Al 4 dagen geen internet, geen voortgang

  • 15 June 2023
  • 12 reacties
  • 121 Bekeken

Sinds maandag is de glasvezel bij ons uitgevallen. Geen PON lampje, rood knipperend LOS lampje.

Helpdesk gebeld, en er zou contact met me worden opgenomen. Inmiddels is het donderdag en nog niks gehoord helaas. Reden dat ik dit schrijf is dat ik me grote zorgen maak over de snelheid waarmee het probleem opgelost gaat worden.

 

Bij het begin van het contract (december vorig jaar) was er namelijk ook een probleem met de glazvezel kabel, dit heeft toen een MAAND geduurd voordat dit gerepareerd werd, met vele mislukte pogingen voor het lukte. Gelukkig had ik toen mijn oude Ziggo contract nog actief waardoor ik internet had. Nu heb ik helemaal geen backup meer, en men wil me ook geen alternatief aanbieden omdat ik geen mobiele telefonie afneem op dit moment.

Vanwege eerdere ervaringen hebben jullie hopelijk begrip voor mijn zorgen. Ik zit niet te wachten op een maand of meer zonder internet/tv. Vandaar mijn berichtje hier. Kunnen jullie nog iets betekenen? Enige wat ik wil is een noodoplossing zodat ik in elk geval iets heb...

Tommie van Odido 10 maanden geleden

Hi @SeamusXZ, welkom op onze Community!

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat je een afspraak hebt kunnen inplannen met de monteur! Het enige wat ik voor je kan doen is je een vouchercode geven om gebruik te maken van ons unlimited 4g netwerk. Dit kan alleen als je in bezit bent van een mobiel abonnement bij T-Mobile, Tele2 of Ben®️. Heb je een abonnement bij één van onze providers, dan stuur ik je graag de vouchercode toe! Heb je dit niet, dan kun je eventueel een prepaid kaartje van T-Mobile of Ben®️ aanschaffen, let op: dit is wel voor eigen rekening. We hanteren een standaard verwerkingstijd van 5 dagen, meestal wordt dit sneller opgepakt maar door drukte lukt dit niet altijd. De periode dat je geen diensten ervaart zullen uiteraard worden vergoed. Dit kan wel pas gebeuren als het opgelost is. 

Bekijk origineel

12 reacties

Iets van 10 minuten na mijn bericht krijg ik een mailtje dat ik maandag op zijn vroegst een afspraak kan maken (puur toeval natuurlijk?). Dat betekent best case scenario meer dan 7 dagen geen internet/geen tv. En gezien het verleden is de kans groot dat er wederom gegraven moet worden, dus ik hou mijn hart vast. 

Ondertussen betaal ik gewoon door, en er wordt geen noodoplossing gegeven. Hopelijk kunnen jullie me helpen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @SeamusXZ, welkom op onze Community!

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat je een afspraak hebt kunnen inplannen met de monteur! Het enige wat ik voor je kan doen is je een vouchercode geven om gebruik te maken van ons unlimited 4g netwerk. Dit kan alleen als je in bezit bent van een mobiel abonnement bij T-Mobile, Tele2 of Ben®. Heb je een abonnement bij één van onze providers, dan stuur ik je graag de vouchercode toe! Heb je dit niet, dan kun je eventueel een prepaid kaartje van T-Mobile of Ben® aanschaffen, let op: dit is wel voor eigen rekening. We hanteren een standaard verwerkingstijd van 5 dagen, meestal wordt dit sneller opgepakt maar door drukte lukt dit niet altijd. De periode dat je geen diensten ervaart zullen uiteraard worden vergoed. Dit kan wel pas gebeuren als het opgelost is. 

Bedankt voor het oppakken.

Dus als ik het goed begrijp kan ik voor een tientje een prepaid kaart in een (evt oude) telefoon stoppen en met de vouchercode die gebruiken als mobiele hotspot tot het probleem is verholpen? Dat zou me in nood kunnen helpen (ik doe nu hetzelfde met mijn telefonie abonnement , maar daar heb ik nog maar voor enkele dagen datategoed)

Die 5 dagen verwerkingstijd is voor het kunnen ontvangen van de vouchercode? Als het probleem maandag is opgelost zou ik mogelijk het nog net kunnen redden, maar daarna heb ik een alternatief nodig. Dus als het 5 dagen duurt moet ik de vouchercode nu al aanvragen? Of gaat het om iets anders?

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @SeamusXZ 

De vouchercode kan door klantenservice of een moderator direct worden uitgedeeld en is na invoeren via een sms ook direct actief. Je hebt dus een snelle oplossing omdat de voucher code zorgt voor echte unlimited mobiele data.

Even dubbelcheck : Dus als ik eenmaal een prepaid simkaart van T-Mobile in huis heb is het voldoende om snel te kunnen schakelen als mijn huidige tegoed op is (ook al ben ik geen klant T-Mobile telefonie)

Reputatie 7
Badge +14

Klopt, die service biedt t-mobile omdat ze begrijpen dat zonder internet thuis het vaak heel lastig is. De oplostijden kunnen niet sneller, de pijn verzachten dus wel. 

Let op, een prepaid kaart moet je wel 1 x per 6 maanden gebruiken omdat anders de kaart komt te vervallen.

Mijn datategoed van mijn mobiel lijkt niet voldoende om het hele gezin te voorzien, ik zie inmiddels dat we maandag niet gaan redden, laat staan een evt langere periode. Kan ik een voucher ontvangen? Dan ga ik straks een prepaid kopen bij de lokale tmobile shop. Alvast bedankt weer! 

Reputatie 7
Badge +9

@SeamusXZ ik heb je zojuist een vouchercode toegestuurd in een privébericht!

Zojuist iemand langs geweest. Wat ik al had verwacht : zit weer ergens een breuk onder de grond. Nu komt er eerst weer iemand van kpn, en die gaat me vertellen dat weer een ander team gaat graven. Vorige keer duurde dit proces een maand.

Eerlijk gezegd zit ik hier niet op te wachten. Voor alles werkt is waarschijnlijk in 8 maanden tijd de glasvezel twee maanden er uit geweest. Met nul garanties voor de toekomst. De mensen hebben me vorige keer al verteld dat de bekabeling totaal verkeerd is aangelegd bij ons in de straat, dus goede kans dat elk half jaar er weer een nieuwe storing is…

Is het mogelijk het contract te ontbinden als de glasvezel bij ons blijkbaar van zo'n slechte kwaliteit is? Of moet ik nog een half jaar dit aan zien? 

Helaas, er is zojuist bevestigd dat er weer een breuk ligt, en blijkbaar op een andere plek is het signaal ook al kritiek. 

Er is gewoon structureel iets mis met de glavezel aanleg in de buurt, dat kunnen jullie ook in mijn dossier zien. Ook de monteur bevestigde dit vanochtend. 

Dinsdag komen ze graven, echter de praktijk leerde ook vorige keer dat dit niet perse gaat lukken. Vorige keer waren er ook meerdere pogingen nodig. 

Daarom wederom de vraag, kan ik overstappen naar kabel zonder boete, indien de infrastructuur niet in orde is, of verplichten jullie mij abonnee te blijven? Best case scenario zit ik voor deze storing 15 dagen zonder glasvezel, nadat ik zes maanden geleden een maand op de aansluiting heb moeten wachten. Je snapt denk ik dat mijn vertrouwen in de glasvezel bij ons tot het nulpunt is gedaald. 

Reputatie 7
Badge +9

@SeamusXZ bedankt voor je update.

Ik zie inderdaad terug dat er ondergronds naar gekeken moet worden. Weet dat we er alles aan doen om je zo snel mogelijk weer online te krijgen!

 

Overstappen naar DSL kan bij ons niet. Als er eenmaal glasvezel beschikbaar is, kan je niet terug naar DSL. Je dient ons eerst de tijd te geven om dit op te lossen, als het langer dan 30 dagen duurt, kun je je contract kosteloos stopzetten.

Ok duidelijk, dan wacht ik even af. Mocht het weer 30 dagen wachten worden ben ik weg. Ik neem jullie niks kwalijk hoor, jullie hebben de glasvezel niet aangelegd. Maar dit is nu al de tweede breuk in een half jaar, en als mijn glasvezel netwerk structureel verkeerd is aangelegd, zoals de experts bij mij thuis uitleggen is het wel heel zuur dat ik nog niet kan overstappen naar bijv ziggo. 

Reageer