Beantwoord

2 GB verbinding maar kan 1 computer aansluiten

  • 1 December 2023
  • 8 reacties
  • 273 Bekeken

Hallo ik heb een vraag/opmerking.

Ben sinds kort klant en heb de 2 gb verbinding

heb de t56 en het 2.5 gb wifi punt

op het modem zit maar 1 2.5gb aansluiting.

die gaat naar het wifipunt.

op het wifipunt zit bedraad mijn pc (op zolder)

werkt prima hoor haal de volle snelheid.

alleen de rest van de lan poorten op het moden en het wifi punt zijn gigabit aansluitingen.

daar kan ik dus geen 2 gb mee halen in de rest van het bedrade netwerk.

Is er een ander modem beschikbaar voor deze snelheden? zodat ik meerdere apparaten op 2gb aan kan sluiten?

Ik neem aan dat ik nietzelf een switch ertussen moet gaan zetten om de snelheid die aangeboden wordt te behalen.

mvg hans

 

icon

Beste antwoord door eric 1 December 2023, 21:08

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Kaleknakker 

Odido heeft geen andere routers die over meerdere 2,5 Gbps poorten beschikken wat je wel zou kunnen doen is een switch te gebruiken.

Bedankt voor je antwoord.

Dat is nou juist iets wat ik niet vindt kunnen.

het wordt aangeboden maar ik kan op 1 aansluiting de 2gb gebruiken.

en moet zelf dan een (prijzige) switch er tussen zetten.

Ik vindt dat odido hardware moet leveren die dat aankan ja toch?

Reputatie 7
Badge +14

Zij leveren een internet verbinding,  geen heel LAN netwerk voor in je huis. Er zitten meer aansluiting op de router die tot 1 gbit aankunnen, ik neem aan dat je niet alle apparaten een 2.5 gbit interface hebben. En anders dien je daar zelf in te voorzien. Denk hierbij ook aan de juiste cat6e kabels!

De 2 gbit snelheid wordt eigenlijk nooit door 1 apparaat tegelijk gebruikt, het is vele apparaten die tesamen die 2 gbit naar internet vullen. 

Ik begrijp wat je zegt en bedankt voor je antwoord.

Maar ik heb een beetje het gevoel Ik koop een nieuwe auto met 7 versnellingen gebruik alleen de zevende versnelling niet want die werkt niet goed.

Ik heb in alle vertrekken Cat 7 kabel en ik wil ook in alle vertrekken die snelheid kunnen benutten met downloaden met gamen met vr en alles.

Het komt er gewoon op neer dat odido adverteert  met iets wat ze niet kunnen ondersteunen op al mijn apparaten thuis..

8 GB aansluiting krijg je t75

Misschien moeten ze dat ook wel doen bij de twee gig

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Ook de T75 heeft maar 1 hoge snelheid poort van 10Gbit. Als je cat7 bekabeling hebt en via elke kabel de hoge snelheden wilt gebruiken, dan zul.je toch ook de rest van je LAN op orde moeten maken. Dat behoort niet tot de internet dienst van een provider. 

Ik geloof niet dat jij het helemaal snapt wat ik bedoel.

dat zeg ik ook niet.

Ik heb het erover dat vanaf het moment dat het internet signaal bij mij binnenkomt minimaal 2,5 GB naar mijn apparaten gestuurd moet worden.

En dat heeft niks met mijn netwerk te maken.

Het gaat erom je biedt iets aan en dat moet vanaf het entry Point goed zijn.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Inderdaad @Kaleknakker , maar het is wat het is, dit modem hoort bij een 2Gbit internet dienst. Als je dit onvoldoende vindt, dan is er de mogelijkheid van een eigen router of je moet een andere provider kiezen.

Eigenlijk is het in deze tijd heel normaal dat een router gewoon Gbit poorten heeft.

Zo heb ik om een voorbeeld te noemen een Fritzbox 5590 de SFP+ poort kan 10Gbit.

Er zit maar een rj45 poort op die 2.5Gbit kan leveren.

Zoals hier al aangegeven wordt is een switch de oplossing.

 

Reageer