Beantwoord

Acces point aansluiten op Zyxel VGM8825-T50

  • 25 February 2022
  • 5 reacties
  • 1362 Bekeken

Van T-Mobile heb ik een Zyxel VGM8825-T50 gekregen. De wifi van dit apparaat doet het prima maar juist in de kamer waar ik vanuit huis werk is de verbinding erg slecht.

In mijn appartement heb ik een aansluiting voor een internetkabel uit de muur komen. Deze is verbonden met de Zyxel in de meterkast. Met een kabel erin werkt deze aansluiting prima op mijn laptop maar ik heb ook wifi nodig in deze ruimte.

 

Nu heb ik een TP-Link TL-WA801N liggen die in mijn vorige huis als extender heeft gefunctioneerd. Dit apparaat heeft ook een Acces Point modus die ik geconfigureerd nadat ik hem heb aangesloten met de internetkabel in de werkkamer.

Mijn laptop maakt na de installatie verbinding met de TP-Link maar internet is er helaas niet. Ik heb de TP-Link daarna ook nog een keertje als extender ingesteld maar ook hierbij hetzelfde probleem. Een andere oudere wifi extender die ik tijdelijk heb geleend liep tegen hetzelfde probleem aan.

 

Nu denk ik dat dit iets te maken heeft met de instellingen van de Zyxel die ik van T-mobile heb gekregen. Moet ik hier iets anders instellen om een access point toe te staan? En zo ja, wat moet er dan aangepast worden?

 

Alvast bedankt voor de hulp!

icon

Beste antwoord door Waqqas 25 February 2022, 23:48

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ties1234 

Je hoeft hiervoor niks in te stellen in de modem, ik vermoed dat het aan de kabel in de muur ligt. Kan je eens het Acces Point/versterker rechtstreeks aansluiten op de Zyxel als test?

Hallo @Ties1234 

Je hoeft hiervoor niks in te stellen in de modem, ik vermoed dat het aan de kabel in de muur ligt. Kan je eens het Acces Point/versterker rechtstreeks aansluiten op de Zyxel als test?

Dat heb ik ook geprobeerd en zelfde resultaat. Wel verbinding, maar geen internet. 

Reputatie 7
Badge +15

@Ties1234 

Wil je die TP-LINK eens een fabrieksreset geven en vervolgens even in de meterkast rechtstreeks op de Zyxel aansluiten. Je kan hem dan instellen via de web interface in Acces Point Mode, dit zou moeten werken.

Gebruik eventueel ook een andere internetkabel.

@Ties1234

Wil je die TP-LINK eens een fabrieksreset geven en vervolgens even in de meterkast rechtstreeks op de Zyxel aansluiten. Je kan hem dan instellen via de web interface in Acces Point Mode, dit zou moeten werken.

Gebruik eventueel ook een andere internetkabel.

Ik heb dit geprobeerd en zowaar: het werkt! Het probleem is hier alleen niet opgelost want direct naast de Zyxel heb ik al prima wifi.

 

Als ik vervolgens de TP-Link loskoppel en weer aansluit in de werkkamer heb ik helaas geen internetverbinding. 

 

Ook als wifi extender wil de TP-Link geen internetverbinding krijgen. Ik geef het denk ik maar op. Dan maar iets minder internet in huis!

Reputatie 7
Badge +15

@Ties1234 

Dit zal dan aan de kabel tussen de muuraansluitingen liggen, kan je geen kabel aanleggen naar een andere plaats waar je de TP-LINK kan neerzetten?

Of als je glasvezel hebt de modem verplaatsen naar de woonkamer dmv een langere kabel tussen mediaconverter en modem bijvoorbeeld.