Beantwoord

Wegvallend geluid bij opnames (2)

  • 13 January 2022
  • 67 reacties
  • 906 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

67 reacties

Reputatie 6
Badge +6

@Pieter376 Super bedankt voor de foto’s en info! Ik heb een onderzoek voor je laten starten. Momenteel is dit de nieuwste firmware. Er komt binnenkort nog een nieuwe aan, deze komt wel later dan de komende software update, omdat in de firmware update nog bugs zitten die we er eerst uit moeten halen. Ik wil je wel vragen om komende week jouw TV Box te verbinden met ons Zyxel modem in plaats van jouw eigen apparatuur, zodat de technische dienst met je mee kan kijken in de TV Box. Dit is alleen mogelijk wanneer de TV Box rechtstreeks is verbonden op ons Zyxel modem. Het zou natuurlijk zonde zijn, als het onderzoek wordt gesloten, omdat de juiste apparatuur niet is aangesloten. :wink: 

 

@BartCornelissen Ook voor jou heb ik een onderzoek gestart en de gegevens doorgezet! Het valt mij trouwens op in jouw verbinding dat al jouw apparaten ook een IP-lease error krijgen. Ik wil je vragen om het modem en de TV Box even 30 seconden van de stroom te halen en dan weer aan te sluiten. Dit lost het op. Ook zorgt dit ervoor dat het onderzoek goed opgepakt kan worden en niet zomaar gesloten wordt door ‘mogelijke’ andere oorzaken. Bedankt! :grinning:

Als jullie mij ook nog kunnen voorzien van voorbeelden van zenders/programma's waar dit probleem zich op afspeelt,

 

Er is in elk geval bij mij niet een zender of programma aan te wijzen waar dit gebeurt; het is ‘random’, ongeacht van welke zender je welk programma hebt opgenomen.

@Lisa Het is vervelend om te zeggen, maar vanavond speelden we de opname van GTST af en na 28 minuten was het geluid weg.
Afspelen stoppen en opnieuw starten loste het op, maar het euvel is dus jammer genoeg toch nog niet verholpen.

@Lisa : Ik krijg net een mail binnen waarin staat dat [Ticket#2022020911003773] is opgelost.
Is dat dit onderwerp?

Beste @BartCornelissen 

Dank voor je reactie! Ik begrijp dat het vervelend is, vind ik ook. Onze TV box is een “Amino Aria 7X” (op de buitenkant). Ik weet niet of dat hetzelfde is als een 710X. Zie deze specsheet voor wat wij hebben.

In het menu onder “Over” staat:

  • ENTONE-85
  • Firmware 20.2.86.0.4_build2-etv-vas-tvxagv

Ik zou jou twee dingen willen vragen:

#1 ik ben benieuwd of jij dezelfde TV box hebt als wij en wat de firmware is.

#2 gebruik jij de door T-Mobile geleverde router (bv Zyxel T50)? Ik gebruik zelf namelijk een eigen router (pfSense), de Zyxel is afgekoppeld.

Verder nog een tip waar je mogelijk blij van wordt: met 16x spoelen kom je idd niet zo snel vooruit, ik vond dat direct nogal teleurstellend. Maar: Je kunt wel met de cijfertoetsen op je AB “springen” naar een ander punt, in minuten. Dus bv druk “15” en je flitst direct naar de 15e minuut. Vliegensvlug. Dit mitigeert voor ons het “spoelprobleem” aanzienlijk. 

Reputatie 1

@Demi Bedankt, ik heb het afgelopen middag van de stroom afgehaald. Ik word graag up to date gehouden van de status van het onderzoek.

Reputatie 5
Badge +5

Hoi @Abbenhuis, je hoeft geen update te draaien hiervoor, je zou eventueel voor de zekerheid de TV Box voor twintig seconden kunnen loskoppelen van de stroom als je gebruik maakt van een box. Laat je weten of alles weer naar behoren werkt?

Reputatie 7
Badge +4

Hi allemaal, ik ben heel erg benieuwd naar jullie bevindingen! Als jullie inmiddels al in de gelegenheid zijn gekomen om te testen, dan hoor ik graag of alles weer vlekkeloos bij jullie werkt! 

Reputatie 1

Beste @Boris,

 

Dit is wat ik zojuist heb afgelezen:

Voltooid: 131,4 uur

Gepland: 8,7 uur

Beschikbaar: 59,9 uur

 

Bedankt voor de reactie en succes! 

Beste @Boris : wat fijn dat jullie hiernaar gaan kijken. Via het forum blijken we jullie goed te kunnen bereiken :relaxed: .

Hier is ons datagebruik van cloudopnamen en onze TV box info:

Cloud gebruik
Infovenster TV Box

 

Reputatie 7
Badge +4

Heel graag gedaan @BartCornelissen! Yes, zodra ik wat nieuws hoor: dan laat ik dat gelijk aan jullie weten. Ik ben zelf ook benieuwd naar de uiteindelijke fix! 😁

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Abbenhuis, heel goed dat je dit gelijk aangeeft! Kan je laten weten of de aflevering nog bezig was terwijl jij deze terug aan het kijken was? Het issue van het wegvallende geluid bij opnames is verholpen, echter geldt dit niet als je een uitzending kijkt die op dat moment nog bezig is. Dit is ook opgemerkt door onze technische dienst en dit kunnen wij niet gelijk oplossen. Dit zal worden verbeterd in een volgende update. Excuses hiervoor! Klopt het dat jij dit enkel hebt gemerkt bij een aflevering die op dat moment nog bezig was? Ik hoor het graag van je! 💪

 

Hallo team T-Mobile @Boris @Demi @Lisa 

Ik heb vandaag meteen de nieuwe TV ontvanger ontvangen, aangesloten en de abonnementsgegevens ingesteld. Helaas gaat het bij de eerste test (eigen huis en tuin opname) binnen 2,5 minuut alweer mis: geen geluid, beeld loopt wel door.

Het is hetzelfde model ontvanger, nu werd echter wel een andere firmwareversie geladen, zie foto.

Dus we hebben het “geluid valt weg, beeld loopt door” probleem met verschillende modellen TV box, met verschillende firmwareversies binnen de Entone 85 box, zowel met apparatuur T-Mobile (zyxel) als eigen apparatuur (in mijn geval pfsense). 

Ik waardeer echt de moeite die T-Mobile doet om het probleem op te lossen, maar nu deze oplossing direct opnieuw problemen geeft, zinkt de moed me wel in de schoenen. Ik heb te weinig zekerheid om dit product (interactieve TV) te gaan afnemen. Ik ga nog nadenken of ik T-Mobile internet wel wil behouden, i.c.m. een ziggo TV abonnement. Ik wil graag glasvezel internet namelijk. Deze combi van 2 abonnementen is wel erg prijzig, dus dit is een moeilijke afweging. Ik zal hierover verder contact opnemen met de telefonische helpdesk.

Ik wil alle medewerkers van T-Mobile wel erg bedanken voor het snel reageren en de aanhoudende zoektocht naar oplossingen.

 

@BartCornelissen  en @Lisa : wij hebben precies hetzelfde probleem.

  1. We gingen wie is de mol kijken vanavond (za 15 jan 2022). We waren iets later dus vooraf cloud opname ingesteld en daar gingen we naar kijken. Na de eerste opdracht (ca 15 min?) hield het geluid op, beeld liep gewoon door. Even ca. 1 min. terug gespoeld en weer geprobeerd, maar geluid viel bij exact dezelfde scene weer weg. Meteen op de TV anywhere iphone app gekeken bij dezelfde scene maar daar liep het geluid wél door. Toen maar overgeschakeld naar Ziggo, die hebben we nog een paar weken maar daarna is die opgezegd. programma afgekeken via Ziggo.
  2. Ik heb ondertussen de stroom van de T-Mobile TV ontvanger losgehaald, een minuutje gewacht en weer aangesloten. De TV ontvanger is netjes opnieuw opgestart en leek normaal te werken.
  3. Na afloop gingen we Moltalk kijken. Die was natuurlijk ook al begonnen, dus ook daar de opname van gestart. Wie schetst mijn verbazing als ook daar het geluid wegvalt, nu na ca 10 min.
  4. Nadat de hele familie naar bed was gegaan heb ik de hele opname van wie is de mol nogmaals gekeken en ditmaal geen geluidsproblemen.
  5. Internetsnelheid getest: gigabit snelheden up down (900+)

Heel apart. En inderdaad voor ons niet zo’n fijne binnenkomer als kersverse nieuwe klant. Maar goed, er wordt hier door T-Mobile goed meegeluisterd en ik vertrouw er wel op dat er een oplossing gaat komen. 

Nu ik lees dat @BartCornelissen zegt dat het probleem vaker is gemeld en nog niet is opgelost hoop ik wel dat T-Mobile er snel achter komt wat de oorzaak is.

Ik zal in ieder geval de tip van Lisa hierboven ook gaan uitvoeren (modem uit TV ontvanger uit ethernetkabel eruit etc.).

Voor de goede orde meld ik ook dat ik een eigen router gebruik (pfSense). Hier staan geen bandbreedtebeperkingen ingesteld, dus de TV ontvanger krijgt de volledige bandbreedte van de internetaansluiting. Maar uiteraard zal ik ook de Zyxel van T-Mobile weer aansluiten en daarmee testen, ik begrijp natuurlijk dat T-Mobile alleen eigen apparatuur ondersteunt. Maar goed als Bart gewoon de Zyxel gebruikt en ook problemen ervaart is het niet heel aannemelijk dat dit de oorzaak is.

Voor de volledigheid: onze TV box is een “Amino Aria 7X” (op de buitenkant)

In het menu onder “Over” staat:

  • ENTONE-85
  • Firmware 20.2.86.0.4_build2-etv-vas-tvxagv

 

Beste mensen,

Voor mij hetzelfde probleem als in deze topic beschreven.

Geen geluid tijdens het terugkijken van opnames. 

Ondertussen paar keer telefonisch contact gehad en samen met medewerkster reset uitgevoerd. (December) Zij gaf niet de indruk dat het een veel voorkomend probleem was. Alsof ik de enige ben. Heel jammer. Ondertussen weet ik wel beter na het lezen van deze community. 

Er zou contact worden opgenomen met de technische dienst en ik zou gebeld worden. Daar zit ik nog op te wachten. Ondertussen met trucjes van stoppen-starten door een opname zien te komen. 

Kortom na jaren probleemloos klant te zijn geweest van een andere provider en nu de stap naar glasvezel heb gezet, baal ik enorm. Helaas zit mijn proeftijd er al op.

Enig idee hoe lang dit nog gaat duren? En of het sowieso op te lossen valt?

Vriendelijke groet, Margo

 

 

Reputatie 1

Als jullie mij ook nog kunnen voorzien van voorbeelden van zenders/programma's waar dit probleem zich op afspeelt,

 

@Lisa: Ook bij mij is het verder random of zogezegd bij elk programma of zender waar het speelt.

Reputatie 1

Hallo team T-Mobile @Boris @Demi @Lisa,

 

Ik heb vandaag, net als @Pieter376, een nieuwe, identieke TV ontvanger gekregen en in mijn enthousiasme deze meteen aangesloten in de veronderstelling dat T-mobile dit met voorkennis opgestuurd had en het issue gelokaliseerd had.

Helaas, een identieke ervaring als @Pieter376, na het kijken van een opname stopte het geluid wederom ergens in minuut 28. Ik heb de produktie data even naast elkaar gelegd:

 

 

Dus de nieuwe (linker) heeft deze avond ook gefaald!

Dit moet toch genoeg info zijn om het probleem verder te tacklen?

 

Groeten van Bart. Heel lang KPN nu T-Mobile Glasvezel

 

 

Reputatie 1

Hi guys, ik wil jullie graag laten weten dat dit issue is doorgezet naar onze IT-afdeling voor verder onderzoek! Er wordt dus volop gezocht naar een oplossing. Omdat het is doorgezet naar een andere afdeling, kan het iets langer duren voordat ik een nieuwe update met jullie kan delen. Ik blijf dit in ieder geval goed in de gaten houden en hoop op een spoedige en structurele oplossing! ☘

@Lisa: Bedankt! Zou je deze afdeling alvast een tussentijdse update kunnen laten geven? Wordt het nu inderdaad als serieus probleem erkend? Wat gaan ze doen om het verder te lokaliseren of is dat al gebeurd? Wat is de te verwachten oplossing, een bepaalde instelling? een firmware upgrade? Een hardware upgrade? En wat is de verwachtingsduur? Dagen, weken, maanden? Sinds ik lid geworden ben najaar 2021 speelt dit dus al en ik wil best nog een tijd wachten maar ik hoor ook graag een na te streven eind datum.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @BartCornelissen ,

Wanneer we meer weten, hoor je het direct! We gaan keihard aan de slag om zo snel mogelijk een oplossing te vinden. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, schroom ook niet! 

Reputatie 1

@Lisa: Ik ben vandaag gebeld door T-mobile service voor wat additionele informatie. Goed te zien dat jullie ermee bezig zijn maar de belangrijkste info heb ik hier al gegeven! Is er inmiddels een update, een plan de campagne, een oplossingsrichting ;) Alvast bedankt!

Ik sluit me aan bij de lange rij probleem gevallen. Ook sinds een week klant bij tmobile thuis, en al veel problemen gehad. Sommige zijn opgelost en andere nog niet. 

Het probleem met wegvallend geluid heb ik ook. Powerflip al geprobeerd, maar lost niets op.

Graag een definitieve oplossing voor dit irritante probleem.

@Lisa, ik weet niet of het al benoemd is, maar na het kijken van een opname en ik wil terug naar live tv kijken werkt er geen knop op mijn afstandsbediening. Ik kan dus niet naar een andere zender. Niet met de pijltjes toets en niet met de cijfers. Inmiddels ben ik erachter dat ik eerst terug moet naar het menu en van daaruit naar een zender gaan. Dus de menu knop werkt nog wel…gelukkig. 

 @Lisa: woensdag 14:00uur. Bij het terugkijken van opname Olympische spelen is het geluid goed gebleven. Ik had goede moed. Totdat ik daarna weer verder live wilde kijken. Geen geluid. Op een ander moment, dus ná de opname, hetzelfde probleem. 

Hoi @Demi en @Boris : ik heb de zyxel weer aangesloten ipv mijn eigen apparatuur. Om ca 19:00 (24 jan 22) een opname van pawn stars ingesteld. Meteen ook gaan terugkijken (zgn. “chase play”) en geluid weg na 48 seconden. Hiermee is dus bewezen dat het probleem ook optreedt bij gebruik T-Mobile apparatuur.

Opname en afspelen lopen nog dus dit lijkt een goed moment voor diagnostiek.

Eerlijk gezegd ervaar ik dit wel als een groot probleem. Ik wil graag T-Mobile klant blijven, maar als dit niet wordt opgelost vrees ik toch dat ik binnen de proeftermijn van 2 weken zal moeten annuleren. Doch zover is het nog niet: ik hoop natuurlijk dat jullie het probleem weten op te sporen.

 

Update 24/1/22 19:35: na ca 11 minuten is de opname gestopt, terwijl het programma nog niet is afgelopen.

Ik sluit me aan bij de personen die nog problemen hebben. Zowel gisteren als vandaag bij het kijken naar een opname, terwijl het programma nog bezig was. We horen graag wanneer dit opgelost is.

We zijn nieuw bij TMobile en kijken via opname omdat we dan het eerste deel (lees laatste van het vorige programma) kunnen doorspoelen wat niet lukt bij veel zenders als we terug kijken via de TV gids of blauwe knop op de afstandsbediening. Als er een slimme tip is om door te spoelen als je 10 minuten na aanvang van het programma de tv aanzet en terug wilt kijken hou ik me ook aanbevolen! Scheelt ook opnemen en verwijderen als we wel op tijd zijn.