zien, daar zit veel beweging in.

Hoor graag als ik  nog iets kan testen/aanpassen!

Reputatie 1

Beste,

Ook ik ervaar helaas slecht beeld na de overstap naar TM TV. Ik ben dan ook benieuwd naar de ervaringen van degene die onlangs de fix hebben ontvangen. Heeft dit een verbetering opgeleverd?

Reputatie 4

Beste,

Ook ik ervaar helaas slecht beeld na de overstap naar TM TV. Ik ben dan ook benieuwd naar de ervaringen van degene die onlangs de fix hebben ontvangen. Heeft dit een verbetering opgeleverd?


Ik verwacht geen enkele verbetering.  Ik zit gelukkig nog op het oude systeem en hou dat zo zo lang ik kan.
De nieuwe dienst heeft een lagere bitrate en dan kan simpelweg nooit beter zijn wat ze ook beloven en vertellen.
Al die goed bedoelde berichten zijn dan ook wat mij betreft onzin en gaan nergens toe lijden is doen niet dan de lastige klant die wel kwaliteit wil bezig houden met de illusie dat het beter wordt. De bitrate moet gewoon weer omhoog punt uit. zolang dat niet gebeurd gaat dit nooit opgelost worden.

 

De app op mijn tablet heeft ook de nare gewoonste steeds weer terug naar AUTO te gaan ondanks dat ik 1080P handmatig aan zet wat dus keer op keer problemen geeft. Maar voor de box thuis die bekabeld is aangesloten moet het beeld weer gewoon terug naar 10-14 Mbit. Dit kan vrij simpel maar ze verdommen het gewoon.  Dat het zelfde platform ook op de tablets en telefoons en binnenkort de tv app moet werken is een kul argument. Ze kunnen gewoon een 1080p+ stream maken als ze zouden willen en deze niet beschikbaar maken voor de tablets en telefoons en die voor de boxen forceren vanuit de box software.

 

 

Reputatie 7
Badge +1

@Hutjeflut  Net als u heb ik geluk nog op het oude platform te zitten, heb onze vrienden bij T-Mobile thuis duidelijk gemaakt dit ook zo te willen houden.

Ik gebruik alleen een Entone 510 en die werkt in mijn situatie gewoon zoals het hoort, beeld is goed geen enkel probleem met blokjes of andere problemen zoals het nieuwe platform bij voetbal of formule 1, gebruik geen tablet alleen heel af en toe mijn Iphone om te streamen met een Chromecast naar een tv elders in huis.

Toch kan ik geen medelijden hebben met de mensen die individueel vragen om overgezet te worden, en dan problemen ondervinden ondanks dat het al een hele tijd bekend is dat T-Mobile thuis de grootste problemen heeft met het nieuwe platform, evenals met het overzetten van WBA naar ODF.

Reputatie 1

@Hutjeflut Bedankt voor je antwoord, soortgelijke reactie heb ik eerder gelezen in dit topic. Mijn vraag is of de door @Lisa genoemde gebruikers die de fix enkele dagen terug hebben ontvangen hierna een verbetering hebben geconstateerd. Zo ja, dan ontvang ik die fix ook graag.

Reputatie 5

@Hutjeflut  Net als u heb ik geluk nog op het oude platform te zitten, heb onze vrienden bij T-Mobile thuis duidelijk gemaakt dit ook zo te willen houden.

Ik gebruik alleen een Entone 510 en die werkt in mijn situatie gewoon zoals het hoort, beeld is goed geen enkel probleem met blokjes of andere problemen zoals het nieuwe platform bij voetbal of formule 1, gebruik geen tablet alleen heel af en toe mijn Iphone om te streamen met een Chromecast naar een tv elders in huis.

Toch kan ik geen medelijden hebben met de mensen die individueel vragen om overgezet te worden, en dan problemen ondervinden ondanks dat het al een hele tijd bekend is dat T-Mobile thuis de grootste problemen heeft met het nieuwe platform, evenals met het overzetten van WBA naar ODF.

Ik heb idd gevraagd om overgezet te worden, er van uitgaande dat tmobile de kwaliteit het zelfde zou houden. Immers is er nergens gecommuniceerd dat men de kwaliteit zou gaan terug schroeven. Dit is dan ook geen probleem maar een keuze van Tmobile waar straks iedereen last van gaat krijgen! 

Reputatie 7
Badge +1

@MetaframeNL  Zoals je kunt lezen in onderstaande stukje van @ Brian heeft T-Mobile wel terdege een bewuste keuze gemaakt om een lagere kwaliteit bitrates te leveren dan op het oude platform, ik voorspel u dan ook eigenlijk durf ik het wel zeker te stellen dat T-Mobile thuis heel veel klanten gaat kwijtraken als het termijn van het contract is afgelopen.  Ik ben altijd zeer tevreden geweest over mijn internet en tv van T-Mobile en zou het zeer jammer vinden dat ik door hun eigen schuld zou moeten uitkijken naar een andere provider.

 

 @BeMu wat betreft de kwaliteit van de TV stream is er al genoeg gezegd in het lopende topic denk ik. De nieuwe stream is alles bij elkaar genomen beter dan het oude platform voor het doel waar het voor gebruikt kan worden. Extreme randgevallen onderzoeken we aan gaan we mee aan de slag (zoals sommige klanten waarbij de TV Box niet de juiste resolutie pakt).Het gebruiken van een lagere bitrate ten overstaan van het oude platform is wel een bewuste keuze, omdat er steeds meer draadloze apparaten gebruikt worden bieden we het liefst een zo stabiel mogelijke verbinding die je met elk device kan gebruiken. Of je de beeldkwaliteit beter of minder vindt ten opzichte van het oude platform is subjectief. Over de hele linie genomen is het aantal klachten minimaal dus voor de meeste klanten lijkt het ruim voldoende maar we blijven het natuurlijk graag verbeteren en jullie feedback is hier erg waardevol bij!

Reputatie 5

@MetaframeNL  Zoals je kunt lezen in onderstaande stukje van @ Brian heeft T-Mobile wel terdege een bewuste keuze gemaakt om een lagere kwaliteit bitrates te leveren dan op het oude platform, ik voorspel u dan ook eigenlijk durf ik het wel zeker te stellen dat T-Mobile thuis heel veel klanten gaat kwijtraken als het termijn van het contract is afgelopen.  Ik ben altijd zeer tevreden geweest over mijn internet en tv van T-Mobile en zou het zeer jammer vinden dat ik door hun eigen schuld zou moeten uitkijken naar een andere provider.

 

 @BeMu wat betreft de kwaliteit van de TV stream is er al genoeg gezegd in het lopende topic denk ik. De nieuwe stream is alles bij elkaar genomen beter dan het oude platform voor het doel waar het voor gebruikt kan worden. Extreme randgevallen onderzoeken we aan gaan we mee aan de slag (zoals sommige klanten waarbij de TV Box niet de juiste resolutie pakt).Het gebruiken van een lagere bitrate ten overstaan van het oude platform is wel een bewuste keuze, omdat er steeds meer draadloze apparaten gebruikt worden bieden we het liefst een zo stabiel mogelijke verbinding die je met elk device kan gebruiken. Of je de beeldkwaliteit beter of minder vindt ten opzichte van het oude platform is subjectief. Over de hele linie genomen is het aantal klachten minimaal dus voor de meeste klanten lijkt het ruim voldoende maar we blijven het natuurlijk graag verbeteren en jullie feedback is hier erg waardevol bij!

Klopt, dit was echter NA de overzetting van mij en toen ik er specifiek een aantal weken druk op had gezet. 

Reputatie 5

Zoals je kunt lezen in onderstaande stukje van @ Brian heeft T-Mobile wel terdege een bewuste keuze gemaakt om een lagere kwaliteit bitrates te leveren dan op het oude platform

 

@BeMu Ben nu wel benieuwd hoeveel data er door die TV kastjes heen gaat (Mbps) op het oude platform vs. het nieuwe platform. Meten = weten 😉 heb je heel toevallig de mogelijkheid om er een switch o.i.d. tussen de zetten (bijv. van UniFi) waarmee je het totale dataverbruik en de gemiddelde Mbps kunt uitlezen? Ik kan dat sowieso doen voor het nieuwe platform, maar kan natuurlijk niet meer meten op het oude platform (had dat destijds wel even moeten doen realiseer ik me nu).

Reputatie 7
Badge +1

@DennisAmeling 

Dit nog wel kunnen vinden uit een oud topic antwoord was van Pjotr ex medewerker T-M


Tof dat je een overstap overweegt!😄 De exacte resolutie verschilt per zender. Op onze website vind je een overzicht van alle Full HD zenders.

Overzicht bitrate
Op onze HD Plus kanalen is de bitrate gemiddeld 12 Mbps.
Onze HD kanalen hebben een bitrate van 8 Mbps over het WBA netwerk en 16 Mbps over ons eigen ODF netwerk.
Onze SD kanalen hebben een bitrate van 4 Mbps en over het WBA netwerk en 8 Mbps over ons eigen ODF netwerk.
 

Reputatie 5

Oh top, goed om te weten! Zal dit weekend even meten op het nieuwe platform 👍🏼

Reputatie 7
Badge +1

@DennisAmeling Nog vergeten te vermelden zit momenteel (nog) op het WBA netwerk op dit moment zou ik het niet aandurven om een migratie aan te vragen om op het eigen ODF gezet te worden, de reden hiervoor is dat er in mijn beleving veel te veel fout gaat bij de klanten die wel individueel worden overgezet.

Reputatie 5

Nieuwe platform is 6mbit max van wat ik er van begrepen heb. Is nogal een verschil met dat wat ik eerst had op het ODF. 

Reputatie 7
Badge +1

@MetaframeNL  Als het echt zo is wat u zegt dan is dat gewoonweg veel te weinig voor FHD op een groot scherm, dat is alleen bruikbaar op een tablet of smartphone en ook op een laptop.

 

Reputatie 5

@MetaframeNL  Als het echt zo is wat u zegt dan is dat gewoonweg veel te weinig voor FHD op een groot scherm, dat is alleen bruikbaar op een tablet of smartphone en ook op een laptop.

 

Joh! Ik maak niet voor niets zoveel stampij in dit topic. En daarom kwam de verklaring van Brian bij mij ook als een klap in het gezicht. Achteraf word dus pas vermeld dat men met het nieuwe platform bewust de keuze heeft gemaakt om de bitrates te verlagen zodat het via WiFi goed op alle devices werkt. Das leuk, maar niet voor normale TVs. Daarnaast moet het niet al te moeilijk zijn er een extra stream naast te zetten met de maximale bitrates zoals het was. Zeker in de huidige tijd met 1gbit verbindingen moet dat makkelijk kunnen. 

Reputatie 7
Badge +1

Ergens in mijn geheugen staat dat in het verleden KPN in zijn zenderoverzicht een scheiding maakte tussen DSL en glas, er stonden een aantal glas zenders in de 600 reeks, en vanaf 1 waren de HD zenders op een lagere bitrate.

De reden die men aangaf dat het toenmalige DSL te beperkt was om een hoge bitrate te verwerken, nu is dat argument niet meer van toepassing en staan alle HD zenders voor zowel DSL als glasvezel gewoon vanaf 1 in het overzicht.

Reputatie 6
Badge

Ergens in mijn geheugen staat dat in het verleden KPN in zijn zenderoverzicht een scheiding maakte tussen DSL en glas, er stonden een aantal glas zenders in de 600 reeks, en vanaf 1 waren de HD zenders op een lagere bitrate.

De reden die men aangaf dat het toenmalige DSL te beperkt was om een hoge bitrate te verwerken, nu is dat argument niet meer van toepassing en staan alle HD zenders voor zowel DSL als glasvezel gewoon vanaf 1 in het overzicht.

Dat DSL lagere bitrate streams kreeg was om het mogelijk te maken meerdere stb's aan te vragen/slijten en ook om de impact op de internetverbinding te beperken aangezien die twee rechtstreeks verband houden itt op glasvezel.

Het nieuwe platform via stb's en Apple TV zou 8mbps max moeten zijn ipv 6Mbps via de telefoon/tablet of browser.

Voetbal van vandaag was wel in- en intriest via de nieuwe Android TV app, de ‘normale’ programma's van een normale kijkafstand ging nog wel (net). Had wel een paar filmpjes gemaakt vs de stb met odf stream (nu ik het terugzie op een monitor zou je bijna denken dat het filmpje van Android TV met een telefoon uit 2010 was gefilmd :zipper_mouth:, gelukkig zit er ook een closeup van een stilzittende trainer in en dat is gewoon scherp; om het tegendeel te bewijzen).

Reputatie 3

Vandaag helaas slecht nieuws van T-Mobile gehad (hoewel zij het als “goed nieuws” proberen te brengen): ik word overgezet naar niet nieuwe platform. Ik weet dat bezwaar hiertegen maken geen enkele zin heeft en dat de klant dus niet zo belangrijk is voor T-Mobile, dus ik wil me even wat verder oriënteren.

Heeft iemand al een kwalitatief acceptabel alternatief gevonden voor het TV van T-Mobile? Is er een andere provider waar we bij terecht kunnen, of kunnen we beter gewoon overstappen op bijvoorbeeld NLZiet?

Blijf op dit vlak erg teleurgesteld in T-Mobile. Ik had toch stiekem gehoopt dat ze de uitrol hadden stopgezet en het oude platform hadden aangehouden.

p.s. mijn contract loopt nog tot de kerst dit jaar, dus ik moet nog wel even wachten, aangezien T-Mobile het verlagen van geleverde kwaliteit niet als een wijziging ziet waarvoor je mag opzeggen.

Reputatie 4

Vandaag helaas slecht nieuws van T-Mobile gehad (hoewel zij het als “goed nieuws” proberen te brengen): ik word overgezet naar niet nieuwe platform. Ik weet dat bezwaar hiertegen maken geen enkele zin heeft en dat de klant dus niet zo belangrijk is voor T-Mobile, dus ik wil me even wat verder oriënteren.

Heeft iemand al een kwalitatief acceptabel alternatief gevonden voor het TV van T-Mobile? Is er een andere provider waar we bij terecht kunnen, of kunnen we beter gewoon overstappen op bijvoorbeeld NLZiet?

Blijf op dit vlak erg teleurgesteld in T-Mobile. Ik had toch stiekem gehoopt dat ze de uitrol hadden stopgezet en het oude platform hadden aangehouden.

p.s. mijn contract loopt nog tot de kerst dit jaar, dus ik moet nog wel even wachten, aangezien T-Mobile het verlagen van geleverde kwaliteit niet als een wijziging ziet waarvoor je mag opzeggen.



Als je een eigen router met VLAN support heb kan je het uit stellen.  Gewoon de standaard iptv en internet poorten doorgeven en gaan met die banaan en ze kunnen de box voorlopig niet omzetten en hopen dat voor het platform helemaal offline gaat ze eindelijk naar de consument luisteren en het probleem oplossen en een betere stream voor de tv hebben.

Reputatie 7

Hi @MetaframeNL en @hoekie1971, zojuist heb ik jullie voorzien van een reactie in een privébericht! Zoals ik heb aangegeven, gaat mijn collega de fix voor jullie activeren en hoop ik van harte dat dit zijn vruchten bij jullie afwerpt. Ik verwacht ieder moment het seintje dat de fix is doorgevoerd en hoor dan ook heel graag van jullie of jullie verbetering merken. Laten jullie dit aan mij weten zodra ik dit heb doorgegeven aan jullie? Ik ben namelijk onwijs benieuwd! 🤞

Hi @jvdh217, top dat jij de powerflip hebt uitgevoerd! Kan jij aan mij laten weten of jij ondertussen probleemvrij bent? Zo niet, dan help ik je graag verder en hoor ik inderdaad graag van je op welke momenten jij deze problemen ervaart.

Hi @DennisAmeling, heel fijn dat jij dit hebt laten weten! Al had ik natuurlijk niets liever gehoopt dan dat de fix voor jou de oplossing bood. Ik heb dit dan ook al meteen bij mijn collega's neergelegd die de fix hebben uitgevoerd en hier is een nieuw verzoek voor ingediend bij de technische dienst. Dit onderzoek ga ik dan ook weer nauwlettend in de gaten houden. Heel fijn om te zien hoe jij al tips van anderen hebt gekregen in dit topic. Heb jij afgelopen weekend nog gemeten op het nieuwe platform? Ik hoop dat er een andere fix aan komt die jouw problemen laat verdwijnen of dat wij een andere oplossing voor dit probleem kunnen vinden. Ik ben hier in ieder geval druk mee bezig om dit tempo op te voeren. 

Hi @Ferry Smid, wat balen om te lezen dat jij ook een mindere kwaliteit ervaart! Kan jij aan mij uitleggen wat jij precies ervaart? Want ik verneem graag of ik ook jouw gegevens door kan zetten voor de fix. Wat betreft jouw vraag of ik al te horen heb gekregen dat het al tot verbeteringen heeft geleid: hier heb ik nog geen terugkoppeling van gekregen. Jammer genoeg heeft @DennisAmeling aangegeven dat het bij hem niet werkt, maar van de andere klanten heb ik - vermoedelijke door de vakantieperiode - nog geen bericht gekregen of het de oplossing heeft geboden of niet.

Hi @HFS, ik wil je echt heel graag laten weten dat wij jou juist belangrijk vinden! Ik ben ook heel blij dat je dit aangeeft en ik ben mij juist hard voor dit topic aan het maken om jullie te voorzien van de beste kwaliteit. Ik hoor dan ook heel graag van je - zodra je bent overgezet - of jij tevreden bent over de kwaliteit op het nieuwe platform. 

Tot slot wil ik tegen iedereen in dit topic zeggen dat ik het heel erg waardeer hoe jullie op elkaar reageren en meedenken. Weet dat ik altijd alles doorspeel naar mijn collega’s om zo hopelijk tot de beste oplossing te komen. Momenteel zijn er nog een aantal collega’s op vakantie, maar ik heb in ieder geval doorgezet wat @MetaframeNL heeft aangegeven. Of een extra stream ernaast zetten met de maximale bitrate wellicht een optie zou kunnen zijn. Ik blijf iedereen graag in dit topic op de hoogte houden, dus blijf vooral je vragen hier stellen! 😊

Reputatie 7

Hi @MetaframeNL en @hoekie1971, bij deze het seintje: de fix is bij jullie geactiveerd! Ik zie jullie reacties graag tegemoet, want mijn collega is ook erg benieuwd! Merci alvast guys.

Reputatie 2

@Lisa dank voor je bericht! Ik ga het vanavond zien en laat dit weten. Mvgr. Alex

Reageer