Beantwoord

vastlopen tv ontvanger rond 06:00

  • 1 September 2022
  • 39 reacties
  • 526 Bekeken

Reputatie 2

Hallo,

 

Sinds kort loopt elke ochtend rond 06:00 mijn ontvanger vast. Na een herstart de hele dag geen last, tot de volgende ochtend. Heb de ontvanger omgeruild met die van boven, maar gebeurt precies hetzelfde. Graag oplossing hiervoor.

 

groet, Richard

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 1 September 2022, 08:56

Bekijk origineel

39 reacties

Reputatie 2

Goedemorgen,

tot nu toe geen vastloper meer gehad. Zal mijn instellingen nu weer terugzetten naar ac3. 
Bedankt alvast voor alle energie die jullie hier insteken. Zal jullie aan het eind van de week berichten hoe het gegaan is.

Hallo @Boris fingers crossed tot nu toe gaat het prima met de oplossing die jullie gedaan hebben. Terugzetten firmwareversie 7614v aria tv box 7x. Uiteraard kan ik nog niet geheel objectief zeggen of dit het is erg kort dag nu op de lange termijn moet dit dus blijken deze oplossing. Hoop dat het voor de topicstarter @TripleRichard het gewenste resultaat heeft gehad plus eventueel de vele bellers met het probleem vastlopen vd box. Wil bij deze @Boris en @Lisa bedanken voor het snel oppakken en communiceren naar de technische dienst. Ook deze mensen bedankt voor de snelle fix oplossing.

Reputatie 7

Hi @TripleRichard, dank je wel voor de updates! Momenteel staat het algemene onderzoek naar de vastlopende Aria 7X nog open en zijn we hard aan de slag om je zo snel mogelijk van een update te voorzien. Mocht het onderzoek uitwijzen dat dit aan de versie ligt, dan zal daar een oplossing voor worden gecreëerd. Excuses voor het ongemak.

Reputatie 2

Vanmorgen 06:07 weer vastgelopen op kanaal 12 SBS9.

Reputatie 7

Hi @Ha-ns, ik ben ontzettend blij om dit te lezen! 😁 Heel fijn dat jij weer probleemvrij lijkt. Dankjewel voor het aangeven en het fijne compliment. Als we nog ergens bij kunnen helpen, trek dan vooral weer aan de bel. 

Hi @TripleRichard, ik hoop dat we snel doorkrijgen dat het probleem voor iedereen is opgelost en dat jouw volgende update wordt dat het vastlopen verleden tijd is! 

Reputatie 2

hallo Tmobile,

 


Vastlopen begint zolangzamerhand zeer storend te worden. Ook vrienden van ons hebben hier last van, zelfde probleem en tijden.

soms moet ik 2x achter elkaar de boel resetten.

hoe lang hebben jullie nog nodig om dit op te lossen?

volgens mij is het een kwestie van vorige update terugzetten en daarna eerst maar eens uitzoeken waarom het vastloopt alvorens opnieuw te updaten. 

Reputatie 7

Hi @Ha-ns en @TripleRichard, mooi nieuws! Jullie hebben het misschien al gemerkt, maar is een aanpassing gedaan op de TV Box door ons netwerk-team, waardoor de TV Box is teruggezet naar een eerdere firmwareversie. Ik ben erg benieuwd of jullie nog problemen ervaren met de vastlopende TV Box. Ik hoor het graag! 

Reputatie 2

Gistermorgen 06:15 keek naar de herhaling van hart van Nederland op sbs9. Gisteravond liep de ontvanger vast op 21:35 op rtl5 112 vandaag.

 

In mijn ogen heeft het wisselen van de HDMI kabel niet zo veel zin, omdat zowel de tv beneden als boven dezelfde problemen hebben. 2 kabels tegelijk stuk zou wel heel toevallig zijn.

Reputatie 7

Hi @TripleRichard, thanks voor je terugkoppeling! Het is een duidelijk beeld wat je schetst. We zijn momenteel opnieuw dit euvel aan het onderzoek en daarbij helpen de gegevens enorm, deze heb ik dan ook direct hieraan gekoppeld. Dank voor je scherpe blik. We gaan hard aan de slag om dit eens en voor altijd op te lossen.

Reputatie 7

Hi @TripleRichard, merci voor de aanvulling! Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is, dus we doen er alles aan om dit zo snel mogelijk te fixen. Het probleem is nog in onderzoek bij de leverancier. Ik duim ook dat de oplossing bij hen heel snel aan het licht komt. Excuses voor het ongemak! 

 

Reputatie 2

Vanmorgen 06:04 SBS9 uitzending herhaling hart van NL is de ontvanger vastgelopen.

Reputatie 7

Hi @TripleRichard, wat een top nieuws! Dankjewel dat je dit aangeeft. Heel fijn dat je inmiddels probleemvrij bent. Graag gedaan, jij hartstikke bedankt voor al jouw geduld. Super dat je ons hier op de hoogte blijft houden! 🎉

Reputatie 2

Na een aantal dagen probleemloos te hebben gekregen, helaas vanmorgen rond 6:15 weer een vastloper op sbs9. 

Reputatie 7

Hi @TripleRichard, ik had gehoopt dat het probleemloos tv-kijken bij jou zou aanhouden! Graag geef ik je een korte update omtrent het onderzoek. Het TV team heeft een test TV Box en is nog druk aan het monitoren wat er gebeurt met de TV Box bij een crash. Ik hoop dat hier snel mooie bevindingen uit gehaald worden die kunnen bijdragen aan de uiteindelijke fix. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @TripleRichard, wanneer beide boxen dezelfde problemen ervaren, is de kans groot dat het euvel elders vandaan komt inderdaad. Ik denk dan aan een tekort in bandbreedte of een probleem met het signaal. Bandbreedte zal absoluut niet het geval zijn aangezien je 1000 Mbit/s afneemt dus dat kan worden uitgesloten. 

Ik heb dit besproken met onze specialisten en zij geven aan dat er momenteel een algemeen probleem is met de Aria 7x TV Box en jij hebt er hier twee van in gebruik. Zou je me de onderstaande informatie kunnen toesturen - we hebben inmiddels al een goed beeld geschetst natuurlijk dus enkel voor de volledigheid:

  • Stap voor stap wat je precies ervaart en op welke knoppen de je drukt waardoor het probleem ontstaat;
  • Op welke zender(s) staat de TV wanneer je dit tegenkomt?
  • Welk programma ben je aan het kijken (datum/tijd)?
  • Gaat het om Live TV, Terug Kijken of een opname?
  • Heb je het probleem ook op andere devices, zoals TV Anywhere of een smart-tv app?
  • Is er een foutmelding zichtbaar? Zo ja, maak hier alsjeblieft een screenshot van.

Onze specialisten zijn hard aan het werk om dit probleem volledig te herstellen en kunnen daarbij alle voorbeelden gebruik. Zodra jij bovenstaande vragen hebt beantwoord, kan ik dit indienen bij hen. Alvast enorm bedankt!

Reputatie 2

Vanmorgen precies 06:00 weer vastgelopen op sbs9 hart van nl.

Reputatie 2

Hallo Jason,

 

Bovenstaande berichten in dit topic heb ik tijd, zender en programma beschreven.en zal dit voorlopig blijven doen. Tijdens het kijken van een live uitzending bevriest het beeld en reageert de ontvanger nergens meer op. Er verschijnt geen melding in beeld. Enigste optie is een paar seconden de spanning eraf en weer erop. Probeer hierin zelf ook zo veel mogelijk mee te denken, signaalverlies op de box geeft een melding en geen vastloper. Volgens mij heeft de box ook recentelijk een software update gehad, want na een reset krijg ik sinds kort de melding dat de box opnieuw is opgestart. Dit was eerst niet het geval. Als de box vastgelopen is, kijk ik verder met de smart tv app omdat herstarten toch enige tijd in beslag neemt. Heermee nog geen vastloper gehad, lijkt dus idd uit de box te komen.

 

Ook ik heb een Aria 7x gisteravond rond 22:30 Vandaag inside sbs 6 via terugkijken begin gemist liep de box vast heb geen knop aangeraakt op de afstandsbediening in een keer pats boem bevroren beeld en geen geluid met andere woorden box loopt vast. Geen enkele reactie op elke knop vd afstandbediening blauw lampje op box brandt geen foutmelding in beeld. Oplossing is een powerflip op de box en draaien weer. Dit euvel is na de laatste software update ontstaan. Box is tot nu toe voor de eerste keer vastgelopen hoop dat het probleem snel opgelost wordt. Want elke keer een powerflip doen als de box vastloopt lijkt me ook niet bevorderlijk voor de box. Heb trouwens wel nog voor de zekerheid de box gereset in het menu instellingen. Betreft deze hinderlijke storing alleen de Aria 7x en de Aria 6x niet?. Of hebben beide boxen er last van. Nog een aanvulling tijdens live kijken heb ik nog geen vastloper vd box gehad alleen dus tijdens terugkijken begin gemist. Hoop dat jullie wat aan deze informatie hebben.

Reputatie 7

Hi @TripleRichard, ik wil je graag laten weten dat vannacht bij alle Amino Aria 7x TV Boxen de software versie is teruggezet om dit issue aan te pakken. Ik wil checken of je wellicht nog de oude software versie op jouw TV Boxen hebt staan. Wil je hier aangeven welke software versie je hebt? Dit kun je opzoeken in het TV-menu. Ga naar ‘Account’, ‘Instellingen’, ‘Versienummer’. De nieuwste software versie is dan ‘7661’. Mocht je dit getal zien staan, wil je de TV Boxen dan even van de stroom halen? Stop vervolgens na 20 seconden de stekker weer in het stopcontact. Is het hierna verholpen? 

Mocht je de oude software versie hebben, dan ga ik dit doorgeven aan mijn collega's van de technische dienst. Dan is er namelijk sprake van een ander probleem. Ik hoor het graag voor je en duim dat je na een reboot probleemloos bent! 😊

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @TripleRichard, het lijkt erop dat jouw smart tv een ingestelde timer of sleep timer heeft op de tv-verbinding met de TV Box. Gebeurt het elke exact rond of op 06:00 's morgens of varieert dit weleens? Omdat de box van boven ook dezelfde vastlopende issues ervaart rond dat tijdstip, kun je haast wel concluderen dat het aan de tv ligt. 

Je zou eens kunnen proberen om de tv terug te zetten naar de fabrieksinstellingen bijvoorbeeld. Wat voor merk en model is jouw smart tv?

Reputatie 2

Vanmorgen om 06:07 is sbs9 vastgelopen tijdens een uitzending van hart van nl. Beeld bevroren en tv box reageert nergens meer op.

Reputatie 7

Hi @TripleRichard, heel terecht dat je dit vraagt! Ik kan je jammer genoeg nog niet verblijden met de oplossing, hier wacht ik zelf ook nog met smart op. Zowel mijn collega's als de leverancier zijn hier nog erg druk mee bezig. Ik duim dan ook dat ik snel wat doorkrijg. Heel erg bedankt voor jouw geduld. 

Hi @hages, heel fijn dat je zo met ons meedenkt! Zojuist ben ik op jou teruggekomen in het onderstaande topic:

Spreek ik je daar verder? 💪 Dan houden we de communicatie mooi op één en dezelfde plek. 

Reputatie 2

Goedemorgen,

 

helaas alweer een dag of 3 weer last van vastlopers. Beeld blijft stil staan en na het zappen een zwart beeld. Drukken op menu functie, niks werkt dan nog. Vanmorgen rond 06:15 op sbs9 zelfs 2 x kort achter elkaar vastgelopen.

Mook het geluid / beeld loopt niet synchroon.

Reputatie 7

Hi @Ha-ns, dank je wel voor je bericht en het delen van je ervaring! Ook heb ik jouw gegevens doorgezet naar het onderzoek, wat momenteel nog in volle gang is. Mocht er een update mogelijk zijn, houden we jullie op de hoogte.

Reputatie 2

Goedemorgen,

vandaag om 06:08 helaas weer vastgelopen op SBS9 bij het kijken van de herhaling van hart van nl. Wat me wel opviel is dat de melding van uw box is opnieuw opgestart, er niet meer is.

succes met het verder zoeken, ik zal jullie op de hoogte houden.

Reageer