Beantwoord

vastlopen tv ontvanger rond 06:00

  • 1 September 2022
  • 39 reacties
  • 526 Bekeken


Toon eerste reactie

39 reacties

Reputatie 7

Hi @TripleRichard, helemaal super dat je ons zo goed op de hoogte houdt! Fijn dat je een verandering hebt opgemerkt. Voor het weekend is er ter test bij een aantal Amino Aria 7x TV Boxen een firmware versie teruggezet om te zien of dit het probleem verhelpt. Ik hoop dat we snel doorkrijgen of dit de oplosing is. 

 

Reputatie 7

Hi @TripleRichard, thanks voor je bericht en terugkoppeling. Ik heb de gegevens direct bij het onderzoek gevoegd, waardoor we nog beter inzicht hebben waar het precies misgaat. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen. Mocht er een update zijn, dan hoor je van ons. Ook voor vragen, weet je ons te vinden. We staan voor je klaar! 

Reputatie 7

Hi @TripleRichard, ik wil je heel graag laten weten dat ik deze ochtend het goede nieuws heb gekregen dat de problemen die je ervaarde bij jou zijn verdwenen! Kun je aangeven of je inderdaad geen vastlopers hebt gehad deze ochtend? Ik wacht in spanning jouw reactie af en hoop het enorm. 

Reputatie 7

Hoi @Ha-ns en @TripleRichard, een update vanaf onze kant! We zijn nog druk bezig met met het onderzoek, waarbij jullie heel erg kunnen helpen. We zijn namelijk opzoek naar MAC-adressen en serienummers van de TV Boxen waarop het mis gaat. Deze staan achterop de TV Box vermeld. Mag ik jullie vragen deze gegevens via een privébericht naar mij te sturen? Dit kunnen jullie doen door op mijn naam te drukken. Alvast heel erg bedankt! 

Reputatie 2

Goedemorgen,

 

al iets bekend of er een oplossing in zicht is?

Na een paar dagen geen problemen, gisteren 2 vastlopers en vandaag weer 1. Alles rond 06:15 en op sbs9.

Reputatie 2

Goedemorgen,

Sinds 2 weken de Aria 7 Box in bedrijf,inderdaad is de firmware ook bij mij teruggezet naar 202971 build1 ETV VAS LVX AGV , versie 20211207-7614.Echter de vastloopproblemen ervaar ik ook bij SBS 6, dus als ik de berichten hier lees heeft een hele grote groep hier last van. Bovendien onthoudt de box ook niet de instellingen van de afstandsbediening.Koppelen op mijn LG Oled tv van 2 jaar oud lukt niet. Vreemd dit ging met de nieuwe firmware wel! Logboek in de router Zyxell 54 maakt ook melding van : Lost connection IPTV, wanneer de box vastloopt. De tijden wanneer de box vastloopt komen overeen met het logboek!! Vastlopen moet dus altijd in verband worden gebracht met de verbinding. Experiment met een Xiaomi Mi Box die android os 9 WiFI draait kan ook T-Mobile tv aan. Hier geen vastlopers!!

Reputatie 2

Hallo @Jason ,

 

Ik ben in het bezit van een Samsung UE55TU7022KXXH smart TV. Er is geen ingestelde timer aanwezig op de TV. Vastlopen is geen vast tijdstip, zit soms een kwartier verschil in. Vanmorgen zelfs 2x vastgelopen, om 06:15 en om 06:45. Blijkbaar ben ik niet de enige in het land http://disq.us/p/2qn6fda. Gebeurt bij mij tot nu toe als ik SBS 9 kijk of SBS6.

Reputatie 2

Helaas vanmorgen weer vastgelopen om 06:01 op kanaal 12. Zit met de vastloper op software versie 7614. Wat me vanmorgen wel opgevallen is, dat het geluid niet synchroon liep met het beeld. Ik kijk met de geluidsinstellingen op ac3. Zal straks het geluid eens omzetten en morgen kijken of dit helpt. Als jullie nog ideeën hebben wat ik zou kunnen proberen, hoor ik dit graag.

Reputatie 2

Zojuist (21:35) ook de ontvanger boven vastgelopen bij het kijken naar rtl5. Er is dan maar 1 oplossing en dat is spanning eraf. Aan/uit toets reageert niet en beeld lijkt bevroren.

Reputatie 7

Hi @TripleRichard, ik had heel erg gehoopt dat de oudere software het probleem bij jou zou verhelpen! Ik heb dit dan ook doorgegeven aan de technische dienst en voor jou gaan we op zoek naar een andere oplossing. Als je inderdaad nog zou kunnen terugkoppelen of het omzetten van het geluid nog heeft geholpen, dan zou dat heel fijn zijn. Ik laat het meteen aan je weten zodra ik een terugkoppeling heb gekregen.

Reputatie 2

06:25, sbs9 hart van Nederland

Reputatie 2

06:34, wilde overschakelen van sbs9 naar rtl4. Box opnieuw bevroren en enigste wat nog helpt is de spanning eraf. Begint zo langzamerhand wel storend te worden. Kan de een na laatste update niet terug gezet worden?

Reputatie 7

Hi @TripleRichard, check - dankjewel voor deze heldere aanvulling! Hier gaan we iets aan doen. Kun je eens de HDMI-kabel (of SCART-kabel) opnieuw aansluiten op zowel de TV Box(en) als de tv? Heel fijn dat je al de zenders noemt waarop je dit euvel hebt ervaren. Zou je dit nog kunnen aanvullen met concrete voorbeelden? Als je kunt laten weten welke programma's je op deze zenders keek en op welke datum en om welk tijdstip, dan kan de technische dienst hier voor jou induiken. Ik wil dit heel graag voor je fixen. 

 

Reputatie 2

Vanmorgen helaas weer 2x vastgelopen op sbs9.

Reageer