Info

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Toon eerste reactie

672 reacties

Reputatie 7
Badge

Is het nog wel mogelijk om Cloud opnames te doen? Wanneer ik T-Mobile TV zonder TV-Box selecteer zie ik nergens de optie om Cloud Opnames af te nemen? (Ik heb nu een Internet only abonnement)

 

indien ja, wat zijn de additionele kosten van een Cloud Opname abonnement? 

Cloud Opnemen kost 5 euro extra p/m. In principe kan je Cloud Opnemen direct bestellen nadat je het TV-abonnement (zonder TV box) hebt besteld. 

Reputatie 7
Badge

Ik kon op mijn Samsung Tv (2020) alleen de beta versie installeren. Ik neem aan dat deze vanzelf wordt geüpdate?

De updates in de Samsung AppStore laten altijd wat lang op zich wachten. De beta-versie wordt uiteindelijk vanzelf de publieke versie.

Reputatie 3

Ik kon op mijn Samsung Tv (2020) alleen de beta versie installeren. Ik neem aan dat deze vanzelf wordt geüpdate?

Reputatie 1

Is het nog wel mogelijk om Cloud opnames te doen? Wanneer ik T-Mobile TV zonder TV-Box selecteer zie ik nergens de optie om Cloud Opnames af te nemen? (Ik heb nu een Internet only abonnement)

 

indien ja, wat zijn de additionele kosten van een Cloud Opname abonnement? 

Reputatie 2

Vandaag de App geïnstalleerd op een Xiaomi Mii Box S. 
1ste indruk prima, kon niet te lang proberen wat kreeg visite.
Toen kwam ik dus gelijk achter het “grootste” probleem.
De app afsluiten.  Waar ik bij andere app's  (Netflix, Disney Plus etc) door paar keer return knop te drukken uiteindelijk daar kwam om de app af te sluiten, spring je hier terug naar de vorige zender.
Heel handig als je tussen 2 zenders wil switchen deze functie. Maar voelde voor mij niet handige dat deze op deze manier werkt op deze box. Toen opzoek gegaan naar hoe ik de app wel kon afsluiten…
Spijtig (nog) niet kunnen vinden :-(  … Dit uiteindelijk via een omweg wel gelukt.
Dit voelt voor mij (nog) niet handig en ik hoop dat dit toch ergens in de app komt.

PS : Nog niet kunnen controleren, ben heel nieuwsgierig naar ondertitels voor slechthorende.
Via de TV Anywhere App deze functie nog nooit gevonden. (laatste tijd ook niet naar gezocht).
Toch zou het mooi zijn dat op welke manier je ook TV kijkt de slechthorende ondertitels kan  gebruiken.

Reputatie 6
Badge

Goed om te lezen. Maar waarom wordt LG WebOS nog niet ondersteund?

Reputatie 7
Badge +1

Er missen nog wel meer merken zoals Panasonic of Hisense of anders de Google Chromecast met tv gebruiken lijkt mij beter werken?

Reputatie 3

@Demi 

Is er al bekend wanneer deze voor LG komt omdat dit ook een van de merken is die in veel huiskamers staat.

erg vreemd dat jullie dit merk momenteel uitsluiten , terwijl andere zoals KPN , NL Ziet , Canal Digitaal  LG wel gelijk meenemen met de apps.

Reputatie 1

Wellicht een stomme vraag, maar als ik wel eens via de TV Anywhere-app keek, liep dat ongeveer een halve minuut achter op de “echte” tv via de TV-box. Is dat ook zo met de nieuwe TV-app of loopt die gewoon live? Via TV Anywhere heb ik al wel eens gehad dat ik voetbal zat te kijken en nog voordat de bal in de goal lag ik al appjes met gejuich van familie binnen kreeg, toch een beetje jammer zo’n spoiler:laughing:

Laat ik het je zelfs zo zeggen, zelfs Interactieve TV en T-Mobile TV lopen soms nog wel eens achter. Dit merk je bijvoorbeeld (even een voor sommige gek voorbeeld) bij de persconferenties, het Journaal en Politiek24 (maar ook bijvoorbeeld sportevenementen die live op TV zijn). In die gevallen lopen bijvoorbeeld Youtube en Facebook geregeld voor op wat op TV te zien is.

Niet zo heel vreemd, dezelfde content wordt in zo'n geval tenslotte eerst naar T-Mobile gestuurd en van daar uit naar het platform dat gebruikt wordt. Daarin kan nog wel eens een flinke delay zitten.

In het verleden zag je het verschil overigens heel goed als je met oud & nieuw naar TV keek, via analoog was het 0:00 uur, terwijl je - als je digitaal keek - nog op 23:58 zat :wink:

Dat is zeker waar inderdaad, maar mijn TV Anywhere app loopt dus altijd ook nog eens ongeveer een halve minuut achter op mijn TV-box zelf. Maar de TV-box liep niet achter op tv van vrienden en familie, waardoor ik als ik via de TV-box kijk dus nooit via WhatsApp gespoiled wordt over doelpunten, coronaversoepelingen of de nieuwe scharrel van buurman Jan in GTST:yum: 
Via TV Anywhere gebeurde dat dus wel. Zolang dat via de Smart TV-app zelf ook niet gebeurt vind ik het allemaal helemaal prima, dus ik ga het zeker eens testen vanavond. Zou gelijk heel wat kabelmeuk opruimen!

Reputatie 7
Badge

@Hans-Juriën Zo, dat was snel. Bedankt! De bug in de zenderlijst (die ik hier gemeld heb) is er nog niet uit, maar ik las in een ander topic dat daar aan gewerkt wordt. Keep up the good work!

Ik hoop dat we snel een oplossing hebben voor dat specifieke probleem en dat we deze dan snel in Testflight kunnen publiceren.

Reputatie 7
Badge +6

Is er inderdaad nog een bèta voor Apple TV? Ik gebruik daar nu de gewone App Store-versie (1.4.5). In Testflight staat niks meer. Op mijn iPhone heb ik wel de bèta (2.4.0).

Versie 1.4.7 is zojuist live gezet in Testflight. Omdat er best veel tijd zat tussen deze versie en de vorige versie, was er inderdaad geen versie actief in Testflight. Nu wel weer dus.

@Hans-Juriën Zo, dat was snel. Bedankt! De bug in de zenderlijst (die ik hier gemeld heb) is er nog niet uit, maar ik las in een ander topic dat daar aan gewerkt wordt. Keep up the good work!

Reputatie 7
Badge

@Hans-Juriën Is er inderdaad nog een bèta voor Apple TV? Ik gebruik daar nu de gewone App Store-versie (1.4.5). In Testflight staat niks meer. Op mijn iPhone heb ik wel de bèta (2.4.0).

Versie 1.4.7 is zojuist live gezet in Testflight. Omdat er best veel tijd zat tussen deze versie en de vorige versie, was er inderdaad geen versie actief in Testflight. Nu wel weer dus.

Wellicht een stomme vraag, maar als ik wel eens via de TV Anywhere-app keek, liep dat ongeveer een halve minuut achter op de “echte” tv via de TV-box. Is dat ook zo met de nieuwe TV-app of loopt die gewoon live? Via TV Anywhere heb ik al wel eens gehad dat ik voetbal zat te kijken en nog voordat de bal in de goal lag ik al appjes met gejuich van familie binnen kreeg, toch een beetje jammer zo’n spoiler:laughing:

Laat ik het je zelfs zo zeggen, zelfs Interactieve TV en T-Mobile TV lopen soms nog wel eens achter. Dit merk je bijvoorbeeld (even een voor sommige gek voorbeeld) bij de persconferenties, het Journaal en Politiek24 (maar ook bijvoorbeeld sportevenementen die live op TV zijn). In die gevallen lopen bijvoorbeeld Youtube en Facebook geregeld voor op wat op TV te zien is.

Niet zo heel vreemd, dezelfde content wordt in zo'n geval tenslotte eerst naar T-Mobile gestuurd en van daar uit naar het platform dat gebruikt wordt. Daarin kan nog wel eens een flinke delay zitten.

In het verleden zag je het verschil overigens heel goed als je met oud & nieuw naar TV keek, via analoog was het 0:00 uur, terwijl je - als je digitaal keek - nog op 23:58 zat :wink:

Reputatie 7
Badge +6

@Hans-Juriën Is er inderdaad nog een bèta voor Apple TV? Ik gebruik daar nu de gewone App Store-versie (1.4.5). In Testflight staat niks meer. Op mijn iPhone heb ik wel de bèta (2.4.0).

Reputatie 7
Badge

@Hans-Juriën ik gebruik de Apple TV versie, kan ik dan beter de beta verwijderen en de publieke versie op de tv zetten. Of het gewoon bij de beta houden

De Apple TV app wordt altijd nog via Testflight voorzien van nieuwste bèta-versies. Ook voor deze app geldt: wil je altijd als eerste de updates ontvangen, blijf dan de versie via Testflight gebruiken! Ik zou dus gewoon lekker de bèta-versie houden :wink:

Reputatie 1

Wellicht een stomme vraag, maar als ik wel eens via de TV Anywhere-app keek, liep dat ongeveer een halve minuut achter op de “echte” tv via de TV-box. Is dat ook zo met de nieuwe TV-app of loopt die gewoon live? Via TV Anywhere heb ik al wel eens gehad dat ik voetbal zat te kijken en nog voordat de bal in de goal lag ik al appjes met gejuich van familie binnen kreeg, toch een beetje jammer zo’n spoiler:laughing:

Alle TV apps maken gebruiken van ‘streaming’ technologie. Om het tv-signaal om te zetten naar streaming en dit betrouwbaar te kunnen leveren, zit er altijd een verwerkingstijd in. Dit leidt tot de vertraging (ook wel ‘latency’ genoemd) die je ervaart. We proberen deze zo minimaal mogelijk te houden, maar voorlopig is de techniek nog niet zover dat we deze vertraging kunnen beperken zodat deze nog amper merkbaar is.

Duidelijk antwoord. Ik ga het gewoon eens proberen en zolang ik geen spoilers ontvang tijdens voetbal zal het allemaal wel goed komen!

Reputatie 3

@Hans-Juriën ik gebruik de Apple TV versie, kan ik dan beter de beta verwijderen en de publieke versie op de tv zetten. Of het gewoon bij de beta houden

Reputatie 7
Badge

Wellicht een stomme vraag, maar als ik wel eens via de TV Anywhere-app keek, liep dat ongeveer een halve minuut achter op de “echte” tv via de TV-box. Is dat ook zo met de nieuwe TV-app of loopt die gewoon live? Via TV Anywhere heb ik al wel eens gehad dat ik voetbal zat te kijken en nog voordat de bal in de goal lag ik al appjes met gejuich van familie binnen kreeg, toch een beetje jammer zo’n spoiler:laughing:

Alle TV apps maken gebruiken van ‘streaming’ technologie. Om het tv-signaal om te zetten naar streaming en dit betrouwbaar te kunnen leveren, zit er altijd een verwerkingstijd in. Dit leidt tot de vertraging (ook wel ‘latency’ genoemd) die je ervaart. We proberen deze zo minimaal mogelijk te houden, maar voorlopig is de techniek nog niet zover dat we deze vertraging kunnen beperken zodat deze nog amper merkbaar is.

Reputatie 1

Wellicht een stomme vraag, maar als ik wel eens via de TV Anywhere-app keek, liep dat ongeveer een halve minuut achter op de “echte” tv via de TV-box. Is dat ook zo met de nieuwe TV-app of loopt die gewoon live? Via TV Anywhere heb ik al wel eens gehad dat ik voetbal zat te kijken en nog voordat de bal in de goal lag ik al appjes met gejuich van familie binnen kreeg, toch een beetje jammer zo’n spoiler:laughing:

Reputatie 7
Badge

Is het dan de bedoeling dat de beta versie van mijn smart tv afgehaald moet worden?

zitten er nog verschillen tussen de beta versie en de publieke versie?

In principe hoef je niets te doen. Er zit momenteel geen verschil tussen de Bèta-versie en de publieke versie. Gebruik je de Android TV app? Dan kan je gewoon blijven deelnemen aan het Bèta-programma, zodat je altijd als eerste de nieuwe updates kunt proberen.

Reputatie 7
Badge +4

Ik neem aan dat bij de publieke versie de meeste (bekende) bugs verholpen zijn :wink:
 

 

Reputatie 3

Is het dan de bedoeling dat de beta versie van mijn smart tv afgehaald moet worden?

zitten er nog verschillen tussen de beta versie en de publieke versie?

Reageer