Blokkerig, haperend of zwart beeld op TV



Toon eerste reactie

363 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Helemaal top @Remus5504! 🍀 En dankjewel voor het mooie compliment. Maak er nog een hele fijne week van!

Reputatie 2

Ik heb blokkerig en haperende beeld

Ik heb al een paar keer de tv box gereset en het modem opnieuw opgestart maar geen verbetering 

wat nu?

Reputatie 2

Ik heb blokkerig en haperende beeld op mijn tv

Heeb de tv box en het modem gereset maar haald niets uit

Wat nu ?

Reputatie 7
Badge +2

Hoi @Boefje 157,

Fijn dat je dit aankaart, dit wil ik absoluut voor je oplossen! Zo te zien heb je al een ander topic hiervoor geopend namelijk: Blokkerig beeld. Graag wil ik je vragen om, in lijn met onze huisregels, één vraag te beperken tot één topic. Zo blijft alle informatie én de oplossing relevant en adequaat. Hopelijk spreek ik je snel verder! 😃

Ik heb regelmatig  drop-outs via de tv-box. Behoorlijk irritant. Maar een extra Apple TV gekocht en daar de app op geïnstalleerd ( kan niet op LG tv). Dat gaat beter. Maar daar loopt het geluid vaak niet goed met het beeld. Daarnaast is de beeldkwaliteit ondermaats komende vanaf Ziggo. Al met al ben ik niet overtuigd van de kwaliteit van T-Mobile. Staan er nog upgrades op de planning voor de komende tijd? 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @martijnt73, heel goed dat je dit navraagt! Je hoort zonder problemen tv te kijken, dus ik help je hier graag mee. Kun je aangeven of je gebruikmaakt van externe audio-apparatuur? En ervaar je dit op alle zenders of op een paar zenders in het bijzonder? Op dit moment heb ik nog niet doorgekregen dat er een update aan zit te komen, maar mijn collega's zijn achter de schermen altijd beter om onze Apps te verbeteren. Als er een nieuwe update aankomt, dan stellen we iedereen hiervan op de hoogte. Voor nu wil ik in ieder geval zorgen dat je van deze problemen af bent! 💪

Vandaag heb ik 2 nieuwe boxen geïnstalleerd. Op één ervan krijg ik geen beeld op een heleboel (commerciële) zenders, zoals alle RTL-kanalen, SBS6, etc.. Zoals jullie adviseren heb ik de boxen even omgewisseld, waarbij bleek dat het echt aan de box ligt. De andere doet het prima op 2 televisies.

 

Een vervangende box sturen?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Druif53, top dat je de nieuwe TV Boxen meteen hebt geïnstalleerd! Dankjewel voor het doorgeven. Zo te lezen ligt het issue inderdaad aan de TV Box. Sorry hiervoor. Ik heb je meteen een nieuwe TV Box toegestuurd. Laat je hier weer een korte terugkoppeling wanneer deze binnen is? Dan hoop ik te lezen dat alle twee de TV Boxen perfect werken. 

Hi @martijnt73, heel goed dat je dit navraagt! Je hoort zonder problemen tv te kijken, dus ik help je hier graag mee. Kun je aangeven of je gebruikmaakt van externe audio-apparatuur? En ervaar je dit op alle zenders of op een paar zenders in het bijzonder? Op dit moment heb ik nog niet doorgekregen dat er een update aan zit te komen, maar mijn collega's zijn achter de schermen altijd beter om onze Apps te verbeteren. Als er een nieuwe update aankomt, dan stellen we iedereen hiervan op de hoogte. Voor nu wil ik in ieder geval zorgen dat je van deze problemen af bent! 💪

Hi, op alle zenders. Had eerst 2 van die kastjes waarbij de ene zelfs elke 5 seconden een drop-out had. Die is inmiddels retour. Via HDMI is het kastje gekoppeld aan een Marantz receiver en die gaat naar de LG tv. Rechtstreeks ook getest en toen waren er ook drop-outs.  Daarnaast is de bediening traag en de menusturing laat ook te wensen over. Had gehoopt dat er inmiddels wel wat verbetering zou zijn.

Hi @Druif53, top dat je de nieuwe TV Boxen meteen hebt geïnstalleerd! Dankjewel voor het doorgeven. Zo te lezen ligt het issue inderdaad aan de TV Box. Sorry hiervoor. Ik heb je meteen een nieuwe TV Box toegestuurd. Laat je hier weer een korte terugkoppeling wanneer deze binnen is? Dan hoop ik te lezen dat alle twee de TV Boxen perfect werken. 

Bedankt voor het opsturen van een nieuwe TV- Box, maar……… precies hetzelfde euvel. Geen beeld en geluid op een aantal zenders en perfecte ontvangst op de andere. De andere Box doet het nog steeds prima.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @martijnt73, dankjewel voor de aanvulling - helemaal helder! Fijn om te weten dat je zelf al het één en ander getest hebt. Heb je de App ook al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd om het issue met het beeld en geluid te bestrijden? Kun je aangeven wat je graag terug zou willen zien in de menusturing? Dan zet ik dit graag door als feedback. Ik wil je vragen om een zogenoemde powerflip uit te voeren: 

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten.

Kun je aangeven of je hierna een verbetering hebt opgemerkt? 😊

Hi @Druif53, heel goed dat je dit meteen laat weten! Ik had ontzettend gehoopt dat je met de nieuwe TV Box probleemvrij zou zijn. Maak je ook gebruik van externe audio-apparatuur? Ik wil checken of je wellicht alleen de zenders ziet die als 'Favoriet' gemarkeerd zijn. Dit controleer je als volgt: 

  1. Menu-knop
  2. Ga naar Instellingen > Favorieten. Als je de knop: "Activeer alle zenders" ziet, dan staat de favorieten functie aan. Je kunt deze hier ook weer uitschakelen, zodat je weer weer alle zenders hebt.

Was dit de boosdoener? Ik hoor het graag, want ik wil dit heel snel oplossen!

Ik maak geen gebruik van externe apparatuur. De favorieten instelling gecheckt: staat op "alle zenders ". Dat is het dus niet.

Reputatie 5
Badge +2

Dank voor het checken @Druif53! Het probleem blijft dus, ook op de nieuwe TV Box. Heb je deze ook al eens omgewisseld van plek met de TV Box die wel werkt? Verhuist het probleem dan opnieuw mee, of blijft het probleem op dezelfde plek? Als ik de verbinding uitlees ziet de stream er van beide TV Boxen goed uit, dus ik wil dit graag controleren. Kun je mij ook vertellen om welke zenders het precies gaat, en wat je precies ziet op de zenders die niet werken? Is het beeld hier gewoon zwart maar zie je wel de informatie van de zender onderaan het beeld, of krijg je een foutmelding? Ik ben ook benieuwd of beide TV Boxen rechtstreeks staan aangesloten op het modem met een internetkabel, zonder switch ertussen. Dankjewel!

Reageer